Testas išlaikytas!
Testas neišlaikytas!
Rezultatas: 70 %
Teisingai atsakyta į 28 iš 40 klausimų.
Ar turi teisę orlaivio vadas išskristi esamo arba laukiamo apledėjimo sąlygomis?
Paaiškinimas
Ar gali orlaivio registravimas būti panaikinamas jo savininko prašymu?
Paaiškinimas
24 straipsnis. Lietuvos Respublikos civilinių orlaivių registro valdytojas ir tvarkytojas, orlaivių registravimo sąlygos, laikinas registravimas ir registravimo panaikinimas
6. Orlaivio registravimas panaikinamas, jeigu:
1) orlaivio savininkas arba jo įgaliotas atstovas pateikia paraišką;
2) pažeidžiamos šio straipsnio 3 dalies 2, 3 ar 4 punkte nustatytos sąlygos;
3) orlaivis registruojamas Lietuvos Respublikos karinių orlaivių registre;
4) orlaivis yra sunaikintas arba prarastas, o prarasto orlaivio paieška nutraukta;
5) orlaivis pastaruosius 3 metus iki sprendimo panaikinti orlaivio registravimą priėmimo dienos neturėjo galiojančio tinkamumo skraidyti pažymėjimo.
7. Jeigu Lietuvos Respublikos civilinių orlaivių registre įrašyta, kad orlaivis yra įkeistas arba areštuotas, jo registravimas negali būti panaikintas be įkaito davėjo sutikimo arba valstybės įmonės Registrų centro išrašo ar teismo rašytinio pranešimo, kad orlaivio įkeitimas arba areštas panaikintas.
Nustatytasis stačiakampio formos sausumos aerodromo plotas, parengtas orlaiviams kilti ir tūpti:
Paaiškinimas
Pretendentui gali būti suteiktas leidimas skraidyti vizualiai naktį (VFRN), jei:
Paaiškinimas
113. Jeigu pretendentas mokėsi skraidyti naktį ir papildomai atliko ne mažiau kaip 5 val. mokomųjų skrydžių naktį (JAR-FCL 1.125(c), iš jų:
113.1. 3 val. su instruktoriumi, iš kurių vieną – ne trumpesnį kaip 1 val. skrydį maršrutu; ir
113.2. ne mažiau kaip 5 savarankiškus skrydžius visiškai sustojant nutūpus, jam gali būti suteiktas leidimas skraidyti vizualiai naktį (VFRN). Praktinių gebėjimų tikrinimas naktį šiuo atveju būtinas -jis gali būti sujungtas su tikrinimu gauti licenciją.
Licencijuotas pilotas, vykdantis visus piloto veiksmus, išskyrus numatytuosius įgulos vadui, tačiau išimtis yra pilotui, kuris skrenda orlaiviu mokymosi tikslais:
Paaiškinimas
Jėgainės varomas sunkesnis už orą orlaivis, kurio keliamoji galia skrendant iš esmės susidaro dėl aerodinaminių reakcijų ant paviršių, kurie šiomis skrydžio sąlygomis išlieka nejudantys:
Paaiškinimas
Kam suteikiamas LR oro erdvės naudojimo prioritetas?
Paaiškinimas
Kas yra „skrydžio planas“?
Paaiškinimas
Skrydžio planas - oro eismo paslaugų teikimo padaliniams teikiama atitinkama informacija apie numatomą orlaivio skrydį arba jo dalį.
Kokios draudžiamos zonos yra LR oro erdvėje?
Paaiškinimas
Kas yra „avarija“?
Paaiškinimas
14. Aviacijos įvykiai yra skirstomi į avarijas, incidentus ir pavojingus incidentus.
14.1. Avarija – įvykis, susijęs su orlaivio panaudojimu ir įvykęs per laikotarpį nuo ketinančio juo skristi asmens įlipimo į tą orlaivį iki jo išlipimo iš orlaivio, kai:
14.1.1. asmuo mirtinai ar sunkiai sužeidžiamas dėl buvimo orlaivyje, tiesioginio sąlyčio su kuria nors orlaivio dalimi, įskaitant nuo orlaivio atitrūkusias dalis, reaktyvinio variklio išmetamųjų dujų srovės tiesioginio poveikio, išskyrus atvejus, kai asmuo susižeidžia pats, jį sužeidžia kiti asmenys, arba jis miršta natūralia mirtimi, arba kai sužeidžiami nelegaliai skrendantys keleiviai, kurie slepiasi orlaivio vietose, kuriomis paprastai nesinaudoja keleiviai ir įgulos nariai;
14.1.2. orlaivis sulaužomas ar pažeidžiama jo konstrukcija ir dėl to susilpnėja konstrukcijos tvirtumas, pablogėja jo techninės ar skrydžio charakteristikos ir įprastai reikalingas stambus remontas arba pažeisto elemento pakeitimas, išskyrus variklio gedimus, kai sugadintas jis pats, jo dangčiai ar agregatai, arba sugadinti tik oro sraigtai, sparno galai, antenos, ratų pneumatika, stabdymo įtaisai, gaubtai, arba nežymiai įlenkiama ar praduriama orlaivio danga;
14.1.3. orlaivis dingsta be žinios arba patenka į tokią vietą, kur priėjimas prie jo visiškai neįmanomas.
Pretendentas, norėdamas atnaujinti PPL licenciją, kuri negaliojo iki 1 metų, privalo:
Paaiškinimas
122.1. PPL negaliojo iki 1 metų, ir pretendentas privalo:
122.1.1. išlaikyti TKA oro teisės teorijos egzaminą;
122.1.2. atnaujinti praktinius įgūdžius treniruojantis atnaujinamos kvalifikacijos lėktuvu su instruktoriumi pagal visus atnaujinamus leidimus. Programos apimtis ne mažesnė kaip 25% reikiamos skridos atnaujinamai kvalifikacijai gauti;
122.1.3. pasitikrinti profesinius įgūdžius. Tikrina FE. Išvados įrašomos į piloto skraidymų knygelę ir egzaminų lapą;
Orlaivio skrydis be specialaus leidimo draudžiamose zonose, užtraukia:
Paaiškinimas
Už skrydį be leidimo zonoje gręsią atsakomybė pagal ANK 394 straipsnio 9 dalį (Orlaivio skrydis be specialaus leidimo draudžiamose zonose užtraukia baudą nuo trijų šimtų iki penkių šimtų penkiasdešimt eurų).
Kliūtys, tai:
Paaiškinimas
Aukštis, kuriame (arba žemiau) orlaivio vertikali padėtis kontroliuojama pagal absoliutųjį aukštį (slėgį):
Paaiškinimas
Kokie skrydžiai galimi tik pateikus skrydžio planą?
Paaiškinimas
51. Skrydžio planas pateikiamas prieš kiekvieną:
51.1. skrydį arba jo dalį, kad orlaiviui būtų teikiamos skrydžių valdymo paslaugos;
51.2. skrydį pagal SPT konsultacinėje oro erdvėje;
51.3. skrydį nustatytajame rajone ar į jį arba nustatytuoju maršrutu, kai to reikalauja valstybės įmonė „Oro navigacija“, siekdama supaprastinti paslaugas, susijusias su skrydžio informacija, pranešimu apie avariją, paieška ir gelbėjimu;
51.4. skrydį nustatytajame rajone ar į jį arba nustatytuoju maršrutu, kai to reikalauja valstybės įmonė „Oro navigacija“, siekdama supaprastinti veiksmų koordinavimą su atitinkamomis karinėmis institucijomis arba kaimyninių valstybių oro eismo paslaugų teikimo padaliniais, susijusį su orlaivio gaudymu, kad būtų išvengta orlaivio gaudymo norint jį atpažinti;
51.5. tarptautinį skrydį;
51.6. skrydį arba jo dalį pasienio zonoje.
Kam suteikiama civilinės aviacijos specialistų licencijavimo teisė?
Paaiškinimas
TKA išduoda pažymėjimus, patvirtinimus, leidimus ir aviacijos specialistų licencijas.
TKA išduoda licencijas pretendentams, sėkmingai baigusiems teorijos bei praktinį rengimą mokymo įstaigoje (organizacijoje) pagal TKA patvirtintas programas ir išlaikiusiems TKA teorijos ir praktinių gebėjimų egzaminus.
Aerodromų naudojimo tvarką ir sąlygas nustato:
Paaiškinimas
15 straipsnis. Aerodromų naudojimas civilinių ir valstybės orlaivių reikmėms
Civilinių aerodromų naudojimo valstybės orlaivių reikmėms ir karinių aerodromų naudojimo civilinių orlaivių reikmėms tvarką ir sąlygas nustato Vyriausybė.
Orlaivių parodomieji skrydžiai virš gyvenamųjų vietovių leidžiami:
Paaiškinimas
61 straipsnis. Skrydžiai virš gyvenamųjų vietovių
1. Orlaiviai virš gyvenamųjų vietovių turi skristi nustatytame aukštyje, kuris užtikrintų priverstinį orlaivio nutupdymą už gyvenamosios vietovės ribų.
2. LTSA nustato minimalų orlaivių skrydžių virš tam tikrų gyvenamųjų vietovių aukštį.
3. Orlaivių parodomieji skrydžiai virš gyvenamųjų vietovių leidžiami tik suderinus juos su savivaldybe, virš kurios bus vykdomi parodomieji skrydžiai, ir gavus Agentūros leidimą.
Kokį kodą orlaivio įgula privalo surinkti nutrūkus radijo ryšiui?
Paaiškinimas
Orlaiviai LR valstybės sieną gali kirsti:
Paaiškinimas
7 straipsnis. Reikalavimai ir draudimai orlaiviams, kertantiems valstybės sieną ir skrendantiems jos teritorija
1. Orlaiviai, skrendantys valdomąja oro erdve, gali kirsti valstybės sieną oro skrydžiams nustatytais oro keliais Vyriausybės patvirtinta tvarka. Kirsti valstybės sieną nenustatytais oro keliais, išskyrus skrydžius nevaldomąja oro erdve tarp Šengeno sutarties valstybių, arba atvejais, nurodytais 10 straipsnio 1 dalyje, galima tik Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka.
Ar turi teisę orlaivio vadas tūpti blogesnėmis nei leidžiama oro sąlygomis?
Paaiškinimas
Kuriam Tarptautinė civilinės aviacijos organizacijos skyriuj priklauso Lietuva?
Paaiškinimas
TCAO būstinė įsikūrusi Monrealyje, Kanadoje. Organizacija turi regioninius skyrius Bankoke, Kaire, Nairobyje, Dakare, Limoje, Meksike ir Paryžiuje. Lietuva priklauso Paryžiuje veikiančiam Europos ir Šiaurės Atlanto skyriui.
Ar reikalingi specialūs leidimai parodomiesiems renginiams bei varžyboms rengti?
Paaiškinimas
38 straipsnis. Parodomieji renginiai ir aviacijos sporto varžybos
Parodomuosius renginius ir aviacijos sporto varžybas rengti galima LTSA nustatyta tvarka ir turint Agentūros leidimą.
Ką privalo OL vadas?
Paaiškinimas
Kokia praktinio skrydžio egzamino trukmė?
Paaiškinimas
110. Praktiniai gebėjimai PPL(A) licencijai gauti tikrinami vienmotorių (SEP) arba daugiamotorių (MEP) orlaivių klasės lėktuvu. Pretendentas turi atitikti JAR-FCL 1.260 arba JARFCL 1.255 reikalavimus. Lėktuvas turi atitikti šių Taisyklių 11.1 punkto reikalavimus.
Skrydžio egzamino trukmė – ne mažesnė kaip 90 min. (šių Taisyklių 37 punktas). Iš jų ne mažiau kaip 60 min. tikrinama skrendant maršrutu (1 priedas JAR-FCL 1.130 ir 135 14 punktai).
Praktinius gebėjimus tikrina FE. Tikrinama pagal šių Taisyklių 28 ir 29 punktų reikalavimus. Išvados įrašomos į pretendento skraidymų knygelę ir CAA nustatyto pavyzdžio egzaminų lapą (CAA Lic – 004).
Kokią prasmę turi “nuolat žalios” spalvos šviesos signalas (žemėje), kai nėra radijo ryšio su aerodromo SV?
Paaiškinimas
Kada Lietuva tapo Tarptautinė civilinės aviacijos organizacijos (ICAO) nare?
Paaiškinimas
Antrojo pasaulinio karo metu lėktuvai taip ištobulėjo, kad galutinai patvirtino esą svarbi transporto priemonė. Tuomet ir atsirado poreikis koordinuoti tarptautinę civilinės aviacijos veiklą, kurios daugelio aspektų atskirų šalių vyriausybės pačios sureguliuoti nepajėgė.
1944 m. gruodžio 7 d. JAV kvietimu Čikagoje susirinkę 52 šalių atstovai pasirašė vadinamąją Čikagos konvenciją, padėjusią pamatus Tarptautinei civilinės aviacijos organizacijai (toliau ICAO). Ji šalių požiūriu turėjo užtikrinti veiksmingą valstybių bendradarbiavimą ir tuo metu būtiną tarpusavio supratimą, kuris tebėra aktualus ir iki šiol. ICAO Asamblėja savo A29-1 rezoliucija gruodžio 7-ąją paskelbė Tarptautine civilinės aviacijos diena, kuri kasmet minima visose ICAO šalyse.
Šiuo metu organizacija jungia 190 šalių, Lietuva Tarptautinės Civilinės Aviacijos Organizacijos nare tapo 1992 m. vasario 7 d.
Kokie dokumentai turi būti orlaivyje skrydžio metu?
Paaiškinimas
60 straipsnis. Orlaivio skrydžio dokumentai
Orlaivyje skrydžio metu turi būti šie dokumentai:
1) orlaivio registravimo liudijimas;
2) orlaivio tinkamumo skraidyti pažymėjimas;
3) leidimas naudotis orlaivio radijo stotimi;
4) orlaivio techninės būklės žurnalas;
5) skrydžių vykdymo vadovas;
6) civilinės atsakomybės draudimo liudijimas (polisas);
7) dokumentai apie keleivius, krovinį, bagažą ir paštą (jei jų orlaivyje yra);
8) triukšmo pažymėjimas (jei jis būtinas);
9) vežėjo pažymėjimas (tik vežėjams).
Per kokį laiką po teorijos mokymo programos baigimo pretendentas privalo išlaikyti teorijos egzaminus?
Paaiškinimas
23. Reikalavimai teorijos egzaminams laikyti:
23.1. Teorijos egzaminai turi būti pradėti laikyti ne vėliau kaip per 18 mėn. baigus mokymo kursus. Nesilaikant nurodyto termino, pretendentui gali būti leista laikyti teorijos egzaminus tik po teorijos žinių tobulinimo. Tai atliekama CAA akredituotoje mokymo įstaigoje pagal CAA patvirtintą programą. Programos apimtis priklauso nuo to, kiek laiko praėjo po kursų baigimo;
23.2. Egzaminai turi būti išlaikyti per laiką ne ilgesnį kaip:
23.2.1. PPL(A) licencijai gauti – per 18 mėn. (JAR-FCL 1.130 ir 135 5);
23.2.2. PPL(H), SK, LA licencijoms gauti – per 12 mėn. (JAR-FCL 2.130 ir 135 5);
23.2.3. CPL, ATPL licencijoms bei kvalifikacijoms gauti – per 18 kalendorinių mėnesių. Laikas skaičiuojamas nuo mėnesio, kada laikomas pirmas egzaminas (bandymas), pabaigos (JAR-FCL 1(2).490(b);
23.3. Laikyti teorijos egzaminą leidžiama ne daugiau kaip 4 kartus (keturi bandymai).
24. Neįvykdžius bent vieno šių Taisyklių 23.2 ir 23.3 punktuose nurodytų reikalavimų, laikomi visi teorijos egzaminai iš naujo, papildomai mokantis pagal CAA nurodymą (JAR-FCL 1(2).490(c).
25. Išlaikyti teorijos egzaminai galioja:
25.1. PPL, SK ir LA licencijoms gauti – 24 mėn. (JAR-FCL 1(2).130 ir 135 5) nuo egzaminų išlaikymo datos;
25.2. CPL licencijai ir IR kvalifikacijai gauti – 36 mėn. (JAR-FCL 1(2).495(a) nuo egzaminų išlaikymo datos;
25.3. ATP licencijai gauti – 7 metus nuo egzaminų išlaikymo datos arba IR kvalifikacijos galiojimo datos, įrašytos į CPL licenciją, kuri atitinka reikalavimus ATPL gauti.
26. Išlaikytas praktinių gebėjimų (skrydžio) egzaminas galioja 90 dienų.
Kiek kartų galima laikyti teorijos egzaminą?
Paaiškinimas
23.2. Egzaminai turi būti išlaikyti per laiką ne ilgesnį kaip:
23.2.1. PPL(A) licencijai gauti – per 18 mėn. (JAR-FCL 1.130 ir 135 5);
23.2.2. PPL(H), SK, LA licencijoms gauti – per 12 mėn. (JAR-FCL 2.130 ir 135 5);
23.2.3. CPL, ATPL licencijoms bei kvalifikacijoms gauti – per 18 kalendorinių mėnesių. Laikas skaičiuojamas nuo mėnesio, kada laikomas pirmas egzaminas (bandymas), pabaigos (JAR-FCL 1(2).490(b);
23.3. Laikyti teorijos egzaminą leidžiama ne daugiau kaip 4 kartus (keturi bandymai).
24. Neįvykdžius bent vieno šių Taisyklių 23.2 ir 23.3 punktuose nurodytų reikalavimų, laikomi visi teorijos egzaminai iš naujo, papildomai mokantis pagal CAA nurodymą (JAR-FCL 1(2).490(c).
Ar gali pilotas dirbti už atlygį turėdamas PPL licenziją?
Paaiškinimas
338. Reikalavimai (FI(A) kvalifikacijai gauti (JAR-FCL 1.335):
338.1. amžius – ne jaunesni kaip 18 metų;
338.2. licencija – ne žemesnio kaip CPL(A) lygio arba PPL(A) lygio, jeigu pretendentas turi ne mažesnę kaip 200 val. skrydžių patirtį, iš kurių ne mažiau kaip 150 val. orlaivio vadu;
Koks orlaivio tinkamumo skraidyti pažymėjimo (Airworthiness) galiojimo laikas?
Paaiškinimas
TSP GALIOJIMAS
28. Sklandytuvams TSP gali būti išduotas (pratęstas) ne ilgesniam kaip dvejų metų laikotarpiui.
29. Kitiems orlaiviams TSP gali būti išduotas (pratęstas) ne ilgesniam kaip vienerių metų laikotarpiui.
Kas tai yra "orlaivio vadas"?
Paaiškinimas
31 straipsnis. Orlaivio vadas
1. Orlaivio vadas – pilotas, atsakingas už orlaivio valdymą ir saugą skrydžio metu.
2. Orlaivio vadas vadovauja orlaivio įgulos darbui. Jei orlaivio įguloje yra tik vienas pilotas, jis yra ir orlaivio vadas.
3. Jei skrydžio metu orlaivio vadas negali eiti savo pareigų, jas perima ir atlieka antrasis pilotas.
4. Keleiviams yra privalomi orlaivio vado nurodymai palaikyti tvarką ir užtikrinti saugą.
Kokiais atvejais reikalingos gelbėjimosi liemenės kiekvienam, esančiam orlaivyje, asmeniui skrendant virš vandens vienmotoriais orlaiviais?
Paaiškinimas
Vienvarikliai sausumos lėktuvai
48. Visuose vienvarikliuose sausumos lėktuvuose, skrendančiuose maršrutu virš vandens, nuo kranto nutolusiuose atstumu, viršijančiu didžiausią (ribinį) lėktuvo sklendimo nuotolį, turėtų būti po vieną gelbėjimosi liemenę arba lygiavertę individualią plaukimo priemonę kiekvienam lėktuve esančiam žmogui, ir jos turėtų būti padėtos taip, kad žmogus iš savo krėslo arba miegamosios vietos lengvai galėtų pasiekti jam skirtą plaukimo priemonę.
Pastaba. „Sausumos lėktuvų“ sąvoka taikoma ir lėktuvams-amfibijoms, naudojamiems kaip sausumos lėktuvai.
Judėjimo laukas, tai:
Paaiškinimas
Kokią prasmę turi “mirksinčios baltos” spalvos šviesos signalas (žemėje), kai nėra radijo ryšio su aerodromo SV?
Paaiškinimas
Visi to paties projekto orlaiviai ir jų modifikacijos, išskyrus tas, kuriose pakitę keleivių aptarnavimas, skrydžio charakteristikos arba įgulos sudėtis:
Paaiškinimas
Kursas, tai:
Paaiškinimas
Nustatytojo dydžio erdvė arba nustatytasis maršrutas, kuriuose teikiamos konsultacinės oro eismo paslaugos:
Paaiškinimas
Kas turi teisę suteikti ir atnaujinti piloto orlaivių klasės kvalifikacijos galiojimą?
Paaiškinimas
218. Kvalifikacijos suteikiamos sėkmingai baigus mokymą pagal TKA patvirtintą programą TKA akredituotoje mokymo įstaigoje.
221. Pilotai, turintys orlaivių klasės kvalifikaciją (SE, ME, SK, TMG), gali skraidyti tais turimos orlaivių klasės lėktuvų tipais, kurie įrašyti į piloto skraidymų knygelę. Leidimą skraidyti turimos orlaivių klasės konkrečiu lėktuvo tipu suteikia pretendentą mokęs pilotas instruktorius, jei sėkmingai baigtas mokymas (teorijos ir praktinio rengimo) pagal TKA patvirtintą programą. Leidimas įrašomas į piloto skraidymų knygelę.
Atnaujinti turėtą galiojančios orlaivių klasės lėktuvo tipo kvalifikaciją leidžiama pilotui instruktoriui, atlikus treniruotę tuo lėktuvo tipu (treniruotės apimtis priklauso nuo kvalifikacijos negaliojimo laiko). Leidimas įrašomas į piloto skraidymų knygelę.
Jeigu atnaujinama orlaivių klasės kvalifikacija, profesiniai įgūdžiai atnaujinami (priklausomai nuo negaliojimo laiko) treniruojantis su instruktoriumi pagal šių Taisyklių 242, 243, 244, 253, 254, 255 arba 256 punktų reikalavimus. Profesinius įgūdžius tikrina TKA egzaminuotojas. Išvados įrašomos į piloto skraidymų knygelę ir egzaminų lapą.
222. Kvalifikacijas suteikia TKA. Jos įrašomos į pilotų licencijas.