Testas išlaikytas!
Testas neišlaikytas!
Rezultatas: 68 %
Teisingai atsakyta į 27 iš 40 klausimų.
Aukščiausia Tarptautinė civilinės aviacijos organizacijos (ICAO) institucija:
Paaiškinimas
ICAO tvirtina tarptautinius oro transporto standartus, rengia praktines bei procedūrines rekomendacijas techniniais, ekonominiais bei juridiniais klausimais. Kartu įvairių šalių vyriausybines institucijas, oro transporto priemonių gamintojus bei specialistus skatina keistis informacija bei koordinuoti veiksmus. Pagrindines ICAO veiklos sritis nustato aukščiausia šios organizacijos institucija – ICAO Asamblėja.
Kas yra „incidentas“?
Paaiškinimas
TIRTINŲ INCIDENTŲ SĄRAŠAS
1. Kurios nors orlaivio sistemos normalaus darbo sutrikimas, reikalaujantis skubių avarinių veiksmų ar keliantis grėsmę orlaiviui.
2. Variklio išjungimas (išsijungimas) skrydžio metu. Variklio režimo įstrigimas.
3. Gaisras orlaivyje. Klaidingas gaisro gesinimo arba signalizacijos apie gaisrą, dūmus ar pakilusią temperatūrą sistemų suveikimas.
4. Dūmų, degėsių, skysčių garų, aitrių medžiagų kvapų atsiradimas orlaivyje.
5. Orlaivio konstrukcijų ne jėgos elementų suirimas arba pažeidimas. Sklandmens vibracija.
6. Aerodinaminio valdymo paviršių, pilonų, variklių pakabinimo mazgų suirimas arba atitrūkimas.
7. Neleistinų įtrūkimų orlaivio jėgos elementuose bei stikluose atsiradimas.
8. Durų, liukų, uždarančių hermetišką skyrių, gaubtų arba aptakių orlaivio elementų nuplėšimas arba atsidarymas skrendant. Salono išsigermetinimas.
9. Atgalinės traukos neišsijungimas, neįsijungimas, savaiminis įsijungimas, klaidingas įjungimas arba išjungimas.
10. Orlaivio valdymo plokštumų gedimai ir pažeidimai.
11. Susidūrimas su paukščiais ar kitais objektais ore, dėl ko buvo pažeisti konstrukcijos elementai, variklis arba sutriko variklio darbas.
12. Sparno mechanizacijos (priešsparnių, užsparnių, spoilerių, interceptorių, skydelių) neišsileidimas, neįsitraukimas, savaiminis arba klaidingas išleidimas arba įtraukimas, neleistinas jų padėčių išsiderinimas.
13. Savaiminis ar klaidingas stabilizatoriaus atsilenkimas arba negalimas jo atlenkimas.
14. Stabilizatoriaus arba sparno mechanizacijos padėties indikacijos ir (arba) signalizacijos nesuveikimas arba klaidingas suveikimas.
15. Autopiloto darbo sutrikimas, dėl kurio orlaivis patenka į nesaugią padėtį.
16. Neįmanoma nustatyti skrydžio aukščio, instrumentinio arba tikrojo greičio pagal vieną arba daugiau prietaisų. Greičio apribojimo viršijimas. Sparno mechanizacijos, važiuoklės išleidimo greičio viršijimas.
17. Vienos arba daugiau navigacinių sistemų gedimas arba neįsijungimas.
18. Orlaivis, kuriame yra vienas arba du aviahorizontai, vieno aviahorizonto gedimas; dviejų arba daugiau aviahorizontų gedimas orlaivyje, kuriame įrengti trys ir daugiau aviahorizontų; vieno aviahorizonto kartu su kontrolės sistema gedimas; bet kurio aviahorizontų kiekio gedimas, kai neįsijungia perspėjamoji signalizacija (arba jei signalizacija nenumatyta); aviahorizontų kontrolės sistemos gedimas su neteisingos signalizacijos įsijungimu.
19. Radijo ryšio praradimas skrydžio metu.
20. Erdvinis arba navigacinis orientacijos praradimas.
21. Orlaivio išskridimas su gedimais, neįtrauktais į leidžiamų gedimų sąrašą.
22. Orlaivio išskridimas nepabaigus techninio aptarnavimo.
23. Orlaivio užpildymas nekondiciniais degalais ir tepalais.
24. Pusės ir daugiau padangų ant vienos važiuoklės atramos suplyšimas. Padangos suplyšimas, dėl kurio buvo pažeista orlaivio konstrukcija arba variklis. Sprogusi arba nuleista padanga.
25. Orlaivio centruotės ir pakrovimo normų, nurodytų orlaivio skrydžio operacijų vadove, pažeidimas.
26. Krovinio pasislinkimas skrydžio metu.
27. Nustatytų pakilimo, išskridimo iš aerodromo, artėjimo ir tūpimo schemų bei taisyklių pažeidimas.
28. Nustatyto skrydžio aukščio pakeitimas, nesuderinus su skrydžių vadovu.
29. Saugaus skrydžio aukščio, nustatytų vertikalių ir horizontalių intervalų išlaikymo tarp orlaivių taisyklių pažeidimas.
30. Kilimo, tūpimo meteorologinio minimumo pažeidimas.
31. Orlaivio pakilimas, skridimas ir tūpimas konfigūracijoje, neatitinkančioje orlaivio skrydžio operacijų vadovo reikalavimų. Grubus tūpimas.
32. Įskridimas į pavojingų meteorologinių reiškinių zoną.
33. Radijo lokatorių gedimas, skrendant galimų audrų zonoje.
34. Orlaivio konstrukcijos elementų, variklių arba vienos iš sistemų pažeidimas skrydžio metu žaibo išlydžiu.
35. Orlaivio pavojingo priartėjimo prie žemės sistemos nesuveikimas.
36. Pavojingas orlaivių suartėjimas ore, vengimo susidurti ore sistemos sprendžiamojo režimo suveikimas.
37. Susidūrimas arba pavojaus susidurti su objektais ant žemės (žmonėmis, gyvūnais arba transporto priemonėmis ant kilimo-tūpimo tako (toliau – KTT), riedėjimo takelių, peronų; antžeminėmis kliūtimis) atsiradimas.
38. Antžeminių kliūčių (stiebų, kaminų, antenų, elektros perdavimo linijų, medžių, vietinių reljefo aukštumų ir t. t.) kliudymas kuriuo nors orlaivio konstrukcijos elementu.
39. Žemės lietimas sparnu, sraigto mente, liemens užpakaline dalimi arba bet kuriuo kitu orlaivio konstrukcijos elementu kylant ir tupiant.
40. Tūpimas su mažesniu kuro kiekiu, nei jo reikia pakartotinam tūpimui atlikti.
41. Tūpimas aikštelėse, pasirinktose iš oro, kurios neatitinka nustatytų reikalavimų.
42. Visi nenumatyti užduotyje tūpimai dėl skrydyje įvykusių technikos gedimų bei kitais saugumo sumetimais, išskyrus tūpimus dėl oro sąlygų, komerciniais tikslais ar orlaivio techniniam aptarnavimui palengvinti.
43. Tūpimas už KTT (tūpimo aikštelės) ribų; išriedėjimas už KTT ribų. Avarinis stabdymas.
44. Maksimalios orlaivio kilimo, tūpimo masės viršijimas.
45. Leidimas orlaiviams tūpti (kilti) ant (nuo) netinkamo naudojimui KTT.
46. Išskridimas pažeidžiant privalomo poilsio arba darbo laiko normatyvus.
47. Savaiminis krovinio nukritimas; išorinės pakabos nutrūkimas. Įvykiai su pavojingais kroviniais.
48. Radijo ir šviesos signalinės įrangos, skirtos orlaivių skrydžių aprūpinimui, gedimas.
49. Šiurkščios klaidos teikiant oro eismo paslaugas ar skrydžio vadovo nurodymų nevykdymas.
50. Aptarnaujančio transporto priemonių ar įrangos padaryti pažeidimai orlaivio konstrukcijai.
51. Nutrauktas kilimas, esant didesniam kaip 80 mazgų (150 km/h) greičiui.
Kokia praktinio skrydžio egzamino trukmė?
Paaiškinimas
110. Praktiniai gebėjimai PPL(A) licencijai gauti tikrinami vienmotorių (SEP) arba daugiamotorių (MEP) orlaivių klasės lėktuvu. Pretendentas turi atitikti JAR-FCL 1.260 arba JARFCL 1.255 reikalavimus. Lėktuvas turi atitikti šių Taisyklių 11.1 punkto reikalavimus.
Skrydžio egzamino trukmė – ne mažesnė kaip 90 min. (šių Taisyklių 37 punktas). Iš jų ne mažiau kaip 60 min. tikrinama skrendant maršrutu (1 priedas JAR-FCL 1.130 ir 135 14 punktai).
Praktinius gebėjimus tikrina FE. Tikrinama pagal šių Taisyklių 28 ir 29 punktų reikalavimus. Išvados įrašomos į pretendento skraidymų knygelę ir CAA nustatyto pavyzdžio egzaminų lapą (CAA Lic – 004).
Kas atsakingas už orlaivio tinkamumą skraidyti?
Paaiškinimas
19 straipsnis. Atsakomybė už orlaivio tinkamumą skraidyti
1. Už orlaivio tinkamumą skraidyti atsako jo savininkas arba naudotojas.
2. Orlaivio savininkas arba naudotojas privalo laikytis tinkamumo skraidyti nurodymų (direktyvų), išleidžiamų Įstaigos arba valstybės, kurioje orlaivis buvo suprojektuotas ar pagamintas, jeigu Įstaiga nenurodo kitaip.
3. Orlaivio savininkas arba naudotojas nedelsdamas privalo pranešti Įstaigai apie visas aplinkybes, įvykius ir gedimus, kurie gali turėti įtakos orlaivio tinkamumui skraidyti.
Kas yra „pavojingas incidentas“?
Paaiškinimas
PAVOJINGŲ INCIDENTŲ PAVYZDŽIŲ SĄRAŠAS
Išvardytų incidentų, laikytinų pavojingais, pavyzdžių sąrašas nėra užbaigtas, jo tikslas – pailiustruoti „pavojingo incidento“ apibrėžimą.
1. Variklio išjungimas (išsijungimas) skrydžio metu.
2. Pavojingi suartėjimai, kuriems esant yra būtina ar tikslinga būtų atlikti manevrą susidūrimui arba pavojingai situacijai išvengti.
3. Situacija, kurios metu vos pavyko išvengti techniškai tvarkingo orlaivio susidūrimo su žeme.
4. Nutrauktas kilimas nuo uždaryto arba užimto KTT.
5. Kilimas nuo uždaryto arba užimto KTT, esant minimaliam nuo kliūčių nuotoliui.
6. Tūpimas ar bandymas tūpti ant uždaryto arba užimto KTT.
7. Atvejis, kai nesugebama pasiekti nustatytų parametrų įsibėgėjimo, pakilimo ir pradinio aukštėjimo metu.
8. Gaisrai ir atsiradę dūmai keleivių salone, bagažinėse arba variklio gaisrai, net jei jie buvo užgesinti naudojant gesinimo priemones.
9. Situacijos, kurių metu orlaivio įgulos nariai buvo priversti skubiai naudotis deguonimi.
10. Orlaivio konstrukcijos arba variklio suirimo atvejai, neklasifikuojami kaip avarijos.
11. Vienos ar kelių orlaivio sistemų pakartotini gedimai, pavojingi saugiai orlaivio eksploatacijai.
12. Atvejai, kai įgulos nariai praranda darbingumą skrydžio metu.
13. Kuro kiekis, kuriam esant skelbiama avarinė padėtis.
14. Kilimo ar tūpimo metu įvykę incidentai, tokie kaip tūpimas iki ženklo, išriedėjimas arba šoninis išriedėjimas už KTT.
15. Orlaivio sistemų gedimai, patekimas į pavojingų meteorologinių reiškinių zoną, ribinių skrydžio parametrų pažeidimai ir kiti įvykiai, galintys sukelti orlaivio valdymo sunkumus.
16. Daugiau kaip vienos rezervinės sistemos, būtinos skrydžių valdymui ir navigacijai, gedimas.
Kas nustato draudžiamąsias, ribojamąsias arba pavojingąsias zonas?
Paaiškinimas
18 straipsnis. Oro erdvės tvarkyba ir oro eismas
3. Visuomenės saugos sumetimais susisiekimo ministras nustato draudžiamąsias, ribojamąsias arba pavojingąsias zonas. Tokie sprendimai priimami LTSA teikimu, suderintu su kariuomenės vadu, arba, reaguojant į vietinio pobūdžio ginkluotus incidentus ir valstybės sienos pažeidimus, pagal savo pobūdį neprilygstančius agresijos aktams, – kariuomenės vado teikimu. Draudimai ir apribojimai neturi būti taikomi ilgiau, negu to reikalauja juos lėmusios priežastys.
Ar aukščiau esantis lėktuvas visada užleidžia žemiau esantį, jei abu artėja tūpti?
Paaiškinimas
Pagal kokį slėgį matuojamas absoliutusis skrydžio aukštis žemiau perėjimo lygio (transition level)?
Paaiškinimas
Skrydžio lygis - pastovaus atmosferos slėgio paviršius, susietas su nustatytu 1013,2 hektopaskalių (hPa) slėgio dydžiu ir atskirtas nuo kitų paviršių nustatytojo dydžio slėgio intervalais. Jeigu barometrinis aukščiamatis graduotas pagal standartinę atmosferą:
aukščiamatyje nustačius QNH, jis rodys absoliutųjį aukštį;
aukščiamatyje nustačius QFE, jis rodys aukštį virš atraminio QFE taško;
1013,2 hektopaskalių (hPa) slėgis gali būti naudojamas nustatant skrydžio lygius.
Sąvokos „aukštis“ ir „absoliutusis aukštis“ reiškia prietaiso, o ne geometrinį aukštį.
Leidimas vesti radijo ryšį anglų kalba vizualių skrydžių metų, suteikiamas pretendentui:
Paaiškinimas
99. Leidimas radijo ryšys vizualiems skrydžiams anglų kalba suteikiamas pretendentui, sėkmingai baigusiam mokymą pagal TKA patvirtintą programą akredituotoje mokymo įstaigoje ir TKA išlaikiusiam šiuos egzaminus anglų kalba:
99.1. Anglų kalba (bendroji);
99.2. Radijo ryšio taisyklės ir frazeologija vizualiems skrydžiams.
Nustatytasis sausumos aerodromo plotas, skirtas orlaiviams statyti, keleiviams įlaipinti ir išlaipinti, paštui ir kroviniams krauti, degalams pilti, techninei priežiūrai atlikti:
Paaiškinimas
Aerodromo plotas, naudojamas antžeminiams signalams įrengti:
Paaiškinimas
Kokio amžiaus sulaukus licencijos savininkui laikas tarp I klasės medicinos patikrinimų sutrumpinamas per pusę?
Paaiškinimas
Ar galima orlaivį įregistruoti keliose valstybėse?
Paaiškinimas
Perduodant pavojaus signalą radijo ryšio pagalba vartojamas žodis:
Paaiškinimas
Kas turi užleisti kelią kilus pavojui susidurti skrendant susikertančiais kursais?
Paaiškinimas
Ar gali skristi LR oro erdvę orlaiviai, neturintys radijo ryšio aparatūros ir radiolokacinio atsakiklio?
Paaiškinimas
35 straipsnis. Skrydžių vykdymas valdomąja ir nevaldomąja oro erdve, pasienio, draudžiamojoje ir ribojamojoje zonose
1. Orlaiviuose, skrendančiuose Lietuvos Respublikos valdomąja oro erdve, nevaldomąja oro erdve virš teritorinės jūros, Kuršių marių, virš draudžiamųjų zonų viršutinės ribos, taip pat užsienio šalių valstybės orlaiviuose, skrendančiuose Lietuvos Respublikos nevaldomąja oro erdve, turi būti:
1) įrengta radijo ryšio aparatūra, kuria būtų galima palaikyti abipusį radijo ryšį su oro eismo paslaugų teikėju;
2) radiolokacinis atsakiklis, veikiantis „A + C“ arba „S“ režimu.
2. Orlaivių, kuriuose nėra radiolokacinio atsakiklio, veikiančio „A + C“ arba „S“ režimu, išskyrus užsienio šalių valstybės orlaivius, skrydžiai Lietuvos Respublikos valdomąja oro erdve galimi tik gavus oro eismo paslaugų teikėjo leidimą oro eismo paslaugų teikėjo nustatyta tvarka. Apie suteiktus leidimus oro eismo paslaugų teikėjas nedelsdamas, ne vėliau kaip per 12 valandų nuo leidimo suteikimo, praneša Lietuvos kariuomenės Karinių oro pajėgų vadui ar jo įgaliotam karininkui.
Ar pripažistamos užsienyje išduotos licenzijos:
Paaiškinimas
Per 7 dienas įgulos nariui turi būti suteiktas nepertraukiamas poilsis ne trumpesnis kaip:
Paaiškinimas
Kartą per 7 dienas įgulos nariui turi būti suteiktas ne trumpesnis kaip 36 valandų nepertraukiamas poilsis.
Nustatytojo dydžio erdvė arba nustatytasis maršrutas, kuriuose teikiamos konsultacinės oro eismo paslaugos:
Paaiškinimas
Lengvesnis už orą orlaivis be jėgainės:
Paaiškinimas
Kokia tarptautinė aviacijos organizacija buvo įkurta priėmus Čikagos konvenciją?
Paaiškinimas
1944 m. gruodžio 7 d. JAV kvietimu Čikagoje susirinkę 52 šalių atstovai pasirašė vadinamąją Čikagos konvenciją, padėjusią pamatus Tarptautinei civilinės aviacijos organizacijai (toliau ICAO). Ji šalių požiūriu turėjo užtikrinti veiksmingą valstybių bendradarbiavimą ir tuo metu būtiną tarpusavio supratimą, kuris tebėra aktualus ir iki šiol. ICAO Asamblėja savo A29-1 rezoliucija gruodžio 7-ąją paskelbė Tarptautine civilinės aviacijos diena, kuri kasmet minima visose ICAO šalyse.
Šiuo metu organizacija jungia 190 šalių, Lietuva Tarptautinės Civilinės Aviacijos Organizacijos nare tapo 1992 m. vasario 7 d.
Kokia skrydžių patirtį lėktuvais privalo turėti pretendentas prieš skrydžio egzaminą?
Paaiškinimas
104. Skrydžių patirtis ir skrydžių praktika lėktuvais. Prieš skrydžio egzaminą pretendentas privalo turėti ne mažesnę kaip 45 val. skrydžių patirtį lėktuvais (per pastaruosius 12 mėn. ne mažiau kaip 20 val.) (JAR-FCL 1.125(b), iš jų:
104.1. su instruktoriumi – ne mažiau kaip 25 val., iš kurių ne mažiau kaip 4 val. pagal prietaisus;
104.2. savarankiškai – ne mažiau kaip 10 val., iš kurių ne mažiau kaip 5 val. maršrutu;
104.3. bent vieną savarankišką skrydį maršrutu, kurio ilgis ne trumpesnis kaip 150 mylių (270 km) su dviem tūpimais skirtinguose aerodromuose visiškai sustojant (išvykimo aerodromas neįskaitomas).
Teorijos egzaminas išlaikytas, jei pretendentas gerai atsako nemažiau kaip į:
Paaiškinimas
Kokia yra aviacijos įvykių klasifikacija?
Paaiškinimas
II. AVIACIJOS ĮVYKIŲ KLASIFIKAVIMAS
14. Aviacijos įvykiai yra skirstomi į avarijas, incidentus ir pavojingus incidentus.
14.1. Avarija – įvykis, susijęs su orlaivio panaudojimu ir įvykęs per laikotarpį nuo ketinančio juo skristi asmens įlipimo į tą orlaivį iki jo išlipimo iš orlaivio, kai:
14.1.1. asmuo mirtinai ar sunkiai sužeidžiamas dėl buvimo orlaivyje, tiesioginio sąlyčio su kuria nors orlaivio dalimi, įskaitant nuo orlaivio atitrūkusias dalis, reaktyvinio variklio išmetamųjų dujų srovės tiesioginio poveikio, išskyrus atvejus, kai asmuo susižeidžia pats, jį sužeidžia kiti asmenys, arba jis miršta natūralia mirtimi, arba kai sužeidžiami nelegaliai skrendantys keleiviai, kurie slepiasi orlaivio vietose, kuriomis paprastai nesinaudoja keleiviai ir įgulos nariai;
14.1.2. orlaivis sulaužomas ar pažeidžiama jo konstrukcija ir dėl to susilpnėja konstrukcijos tvirtumas, pablogėja jo techninės ar skrydžio charakteristikos ir įprastai reikalingas stambus remontas arba pažeisto elemento pakeitimas, išskyrus variklio gedimus, kai sugadintas jis pats, jo dangčiai ar agregatai, arba sugadinti tik oro sraigtai, sparno galai, antenos, ratų pneumatika, stabdymo įtaisai, gaubtai, arba nežymiai įlenkiama ar praduriama orlaivio danga;
14.1.3. orlaivis dingsta be žinios arba patenka į tokią vietą, kur priėjimas prie jo visiškai neįmanomas.
14.2. Incidentas – su orlaivio naudojimu susijęs įvykis, išskyrus avariją, kurio metu iškyla arba galėjo iškilti pavojus skrydžių saugai. Tirtinų incidentų sąrašas pateiktas 16 priede.
14.3. Pavojingas incidentas – incidentas, kurio aplinkybės rodo, kad vos buvo išvengta avarijos. Pavojingų incidentų tipiškų pavyzdžių sąrašas pateiktas 17 priede.
Koks orlaivis laikomas civiliniu orlaiviu?
Paaiškinimas
Horizontali balta arba oranžinė tūpimo T, reiškia:
Paaiškinimas
Kokie dokumentai turi būti orlaivyje skrydžio metu?
Paaiškinimas
60 straipsnis. Orlaivio skrydžio dokumentai
Orlaivyje skrydžio metu turi būti šie dokumentai:
1) orlaivio registravimo liudijimas;
2) orlaivio tinkamumo skraidyti pažymėjimas;
3) leidimas naudotis orlaivio radijo stotimi;
4) orlaivio techninės būklės žurnalas;
5) skrydžių vykdymo vadovas;
6) civilinės atsakomybės draudimo liudijimas (polisas);
7) dokumentai apie keleivius, krovinį, bagažą ir paštą (jei jų orlaivyje yra);
8) triukšmo pažymėjimas (jei jis būtinas);
9) vežėjo pažymėjimas (tik vežėjams).
Lengvesnis už orą jėgainės varomas orlaivis:
Paaiškinimas
Koks yra maksimalus leidžiamas FL, kuriuo leidžiama skristi pagal VST be specialaus leidimo?
Paaiškinimas
Bendras laikas nuo tada, kai orlaivis pajuda kilti, iki galutinio sustojimo pasibaigus skrydžiui:
Paaiškinimas
Kada buvo įkurta Tarptautinė civilinės aviacijos organizacija TCAO (ICAO)?
Paaiškinimas
Čikagos konvencija (dar vadinama Tarptautinės civilinės aviacijos konvencija) buvo pasirašyta 1944 m. gruodžio 7 d. Šia konvencija buvo sukurta Tarptautinė civilinės aviacijos organizacija, taip pat priimtos civilinės aviacijos, oro erdvės, saugumo, orlaivių registracijos taisyklės, išbrauktas komercinis kuras iš apmokestinamų prekių sąrašo.
1944 m. konvenciją pasirašė 52 valstybės. Konvencija įsigaliojo 1947 m. balandžio 4 d. Tą pačią dieną veikti pradėjo Tarptautinė civilinės aviacijos organizacija, Jungtinių Tautų Ekonominės ir socialinės tarybos dalis. Gruodžio 7 d. minima kaip tarptautinė civilinės aviacijos diena.
Skristi draudžiamojoje arba ribojamojoje zonoje orlaiviams:
Paaiškinimas
35 straipsnis. Skrydžių vykdymas valdomąja ir nevaldomąja oro erdve, pasienio, draudžiamojoje ir ribojamojoje zonose
6. Skristi draudžiamojoje arba ribojamojoje zonoje orlaiviams galima tik kariuomenės vado nustatyta tvarka.
Kokiais atvejais reikalingos gelbėjimosi liemenės kiekvienam, esančiam orlaivyje, asmeniui skrendant virš vandens vienmotoriais orlaiviais?
Paaiškinimas
Vienvarikliai sausumos lėktuvai
48. Visuose vienvarikliuose sausumos lėktuvuose, skrendančiuose maršrutu virš vandens, nuo kranto nutolusiuose atstumu, viršijančiu didžiausią (ribinį) lėktuvo sklendimo nuotolį, turėtų būti po vieną gelbėjimosi liemenę arba lygiavertę individualią plaukimo priemonę kiekvienam lėktuve esančiam žmogui, ir jos turėtų būti padėtos taip, kad žmogus iš savo krėslo arba miegamosios vietos lengvai galėtų pasiekti jam skirtą plaukimo priemonę.
Pastaba. „Sausumos lėktuvų“ sąvoka taikoma ir lėktuvams-amfibijoms, naudojamiems kaip sausumos lėktuvai.
Lietuvos Respublikai priklauso išimtinės teisės į oro erdvę esančią:
Paaiškinimas
17 straipsnis. Lietuvos Respublikos oro erdvė
1. Lietuvos Respublikai priklauso išimtinės teisės į virš jos sausumos teritorijos, vidaus ir teritorinių vandenų esančią oro erdvę.
Kas turi teisę suteikti ir atnaujinti piloto orlaivių klasės lėktuvo tipo kvalifikacijos galiojimą?
Paaiškinimas
221. Pilotai, turintys orlaivių klasės kvalifikaciją (SE, ME, SK, TMG), gali skraidyti tais turimos orlaivių klasės lėktuvų tipais, kurie įrašyti į piloto skraidymų knygelę. Leidimą skraidyti turimos orlaivių klasės konkrečiu lėktuvo tipu suteikia pretendentą mokęs pilotas instruktorius, jei sėkmingai baigtas mokymas (teorijos ir praktinio rengimo) pagal TKA patvirtintą programą. Leidimas įrašomas į piloto skraidymų knygelę.
Atnaujinti turėtą galiojančios orlaivių klasės lėktuvo tipo kvalifikaciją leidžiama pilotui instruktoriui, atlikus treniruotę tuo lėktuvo tipu (treniruotės apimtis priklauso nuo kvalifikacijos negaliojimo laiko). Leidimas įrašomas į piloto skraidymų knygelę.
Jeigu atnaujinama orlaivių klasės kvalifikacija, profesiniai įgūdžiai atnaujinami (priklausomai nuo negaliojimo laiko) treniruojantis su instruktoriumi pagal šių Taisyklių 242, 243, 244, 253, 254, 255 arba 256 punktų reikalavimus. Profesinius įgūdžius tikrina TKA egzaminuotojas. Išvados įrašomos į piloto skraidymų knygelę ir egzaminų lapą.
222. Kvalifikacijas suteikia TKA. Jos įrašomos į pilotų licencijas.
Kaip suprantama sąvoka „kontroliuojamoji oro erdvė“?
Paaiškinimas
Tarptautinė civilinės aviacijos organizacijos (ICAO) skyriai yra:
Paaiškinimas
Fizinis ar juridinis asmuo, kuris pagal sutartį ar kitu teisėtu pagrindu naudoja orlaivį:
Paaiškinimas
Karinių orlaivių eksploatavimo priežiūrą atlieka:
Paaiškinimas
16 straipsnis. Valstybės orlaivių registravimas ir eksploatavimas
5. Karinių orlaivių skrydžių reikalavimus tvirtina kariuomenės vadas, suderinęs su Agentūra. Šie reikalavimai turi nekelti grėsmės civilinių orlaivių saugai. Karinių orlaivių eksploatavimo priežiūrą atlieka kariuomenės vadas.
Licencijuotas įgulos narys, atsakantis už orlaivio valdymą per visą skrydžio laiką:
Paaiškinimas