Testas išlaikytas!
Testas neišlaikytas!
Rezultatas: 60 %
Teisingai atsakyta į 18 iš 30 klausimų.
Bendrosios aviacijos orlaivių varikliai gali būti užvedami:
91% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Iki kurio aukščio, lėktuvui skrendant, pilotas sugeba veikti, nepatirdamas hipoksijos?
85% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Sveikas suaugęs žmogus gali normaliai jaustis ir dirbti maždaug iki 10000–12000 ft aukščio.
Hipoksija, arba deguonies badas, yra būsena, atsirandanti kūno audiniams stokojant deguonies. Dažnai hipoksija siejama su skrydžiais dideliuose aukščiuose (hipoksinė hipoksija), tačiau yra daug ligų (anemija, meningitas it kt.), patologinių būsenų ir fiziologinių faktorių, bloginančių organizmo aprūpinimą deguonimi ir sukeliančių hipoksiją. Jūros lygiu hemoglobino įsotinimas deguonimi siekia 97,5 %. 10000 ft aukštyje jis būna apie 87 %, paskui greitai mažėja ir 20000 ft aukštyje tesiekia 65 %. Taigi hipoksijos simptomai gali atsirasti lėtai nedideliame aukštyje arba greitai – dideliame.
Trūkstant deguonies organizmas automatiškai stengiasi jo daugiau gauti dažniau ir giliau kvėpuodamas. Taip hipoksijos sąlygomis gali prisidėti ir hiperventiliacija, gaunant nedaug daugiau deguonies, bet prarandant daugiau anglies dvideginio.
Skrydžio metu kartais būna sunku įvertinti simptomus ir atskirti hipoksiją nuo hiperventiliacijos. Rekomenduojama būti pasiruošusiam blogiausiam atvejui. Jei nemalonūs simptomai atsirado aukštyje, kur hipoksija galima, reikia jos tikėtis ir nedelsiant imtis atitinkamų priemonių. O jei simptomai atsirado tame aukštyje, kur hipoksijos paprastai nebūna (žemiau kaip 10000 ft), žmogus turi reguliuoti savo kvėpavimą, kol simptomai susilpnės ar išnyks.
Hipoksija, arba deguonies badas, yra būsena, atsirandanti kūno audiniams stokojant deguonies. Dažnai hipoksija siejama su skrydžiais dideliuose aukščiuose (hipoksinė hipoksija), tačiau yra daug ligų (anemija, meningitas it kt.), patologinių būsenų ir fiziologinių faktorių, bloginančių organizmo aprūpinimą deguonimi ir sukeliančių hipoksiją. Jūros lygiu hemoglobino įsotinimas deguonimi siekia 97,5 %. 10000 ft aukštyje jis būna apie 87 %, paskui greitai mažėja ir 20000 ft aukštyje tesiekia 65 %. Taigi hipoksijos simptomai gali atsirasti lėtai nedideliame aukštyje arba greitai – dideliame.
Trūkstant deguonies organizmas automatiškai stengiasi jo daugiau gauti dažniau ir giliau kvėpuodamas. Taip hipoksijos sąlygomis gali prisidėti ir hiperventiliacija, gaunant nedaug daugiau deguonies, bet prarandant daugiau anglies dvideginio.
Skrydžio metu kartais būna sunku įvertinti simptomus ir atskirti hipoksiją nuo hiperventiliacijos. Rekomenduojama būti pasiruošusiam blogiausiam atvejui. Jei nemalonūs simptomai atsirado aukštyje, kur hipoksija galima, reikia jos tikėtis ir nedelsiant imtis atitinkamų priemonių. O jei simptomai atsirado tame aukštyje, kur hipoksijos paprastai nebūna (žemiau kaip 10000 ft), žmogus turi reguliuoti savo kvėpavimą, kol simptomai susilpnės ar išnyks.
Dėl rūkymo hipoksijos tikimybė:
94% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Be pripratimą sukeliančio nikotino, rūkant į organizmą patenka anglies monoksidas. Surūkius per trumpą laiką tris cigaretes ar 20−30 cigarečių per parą iki skrydžio, 8−10 % hemoglobino virsta karboksihemoglobinu (COHb). Dėl to 20 % pablogėja naktinis matymas; o rūkančiojo „fiziologinis aukštis“ pakyla iki 5000 ft. Pridėjus aukštį kabinoje – nuo 6000 iki 8000 ft, rūkantis asmuo atsiduria 12000 ft aukštyje, patiria kraujo hipoksiją su ja susijusius reiškinius – sumažėjusį darbingumą bei sulėtėjusią reakciją. Pasyviai rūkantys asmenys taip pat kenčia nuo ore esančio anglies monoksido, todėl daugelyje pasaulio aviakompanijų lėktuvuose rūkyti draudžiama.
Koks kodas renkamas atsakiklyje, esant neteisėtam įsikišimui?
75% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kaip ilgai avarijos vietos nustatymo siustuvo (ELT - emergency locator transmitter) baterija turi pajėgti tiekti energiją signalams perduoti?
75% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Koks laikas naudojamas civilinėje aviacijoje?
91% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kaip reikia patikrinti važiuoklę atlikus techninės priežiūros darbus, kurie gali turėti įtakos važiuoklės išleidimo ir pakėlimo sistemos darbui?
86% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Atlikus bet kuriuos orlaivio važiuoklės techninės priežiūros darbus, kurie gali turėti įtakos sistemos gebėjimui pakelti ir išleisti važiuoklę, būtina pakelti orlaivį keltuvais ir patikrinti važiuoklės valdymo sistemos darbą.
Ką būtina įrengti pneumatineje orlaivio sistemoje, kurioje slėgį sudaro variklio varomas daugiapakopis stumoklinis kompresorius?
78% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Tokioje sistemoje būtina įrengti drėgmės atskirtuvą kuris atskirtų drėgmę nuo suslėgto oro iki jam patenkant į sistemą. Jeigu drėgmė liktų suslėgtame ore, tai krentant temperatūrai, kai oras sistemoje plečiasi, garų kondensatas gali sušalti ir užkimšti sistemą.
Kas atsitiktų, jeigu variklio tepalo filtras visiškai užsikimštų?
72% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
“Orlaivių variklių tinkamumo skraidyti standartuose“ (FAR 33) reikalaujama, kad orlaivio variklio tepalo filtras būtų sukonstruotas ir įmontuotas taip, kad tepalas variklyje cirkuliuotų normaliai, net jei filtras visiškai užsikimštų.
Greitas arba gilus kvėpavimas, ypač kai naudojamas deguonis gali sukelti:
86% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Dideliame aukštyje nehermetiniame lėktuve deguonies kiekis, kuris skverbiasi per plaučių membranas į kraują, yra:
88% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Atsisakę skrydžio po nardymo su akvalangu ir kvėpavimo suspaustu oru, jūs sumažinate:
82% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Nardant su akvalangu yra kvėpuojama suspaustu oru, todėl į organizmą patenka didesnis azoto kiekis. 30 ft vandens stulpas slegia tiek pat, kiek dar viena atmosfera (760 mm Hg), taigi asmuo 30 ft gylyje patiria 2 atmosferų slėgį. Jeigu skrendama nepraėjus 24 valandoms po nardymo su akvalangu, dekompresinės ligos simptomai pasireikš jau 6000 ft aukštyje.
Jei sraigtasparnio keleivis pradės jaustis blogai dėl sraigto menčių stroboskopinio efekto, ką reikia daryti?
80% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kada OLV gali pereiti į kitą radijo ryšio dažnį?
75% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
ORL keičia radiodažnį pagal atitinkamas taisykles aeronautinei stočiai leidus. Jeigu tokio leidimo ORL iki radijo dažnio keitimo neturi, jis apie tai informuoja atitinkamą RS.
Ž: LY-ABM, RYŠYS SU VILNIAUS BOKŠTU 118.2
O: 118.2, LY-ABM
Ž: LY-ABM, RYŠYS SU VILNIAUS BOKŠTU 118.2
O: 118.2, LY-ABM
Aviaciniuose varikliuose kiekviename cilindre uždegimo žvakių paprastai yra:
86% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Dėl kurio pakitusio aplinkos parametro, padidėjus skridimo aukščiui, organizmas gauna mažiau deguonies?
82% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Erdvės apžvalga dieną ir naktį skiriasi.
90% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Naktinis (skotopinis) matymas
Turbūt teko pastebėti, kad esant blankiam apšvietimui tam tikrą objektą lengviau pastebėti žiūrint ne į jį, bet šalia jo. Taigi, skotopinis matymas patiriamas silpno apšvietimo sąlygomis. Kolbelėms tapus neefektyvioms, sunku įžiūrėti objekto struktūrą, detales, spalvą. Kadangi duobutėje lazdelių nėra, naktį akies centrinė dalis nefunkcionuoja. Kai jos jau būna visiškai nejautrios, centrinė tinklainės dalis tampa „naktine akląja dėme“; ji būna regėjimo lauko centre ir užima 5−10o plotą.
Dėl „naktinės aklosios dėmės“ fenomeno naktį žiūrint tiesiai į objektą jis yra nematomas. Aviatoriai turi mokėti naudotis periferiniu regėjimu tam, kad išvengtų skotopinio matymo efektų. Norint kompensuoti skotopinio matymo trūkumus, reikia dairytis, o norint stebimą objektą išlaikyti regėjimo lauke − po truputį keisti žiūrėjimo kampą. Pastebėta, kad, jei naktį į objektą žiūrima ilgiau kaip porą sekundžių, jis gali dingti iš regėjimo lauko − patekti į „naktinę akląją dėmę“.
Turbūt teko pastebėti, kad esant blankiam apšvietimui tam tikrą objektą lengviau pastebėti žiūrint ne į jį, bet šalia jo. Taigi, skotopinis matymas patiriamas silpno apšvietimo sąlygomis. Kolbelėms tapus neefektyvioms, sunku įžiūrėti objekto struktūrą, detales, spalvą. Kadangi duobutėje lazdelių nėra, naktį akies centrinė dalis nefunkcionuoja. Kai jos jau būna visiškai nejautrios, centrinė tinklainės dalis tampa „naktine akląja dėme“; ji būna regėjimo lauko centre ir užima 5−10o plotą.
Dėl „naktinės aklosios dėmės“ fenomeno naktį žiūrint tiesiai į objektą jis yra nematomas. Aviatoriai turi mokėti naudotis periferiniu regėjimu tam, kad išvengtų skotopinio matymo efektų. Norint kompensuoti skotopinio matymo trūkumus, reikia dairytis, o norint stebimą objektą išlaikyti regėjimo lauke − po truputį keisti žiūrėjimo kampą. Pastebėta, kad, jei naktį į objektą žiūrima ilgiau kaip porą sekundžių, jis gali dingti iš regėjimo lauko − patekti į „naktinę akląją dėmę“.
Kaip suprantamas diferiancialinis eleronų sistemos valdymas?
69% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Eleronai, kurie žemyn atsilenkia gerokai mažiau negu aukštyn, vadinami diferencialiniais. Diferencialiniai eleronai sumažina nepalankų krypties momentą. Kai posvyris valdomas eleronais, nesusidaro nepalankaus krypties momento, nes atlenkiamas spoileris tik ant to sparno, kurio keliamąją jėgą reikia sumažinti.
Jei skrydžių vadovo nurodymai akivaizdžiai kelia grėsmę skrydžio saugai, įgula privalo:
73% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kaip vadinasi agregatas, kuris hidraulinį slėgį verčia į linijinį judėsį?
83% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Mirksintis raudonas spindulys, nukreiptas į OL, esantį ant žemės, turi prasmę:
60% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Ką rodo padangos protektoriaus centrinės dalies padidėjęs susidevėjimas?
86% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kas atsitiktų, jeigu prietaisinio statinio slėgio linija, skrendant maršrutu, atsijungtų hermetizuotos pripūstos kabinos viduje?
52% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Jeigu prietaisinio statinio slėgio linija skrendant maršrutu atsijungtų hermetizuotos pripūstos kabinos viduje, tai aukščiamatis rodytų mažesnį aukštį. Padidėjęs statinis slėgis oro greičio rodiklio dėžutėje sumažins oro greičio rodmenis.
Matomumas (visibility) LR civilinėje aviacijoje pranešamas:
79% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Matomumas matuojamas metrais ar kilometrais, priklausomai nuo reikšmės.
Matomumas ant kilimo-tūpimo tako (RVR) matuojamas metrais.
Matomumas ant kilimo-tūpimo tako (RVR) matuojamas metrais.
Hemoglobinas su anglies monoksidu reaguoja stipriau negu su deguonimi:
58% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Hipoglikemiją sukelia:
67% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Koks kodas renkamas atsakiklyje, orlaiviui patekus į netikėtą situaciją pvz. paklydus?
72% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kaip turi atsakyti riedančio OLV, gavęs konkretų nurodymą: SUSTOKITE?
81% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Mirksintis žalias spindulys, nukreiptas į skrendantį OL turi prasmę:
61% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Daugumai normaliai apsirengusių žmonių komfortiška santykinė oro drėgmė yra:
73% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas