Testas išlaikytas!
Testas neišlaikytas!
Rezultatas: 57 %
Teisingai atsakyta į 17 iš 30 klausimų.
Hipoglikemiją sukelia:
67% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Centruotei nustatyti naudojama nulinė atskaita – tai:
64% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
ATC skrydžių plano 15 punkte (Cruising speed), koks turi būti nurodomas greitis:
70% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kreiserinis greitis (daugiausia 5 ženklai):
įvesti greitį TAS pirmajai daliai ar visam kreiseriniam maršrutui išreikštą:
įvesti greitį TAS pirmajai daliai ar visam kreiseriniam maršrutui išreikštą:
- kilometrais per valandą, žymint raide K po kurios seka 4 skaičiai (pvz. K0830);
- arba mazgais, žymint raide N po kurios seka 4 skaičiai (pvz. N485),
- arba skaičiumi "M" šimtosiomis, kai to reikalauja ATS administracija, žymint raide M po kurios seka 3 skaičiai (pvz. M082).
Anglies monoksidas:
91% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Anglies monoksidas (CO), arba smalkės, yra bespalvės, bekvapės, truputį lengvesnės už orą dujos. Nevisiškai sudegus kurui susidaręs anglies monoksidas yra aviacinėje praktikoje dažniausiai pasitaikantis dujinis nuodas. Reaktyvinių variklių išmetamosiose dujose yra apie 1 % CO, tačiau stūmoklinių variklių išmetamosiose dujose CO kiekis gali siekti 9 %. Anglies monoksidas į kabinos orą gali patekti esant netvarkingoms variklio dujų išmetimo ar šildymo sistemoms (6 paveikslas). Be to, į kabiną anglies monoksidas gali patekti ir iš išorės pro atviras kabinos angas. Taigi kadangi šios dujos neturi kvapo, jų gali būti visur, kur tik juntamas išmetamųjų dujų kvapas.
CO su hemoglobinu jungiasi apie 210–250 kartų stipriau už deguonį, sudarydamas karboksihemoglobiną, kraujui suteikiantį ryškiai rožinę spalvą.
Pirmi apsinuodijimo anglies monoksidu požymiai yra galvos skausmas (veržimas), svaigimas ir pykinimas. Apsinuodijimo pradžios galima ir nepastebėti. Anglies monoksido poveikis priklauso ir nuo skrydžio aukščio. Atskirai ir hipoksija, ir nedideli CO kiekiai įkvepiamame ore yra nekenksmingi, tačiau kartu šie faktoriai labai pablogina įgulos narių savijautą ir darbingumą. Nedidelio laipsnio hipoksija, pasitaikanti skrendant 8–10 tūkstančių pėdų aukštyje, paryškins apsinuodijimo anglies monoksidu efektus.
Taip pat svarbu žinoti, kad anglies monoksido sukeliami sveikatos pakenkimai kaupiasi.
CO su hemoglobinu jungiasi apie 210–250 kartų stipriau už deguonį, sudarydamas karboksihemoglobiną, kraujui suteikiantį ryškiai rožinę spalvą.
Pirmi apsinuodijimo anglies monoksidu požymiai yra galvos skausmas (veržimas), svaigimas ir pykinimas. Apsinuodijimo pradžios galima ir nepastebėti. Anglies monoksido poveikis priklauso ir nuo skrydžio aukščio. Atskirai ir hipoksija, ir nedideli CO kiekiai įkvepiamame ore yra nekenksmingi, tačiau kartu šie faktoriai labai pablogina įgulos narių savijautą ir darbingumą. Nedidelio laipsnio hipoksija, pasitaikanti skrendant 8–10 tūkstančių pėdų aukštyje, paryškins apsinuodijimo anglies monoksidu efektus.
Taip pat svarbu žinoti, kad anglies monoksido sukeliami sveikatos pakenkimai kaupiasi.
Aviaciniuose varikliuose kiekviename cilindre uždegimo žvakių paprastai yra:
86% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kam degalų sistemoje įrengta kryžminio maitinimo sistemą?
82% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Dideliame aukštyje nehermetiniame lėktuve deguonies kiekis, kuris skverbiasi per plaučių membranas į kraują, yra:
88% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Aviaciniuose varikliuose impulsą darbinio mišinio uždegimui žvakė gauna iš:
80% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Bendrosios (iki 2 tonų) aviacijos orlaivių stabdžių sistemos būna:
78% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kaip atskirti variklio detonavimą nuo savaiminio mišinio užsidegimo?
67% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Daugumai normaliai apsirengusių žmonių komfortiška santykinė oro drėgmė yra:
73% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Daugiausia į lėktuvo kuro bakus galima įpilti 3800 US Gal. Jei kuro tankis – 0, 79, Tai įpilto kuro masė bus:
69% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
3800 / 1.2 * 10 / 2.205 * 0.79 = 11345 kg
Kada važiuoklės padėties signalizavimo sistema duos avarinį signalą įgulos kabinoje?
77% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Įsisavinamo deguonies kiekis, didėjant aukščiui:
80% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Jeigu kilimo takas padengtas vandens sluoksniu, lėktuvo maksimaliai leistina kilimo masė:
69% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Jei horizontaliame skrydyje turima trauka viršys reikiamą trauką, tai:
84% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Ar hipoksiją gali parodyti keistas fizinis arba protinis elgesys?
89% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kiek laiko būtina laukti po skrydžio, kad būtų galima tikrinti padangų oro slėgį ?
72% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kaip dažnai turi būti tikrinami standartinio svorio aukšto slėgio deguonies balionai?
60% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Atsisakę skrydžio po nardymo su akvalangu ir kvėpavimo suspaustu oru, jūs sumažinate:
82% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Nardant su akvalangu yra kvėpuojama suspaustu oru, todėl į organizmą patenka didesnis azoto kiekis. 30 ft vandens stulpas slegia tiek pat, kiek dar viena atmosfera (760 mm Hg), taigi asmuo 30 ft gylyje patiria 2 atmosferų slėgį. Jeigu skrendama nepraėjus 24 valandoms po nardymo su akvalangu, dekompresinės ligos simptomai pasireikš jau 6000 ft aukštyje.
Ką reguliuoja karbiuratoriaus plūdinės kameros plūdė?
83% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Išorinė, vidurinė ir vidinė ausis yra užpildytos:
83% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Išorinei ausiai priklauso ausies kaušelis, išorinis ausies kanalas ir būgnelis. Garsą – oro slėgio svyravimus – ausies kaušelis sugauna ir nukreipia išoriniu ausies kanalu būgnelio link. Garsas suvirpina būgnelį. Tokia ausies anatominė struktūra padeda nustatyti garso sklidimo kryptį.
Už būgnelio yra vidurinė ausis. Tai apie 1,5 cm³ tūrio oro pripildyta ertmė, kurioje yra trys smulkūs klausomieji kauliukai (plaktukas, priekalas ir kilpelė). Jų funkcija yra būgnelio virpėjimą perduoti į vidinę ausį. Paskutinis iš kauliukų (kilpelė), liečiasi su vidinės ausies ovaliuoju langu ir priverčia judėti vidinės ausies sraigėje esantį skystį. Vidurinė ausis trimitu (Eustachijaus vamzdeliu) sujungta su nosiarykle. Juo oras gali įeiti ar išeiti iš vidurinės ausies, taip susilyginant oro slėgiui abipus būgnelio. Sutrikus oro pasažui ausies vamzdeliu, skraidant gali išsivystyti ausų barotrauma.
Vidinė ausis sudaryta iš vestibiulinio aparato ir sraigės. Garso signalus priima sraigė. Kilpelė, besiliesdama su sraigės diafragma, priverčia virpėti sraigėje esantį skystį. Joje yra membrana su sensorinėmis ląstelėmis. Nuo garso dažnio ir intensyvumo priklauso, kurios šių ląstelių bus sudirgintos, ir kaip stipriai. Sensorinės ląstelės skysčio virpesius paverčia į nervinį signalą ir klausos nervu informacija apie garsą siunčiama į smegenų žievę. Garsą galima išgirsti ir aplenkiant ausų būgnelį – per smilkinkaulį. Kadangi sraigė yra kaulinėje ertmėje, kaulo vibracija sukelia ir sraigės, ir joje esančio skysčio vibraciją. Taigi, pridėjus kamertoną prie kaukolės kaulo, jo skleidžiamas garsas yra girdimas.
Už būgnelio yra vidurinė ausis. Tai apie 1,5 cm³ tūrio oro pripildyta ertmė, kurioje yra trys smulkūs klausomieji kauliukai (plaktukas, priekalas ir kilpelė). Jų funkcija yra būgnelio virpėjimą perduoti į vidinę ausį. Paskutinis iš kauliukų (kilpelė), liečiasi su vidinės ausies ovaliuoju langu ir priverčia judėti vidinės ausies sraigėje esantį skystį. Vidurinė ausis trimitu (Eustachijaus vamzdeliu) sujungta su nosiarykle. Juo oras gali įeiti ar išeiti iš vidurinės ausies, taip susilyginant oro slėgiui abipus būgnelio. Sutrikus oro pasažui ausies vamzdeliu, skraidant gali išsivystyti ausų barotrauma.
Vidinė ausis sudaryta iš vestibiulinio aparato ir sraigės. Garso signalus priima sraigė. Kilpelė, besiliesdama su sraigės diafragma, priverčia virpėti sraigėje esantį skystį. Joje yra membrana su sensorinėmis ląstelėmis. Nuo garso dažnio ir intensyvumo priklauso, kurios šių ląstelių bus sudirgintos, ir kaip stipriai. Sensorinės ląstelės skysčio virpesius paverčia į nervinį signalą ir klausos nervu informacija apie garsą siunčiama į smegenų žievę. Garsą galima išgirsti ir aplenkiant ausų būgnelį – per smilkinkaulį. Kadangi sraigė yra kaulinėje ertmėje, kaulo vibracija sukelia ir sraigės, ir joje esančio skysčio vibraciją. Taigi, pridėjus kamertoną prie kaukolės kaulo, jo skleidžiamas garsas yra girdimas.
Išleidus lėktuvo važiuoklę svorio centras keičia savo padėtį ir sukuria:
77% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Rasti nuskristą atstumą ore be vėjo ir atstumą žemėje. Duota:
FL 75,
OAT - +5° C,
kopimo metu vidutinis priešinis vėjas – 20 kt,
kilimas nuo MSL esant 3650lbs masei.
42% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Laikas 9min = 0.15h
Priešinis vėjas 20kt * 0.15h = 3NM
Atstumas žemėje 18NM - 3NM = 15NM
Jei piloto KMI yra 26 ir ūgis 1,75 m., koks jo svoris?
64% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Ką reiškia spindulinė raudona linija, nubrėžta ant orlaivio prietaiso skalės?
63% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
RAUDONA radialinė linija – didžiausia ar mažiausia galima prietaiso riba;
GELTONAS sektorius – didelio pavojingumo sektorius;
ŽALIAS sektorius – normalus darbinis sektorius;
RAUDONAS sektorius – sritis, kurioje skrydis draudžiamas.
GELTONAS sektorius – didelio pavojingumo sektorius;
ŽALIAS sektorius – normalus darbinis sektorius;
RAUDONAS sektorius – sritis, kurioje skrydis draudžiamas.
Dėl kokio pagrindinio gedimo hidraulinės sistemos slėgis staigiai krinta išjungus variklį, nors būna normalus dirbant varikliui, kuris suka hidraulinės sistemos siurblį?
74% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Nedirbant hidraulinės sistemos siurbliui sistemoje sudarytą slėgį palaiko akumuliatoriuje suslėgtas oras. Jeigu sistemoje nesilaiko skysčio slėgis, tai reiškia kad akumuliatoriuje nėra oro slėgio.
Dėl rūkymo hipoksijos tikimybė:
94% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Be pripratimą sukeliančio nikotino, rūkant į organizmą patenka anglies monoksidas. Surūkius per trumpą laiką tris cigaretes ar 20−30 cigarečių per parą iki skrydžio, 8−10 % hemoglobino virsta karboksihemoglobinu (COHb). Dėl to 20 % pablogėja naktinis matymas; o rūkančiojo „fiziologinis aukštis“ pakyla iki 5000 ft. Pridėjus aukštį kabinoje – nuo 6000 iki 8000 ft, rūkantis asmuo atsiduria 12000 ft aukštyje, patiria kraujo hipoksiją su ja susijusius reiškinius – sumažėjusį darbingumą bei sulėtėjusią reakciją. Pasyviai rūkantys asmenys taip pat kenčia nuo ore esančio anglies monoksido, todėl daugelyje pasaulio aviakompanijų lėktuvuose rūkyti draudžiama.
Naudodami vienmotorio lėktuvo tūpimo diagramą nustatykite tūpimo distanciją iš 50 ft aukščio. Duota:
OAT - ISA+15° C,
slėgio aukštis – 0 ft,
lėktuvo masė – 2940 lbs,
priešinis vėjas – 10 kt,
užsparniai – tūpimo padienyje (down),
KTT – dirbtinis.
46% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Naudodami vienmotorio lėktuvo tūpimo diagramą nustatykite tūpimo distanciją iš 50 ft aukščio. Duota:
OAT – 0° C,
slėgio aukštis –1000 ft,
lėktuvo masė – 3500 lbs,
nugarinis vėjas – 5 kt,
užsparniai – tūpimo padienyje (down),
KTT – asfaltas, sausas.
37% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas