Testas išlaikytas!
Testas neišlaikytas!
Rezultatas: 90 %
Teisingai atsakyta į 27 iš 30 klausimų.
Ar keičiasi fiksuoto žingsnio oro sraigto trauka (P) sumažėjus greičiui (V) ir nepakitus apsukoms (n)?
57% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Didesnę Y sąlygoja:
57% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Dalis orlaivio pasipriešinimo, kuri atsiranda dėl keliamosios galios, vadinama:
67% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Ar teisingi teiginiai, kad šoninis stabilumas, tai:
65% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Lėktuvo Šoninis stabilumas - posvyrio ir pokrypio stabilumų visuma, - lėktuvo gebėjimas savarankiškai, be lakūno pagalbos, paveikustrumpalaikei, nedidelei išorinei jegai, skrendant išlaikyti šoninę pusiausvyrą.
Šoniniam orlaivio judesiui būdingas sukimasis išilginės ašies atžvilgiu – posvyris, sukimasis vertikalios ašies atžvilgiu – pokrypis ir slydimas, t.y., toks skrydžio režimas, kai orlaivio greičio vektorius sudaro kampą su simetrijos plokštuma.
Apytiksliai, koks smukos greitis bus orlaivio atliekančio 60° laipsnių posvyrio posūkį, jeigu jo smukos greitis skrendant tiesiai 54 mazgai?
71% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Anti - balansinių plokštumų paskirtis:
62% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Antibalansinis povairis atsilenkia į tą pačią pusę kaip ir vairas. Vairo efektyvumas padidėja, bet padidėja ir
valdymo jėgos.
valdymo jėgos.
Aerodinaminis profilis skirtas tam, kad sukurtų keliamąją jėgą panaudodamas skirtumą tarp:
83% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Atlenkus užsparnius slėgio centras:
61% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Išleidus užsparnius padidėja sparno profilio kreivumas ir aerodinaminė sparno keliamoji jėga, o slėgio centras pasislenka atgal. Tada padidėja atstumas tarp MC ir SC, o padidėjusį keliamoji jėga sukuria didesnį pikiravimo momentą. Bet išleidus užsparnius oro srautas daugiau nulenkiamas už sparno ir ant stabilizatoriaus patenka didesniu neigiamu atakos kampu (-α). Nuo šių momentu (sparno ir stabilizatoriaus) sumos priklausys, kokį momentą turės lėktuvas - kabravimo ar pikiravimo.
Lėktuvų , kurių uodega yra T formos ir stabilizatorius iškeltas, sparno nulenktas oro srautas mažiau veikia stabilizatorių ir tokie lėktuvai, išleidus užsparnius, turi didesnius pikiravimo momentus.
Atlenktas užsparnis padidina sparno profilio išgaubtumą ir:
81% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Bernulio dėsnis nusako:
70% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Dėl kokios priežasties kuriami neigiamo susukimo (washout) sparnai:
73% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Atakos kampas, kuriam esant orlaivis patenka į smuką:
53% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Tūpiant užsparniai atlenkiami pilnai tam, kad:
83% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Dėl kurios priežasties susidaro oro srauto sukūriai sparnų galuose :
76% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Dėl atsiradusių slėgio skirtumų sparno viršuje ir apačioje, oras iš padidinto slėgio zonos (sparno apačios) perteka į sumažinto slegio zoną (sparno viršuje) per sparno galus (kai keliamoji jėga teigiama). Toks oro judėjimas galuose skatina atsirasti slegių skirtumams išilgai sparnų, tiek jų viršuje, tiek ir apačioje, bei oro masės judėjimui apatinėje dalyje sparno galo link, o viršutinėje - atvirkščiai. Dėl to sparnų galuose atsiranda sūkuriai, kurie dar labiau nulenkia oro srautą Į apačią
Aerodinaminės valdymo plokštumų kompensacijos paskirtis:
69% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Aptekančios sparno profilį srovės greitis yra didžiausias ten, kur:
81% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Atlenktas plyšinis užsparnis:
76% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Skirtingai nuo paprastojo užsparnio, kuriame, oras negali pratekėti pro plyšį tarp užsparnio ir pagrindinės sparno dalies, plyšiniame užsparnyje yra tarpas tarp užsparnio ir pagrindinės sparno dalies. Oras, tekėdamas pro plyšį iš apačios, pakeičia ir stabilizuoja pasienio sluoksnį viršutiniame sparno paviršiuje. Užsparnio paviršiuje susidaro naujas pasienio sluoksnis, kuris išlieka neatitrūkęs iki labai didelių užsparnio nulenkimo kampų. Plyšinis užsparnis sukuria žymiai didesnį maksimalų keliamosios jėgos koeficientą CL max, negu paprastasis užsparnis. Plyšiniai užsparniai dažnai naudojami lengvuose ir bendrosios aviacijos lėktuvuose.
Antrinis eleronų poveikis:
61% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Atakos kampas, tai kampas:
84% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kampas tarp laisvojo srauto krypties ir sparno profilio stygos vadinamas atakos kampu ir žymimas raide α.
Ar pasikeičia OL svorio centro padėtis padidinus atakos kampą?
71% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Ar keičiasi oro sraigto žingsnis išilgai mentės?
67% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Sraigto žingsnis (H) - vienos sraigto apsukos atstumas išilgai sukimosi ašies, jei sraigtas judėtų kietoje aplinkoje (panašiai kaip veržlė ant varžto).
Fiksuoto žingsnio propelerio žingsnis yra didžiausias (artimas π/2) netoli pagrindo ir mažiausias (netoli nulio) netoli mentės viršaus. Propeleriai (Domantas Bručas, psl. 43)
Ar keičiasi centruotė skridimo metu?
76% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Praktiškai nustatoma tik išilginė lėktuvo centruotė, nes ji gali smarkiai keistis nuo orlaivio įkrovos ir labai veikti lėktuvo pusiausvyrą, stabilumą ir valdumą. Todėl lėktuvo centruote paprastai yra vadinama MC padėtis VAS ilgyje.
Lėktuve, keičiant krovinių vietą, išnaudojus degalus, centruotė gali keistis. Jeigu MC pasislenka į priekį - centruotė sumažėja, jeigu pasislenka atgal - padidėja. Skrydžių saugai užtikrinti kiekvienas orlaivis turi nustatytas leistinas priekinės ir galinės centruotės ribas. Skrendant negalima išeiti už leistinų centruotės ribų - tai nesaugu.
Centruotei nustatyti naudojami grafikai. Be jų centruotę galima nustatyti kitais būdais (pagal lėktuvo kabinos žymas, išbraižius momentus ir kt.).
Aukštėjimo kampas priklauso nuo:
40% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Aukštėjimo kampas θaukšt kampas tarp aukštėjimo trajektorijos ir horizonto plokštumos.
Aukštėjimo kampas priklauso nuo visų veiksnių, kurie daro įtaką virštraukai ΔP (traukos pertekliui): skrydžio masė, variklio darbo režimas ir kt. Kaip žinome, didžiausia virštrauka esti skrendant αek, Vek, tad skrendant šiuo greičiu ir bus didžiausias aukštėjimo kampas. Greitis, kuriuo aukštėjant bus didžiausias aukštėjimo kampas dar vadinamas stačiausio aukštėjimo greičiu.
Aerodinamikoje statiniu slėgiu vadinamas:
63% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Aukštasparnis orlaivis be teigiamo sparno skersinio V, palyginus su žemasparniu orlaiviu be teigiamo sparno skersinio V, turi :
61% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Išilginis stabilumas – skersinės ašies atžvilgiu;
Skersinis stabilumas – išilginės ašies atžvilgiu;
Krypties stabilumas – vertikaliosios ašies atžvilgiu.
Sparno strėliškumas padidina lėktuvo stabilumą išilginės ašies atžvilgiu. Kai lėktuvas slysta, tos pusės sparno, į kurią lėktuvas slysta, keliamoji jėga yra didesnė. Sparnų keliamosios jėgos skirtumas sudaro momentą išilginės ašies atžvilgiu, kuris suka lėktuvą taip, kad sumažėtų slydimo kampas. Strėlinio sparno skersinio „V“ efektas priklauso nuo skrydžio greičio. Skrendant dideliu greičiu, kai atakos kampas mažas, skersinio „V“ efektas irgi mažas. Kai atakos kampas didelis, šis efektas irgi sustiprėja. Aukštasparnis sudaro teigiamo skersinio „V“ kampo efektą, žemasparnis sudaro neigiamo skersinio „V“ kampo efektą.
1. oras turi masę,
2. oras nėra spūdus,
3. oras gali tekėti arba keisti savo formą, kad išlygintų mažus slėgius,
4. oro klampumas yra labai aukštas,
5. judantis oras turi kinetinę energiją.
Teisingų atsakymų rinkinys:
83% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Aukštėjant pastoviu greičiu, trauka yra:
62% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Apledėjus priekinei sparno briaunai:
87% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Bernulio dėsnis taikomas:
66% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Dauguma lengvųjų orlaivių yra suprojektuoti taip, kad jų slėgio centras, skrydyje, yra už svorio centro. Tai reiškia, kad atliekant nusistojusį tiesiaeigį skrydį:
50% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas