Testas išlaikytas!
Testas neišlaikytas!
Rezultatas: 70 %
Teisingai atsakyta į 28 iš 40 klausimų.
Ką reiškia geltonas lankas, nubrėžtas ant orlaivio prietaiso skalės?
88% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
RAUDONA radialinė linija – didžiausia ar mažiausia galima prietaiso riba;
GELTONAS sektorius – didelio pavojingumo sektorius;
ŽALIAS sektorius – normalus darbinis sektorius;
RAUDONAS sektorius – sritis, kurioje skrydis draudžiamas.
GELTONAS sektorius – didelio pavojingumo sektorius;
ŽALIAS sektorius – normalus darbinis sektorius;
RAUDONAS sektorius – sritis, kurioje skrydis draudžiamas.
Jei nupiltame iš bako kuro mėginys yra neskaidrus, jame matosi "debesėlių" susidarymas:
80% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Orlaivio greičio prietaisas veikia:
81% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kūną supančio oro slėgis vadinamas statiniu slėgiu. Statinis slėgis su šiuo prieaugiu vadinamas pilnuoju slėgiu. Orlaivio greitis proporcingas pilnojo ir statinio slėgių skirtumui, kuris vadinamas dinaminiu slėgiu.
Indikatorinio greičio matuoklį (ASI) sudaro korpusas į kurį paduodamas statinis slėgis ir korpuso viduje esanti manometrinė (aneroidinė) dėžutė, į kurią paduodamas pilnasis slėgis. Kai orlaivis nejuda, šie abu slėgiai yra lygūs ir dėžutė yra pradinėje padėtyje, o prietaisas rodo 0. Skrendant orlaiviui į manometrinės dėžutės vidų patenka pilnasis slėgis. Į greičio matavimo prietaiso hermetinį korpusą patekęs statinis slėgis veikia į manometrinės dėžutės paviršių, todėl dėžutė išsiplečia. Besiplėsdama dėžutė per svirtis ir krumpliaračius suka prietaiso rodyklę.
Indikatorinio greičio matuoklį (ASI) sudaro korpusas į kurį paduodamas statinis slėgis ir korpuso viduje esanti manometrinė (aneroidinė) dėžutė, į kurią paduodamas pilnasis slėgis. Kai orlaivis nejuda, šie abu slėgiai yra lygūs ir dėžutė yra pradinėje padėtyje, o prietaisas rodo 0. Skrendant orlaiviui į manometrinės dėžutės vidų patenka pilnasis slėgis. Į greičio matavimo prietaiso hermetinį korpusą patekęs statinis slėgis veikia į manometrinės dėžutės paviršių, todėl dėžutė išsiplečia. Besiplėsdama dėžutė per svirtis ir krumpliaračius suka prietaiso rodyklę.
Aukštimačio paklaida, iššaukta pasikeitusio statinio slėgio ties slėgio paėmimo vieta vadinama:
62% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kuri orlaivio elektros grandinė paprastai neturi saugiklių ar grandinės išjungiklių?
77% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kas atsitiktų, jeigu prietaisinio statinio slėgio linija, skrendant maršrutu, atsijungtų hermetizuotos pripūstos kabinos viduje?
52% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Jeigu prietaisinio statinio slėgio linija skrendant maršrutu atsijungtų hermetizuotos pripūstos kabinos viduje, tai aukščiamatis rodytų mažesnį aukštį. Padidėjęs statinis slėgis oro greičio rodiklio dėžutėje sumažins oro greičio rodmenis.
Pagrindinės važiuoklės funkcijos yra:
91% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Vienos eilės žvaigždinis stūmoklinis variklis visada turi:
84% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kokia šviesos signalizacija paprastai įrengiama kontroliuoti važiuoklės padėtį?
77% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Žalios lempos signalizuoja, kad važiuoklė išleista ir užrakinta. Nedegančios lempos signalizuoja, kad važiuoklė pakeltą ir užrakinta. Raudonos lempos signalizuoja nesaugią važiuoklės padėtį. (Kai kuriuose lėktuvuose degant raudonoms lempoms ir variklio valdymo svertą pastačius į mažų sūkių padėtį pradeda aidėti sirena)
Kaip dažnai turi būti tikrinami standartinio svorio aukšto slėgio deguonies balionai?
60% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kokios dvi priežastys lėmė, kad horizontalaus išdėstymo varikliai yra populiariausios konfigūracijos varikliai šiuolaikiniams bendrosios paskirties lėktuvams?
74% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Spyrinės konstrukcijos važiuoklė sušvelnina tūpimą:
89% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kas yra svarbiausia renkantis šalmą?
86% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Nuimant orlaivio bateriją, kurį antgalį reikia atjungti pirmiausiai?
78% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kokie nuledinimo būdai galimi skrydžio metu?
91% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kokios spalvos yra aviacinis benzinas AVGAS 100LL?
88% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kas būdinga orlaivių hidraulinės daugiadiskio tipo stabdžių sistemos stabdžių paketams?
89% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Stumoklinio variklio šiluminė energija:
79% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Oro sraigtai būna:
97% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kur orlaivyje turi būti įmontuotas pagrindinis degalų sistemos filtras?
84% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Pagrindinis orlaivio degalų sistemos filtras turi būti įmontuotas žemiausiame degalų sistemos taškę, nes tada jis galės surinkti pašalines dalis linijoje tarp bako ir variklio bei tarnauti kaip vandens gaudyklė.
Paskirstytojo velenas sukasi:
66% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Paskirstymo mechanizmas yra atsakingas už alkūninio veleno ir paskirstymo veleno sinchronizavimą ir užtikrina, kad variklio vožtuvai atsidarytų ir užsidarytų tam tikrais momentais. Net minimalus nukrypimas nuo optimalaus vožtuvų veikimo turės neigiamą poveikį bendram variklio darbui. Iš esmės keturtakčiame variklyje galios perdavimas vyksta 2:1 santykiu. Tai reiškia, kad alkūninis velenas kiekvienu judesiu daro pusė apsisukimo, kai paskirstymo velenas, varomas alkūninio veleno, sukasi perpus lėčiau. Per vieną pilną paskirstymo veleno apsisukimą, alkūninis velenas apsisuka 2 kartus.
Dėl kokios priežasties dažniausiai vibruoja hidraulinė sistema?
83% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Hidraulinė sistema dažniausiai pradeda vibruoti, kai į skystį patekęs oras juda per hidraulinį siurblį.
Jeigu vidaus degimo variklio oro ir kuro masės santykis yra maždaug 9:1, sakoma, kad mišinys yra:
68% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Ką reiškia užrašas orlaivyje VNE?
82% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Stringeriai yra viena iš orlaivio fiuzeliažo dalių. Kokia jų paskirtis?
89% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Jie sudaro nuo 5 iki 20 procentų visos sparno konstrukcijos masės. Svarbiausia stringerių paskirtis – sustiprinti apsiuvą, padidinti jos kritinius įtempius gniuždymui ir šlyčiai.
Ką rodo padangos protektoriaus centrinės dalies padidėjęs susidevėjimas?
86% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Greičio prietaiso parodymams reikalingas:
62% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kūną supančio oro slėgis vadinamas statiniu slėgiu. Statinis slėgis su šiuo prieaugiu vadinamas pilnuoju slėgiu. Orlaivio greitis proporcingas pilnojo ir statinio slėgių skirtumui, kuris vadinamas dinaminiu slėgiu.
Indikatorinio greičio matuoklį (ASI) sudaro korpusas į kurį paduodamas statinis slėgis ir korpuso viduje esanti manometrinė (aneroidinė) dėžutė, į kurią paduodamas pilnasis slėgis. Kai orlaivis nejuda, šie abu slėgiai yra lygūs ir dėžutė yra pradinėje padėtyje, o prietaisas rodo 0. Skrendant orlaiviui į manometrinės dėžutės vidų patenka pilnasis slėgis. Į greičio matavimo prietaiso hermetinį korpusą patekęs statinis slėgis veikia į manometrinės dėžutės paviršių, todėl dėžutė išsiplečia. Besiplėsdama dėžutė per svirtis ir krumpliaračius suka prietaiso rodyklę.
Indikatorinio greičio matuoklį (ASI) sudaro korpusas į kurį paduodamas statinis slėgis ir korpuso viduje esanti manometrinė (aneroidinė) dėžutė, į kurią paduodamas pilnasis slėgis. Kai orlaivis nejuda, šie abu slėgiai yra lygūs ir dėžutė yra pradinėje padėtyje, o prietaisas rodo 0. Skrendant orlaiviui į manometrinės dėžutės vidų patenka pilnasis slėgis. Į greičio matavimo prietaiso hermetinį korpusą patekęs statinis slėgis veikia į manometrinės dėžutės paviršių, todėl dėžutė išsiplečia. Besiplėsdama dėžutė per svirtis ir krumpliaračius suka prietaiso rodyklę.
Kas yra špantas?
78% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Liemens karkaso skersinį komplektą sudaro špantai, liemens priekyje esantis špantas vadinamas nuliniu špantu, kuris atlieka priešgaisrinės pertvaros funkciją ir yra variklio tvirtinimo mazgų laikančioji konstrukcija. Špantai gali būti pagaminti iš faneros, štampuoti iš aliuminio ar kito metalo lakšto arba suformuoti iš kampuočio.
Orlaivio C-150 kuro kiekio prietaisas rodo:
94% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Orlaivio C-150 vakuuminės sistemos prietaisas (suction gauge) rodo:
60% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kad slopint vibracijas, kompaso korpusas užpildomas:
83% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kurie orlaivio prietaisai naudoja vakuumo sistemą?
69% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Pito/statinė sistema, tai:
73% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Matuojant orlaivio greičius skrydžio metu matavimo prietaisams turi būti tiekiamas išorinis atmosferos statinis slėgis ir pilnutinis oro pasipriešinimo orlaiviui slėgis. Tai atliekama, įrengiant orlaiviuose specialią pilnutinio ir statinio slėgio tiekimo sistemą, vadinamąją Pito-statine slėgio sistemą.
Orlaivio Pito-statinio slėgio sistemos paskirtis – nuolat tiekti aerometriniams prietaisams skrydžio metu orlaivį veikiantį pilnutinį oro pasipriešinimo slėgį ir statinį, orlavį supančios, netrikdytos atmosferos slėgį skrydžio aukštyje. Tai atliekama tam, kad orlaiviui skrendant būtų galima nepertaukiamai matuoti skrydžio greičio pokyčius bei aukščio kitimą, o kartu ir aukščio kitimo greitį (vertikalųjį orlavio greitį).
Orlaivio Pito-statinio slėgio sistemos paskirtis – nuolat tiekti aerometriniams prietaisams skrydžio metu orlaivį veikiantį pilnutinį oro pasipriešinimo slėgį ir statinį, orlavį supančios, netrikdytos atmosferos slėgį skrydžio aukštyje. Tai atliekama tam, kad orlaiviui skrendant būtų galima nepertaukiamai matuoti skrydžio greičio pokyčius bei aukščio kitimą, o kartu ir aukščio kitimo greitį (vertikalųjį orlavio greitį).
Uždegimo žvakės kibirkštis darbinį mišinį praktiškai uždega kuomet:
80% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Keturtakčio variklio darbo ciklai:
87% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Pirmasis taktas – įsiurbimas. Sukantis velenui, stūmoklis iš viršutinio kraštutinio taško slenka žemyn, dujos cilindre praretėja, atsidaro įsiurbimo vožtuvas ir pro jį į cilindrą patenka degusis kuro ir oro mišinys. Kai stūmoklis pasiekia kraštutinį tašką, įsiurbimo vožtuvas užsidaro.
Antrasis taktas – suspaudimas. Toliau sukdamasis alkūninis velenas ima kelti stūmoklį į viršų, ir šis spaudžia degųjį mišinį. Abu vožtuvai yra uždaryti. Kai stūmoklis vėl pasiekia kraštutinį viršutinį tašką, degusis mišinys užsidega (nuo žvakės kibirkšties benzininiuose varikliuose, nuo spaudžiamų dujų įkaitimo dyzeliniuose varikliuose).
Trečiasis taktas – darbas (degimas). Mišinys sudega staiga (sprogsta), labai padidėja degant susidariusių dujų slėgis. Jos spaudžia stūmoklį, ir dėl to jis slenka žemyn – atlieka darbą. Leisdamasis stūmoklis priverčia judėti švaistiklį, o šis – alkūninį veleną. Šio takto metu abu vožtuvai yra uždaryti.
Ketvirtasis taktas – išmetimas. Stūmoklis nusileidžia iki apatinio kraštutinio taško, atsidaro išmetimo vožtuvas ir pro jį deginiai išmetami iš cilindro lauk, o stūmoklis kyla į viršų. Baigiantis šiam taktui, išmetimo vožtuvas užsidaro.
Kas yra lėktuvo liemens danga?
92% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Špantai ir stringeriai surišami aliuminio skarda arba drobe, kas vadinama liemens danga (apsiuva). Metalinė liemens danga tvirtinama kniedijimo arba suvirinimo būdu. Drobė prie liemens elementų klijuojama arba prisiuvama. Apsiuva gali priimti sukimą, vidinį slėgį, suteikia aerodinamikai optimalią formą.
Apsiuva priduoda sparnui aerodinaminę formą. Nuo jos paviršiaus geometrijos ir glotnumo priklauso sparno aerodinamika. Būna minkšta ir standi.
Apsiuva priduoda sparnui aerodinaminę formą. Nuo jos paviršiaus geometrijos ir glotnumo priklauso sparno aerodinamika. Būna minkšta ir standi.
Kokie požymiai rodo, kad variklyje vyksta savaiminis uždegimas?
85% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Bendrosios aviacijos orlaivių varikliai gali būti užvedami:
91% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Ką reiškia spindulinė raudona linija, nubrėžta ant orlaivio prietaiso skalės?
63% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
RAUDONA radialinė linija – didžiausia ar mažiausia galima prietaiso riba;
GELTONAS sektorius – didelio pavojingumo sektorius;
ŽALIAS sektorius – normalus darbinis sektorius;
RAUDONAS sektorius – sritis, kurioje skrydis draudžiamas.
GELTONAS sektorius – didelio pavojingumo sektorius;
ŽALIAS sektorius – normalus darbinis sektorius;
RAUDONAS sektorius – sritis, kurioje skrydis draudžiamas.
Kuris prietaisas padeda nustatyti slydimą posūkyje?
89% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Posūkio indikatorius rodo orlaivio pasisukimo apie vertikalią ašį kampinį greitį. Pagal rodyklės parodymus galima spręsti kiek laiko orlaivis sukasi ir koks yra pokrypis nematant horizonto.