Testas išlaikytas!
Testas neišlaikytas!
Rezultatas: 20 %
Teisingai atsakyta į 8 iš 40 klausimų.
Duotasis magnetinis kelio kampas (MKK) yra kampas tarp:
24% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kuris iš teiginių yra klaidingas?
68% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kursinis radijo švyturio pelengas - kampas nuo išilginės orlaivio ašies iki kryptinės į radijo stotį;
Magnetinis švyturio pelengas (QDM) - pelengas nuo lėktuvo į radijo stotį.
Magnetinis lėktuvo pelengas (QDR) - pelengas nuo radijo stoties į lėktuvą.
Tikrasis orlaivio pelengas (QTE) - tikrasis pelengas nuo radijo stoties į lėktuvą.
Tikrasis radijo stoties pelengas (QUJ) - tikrasis pelengas nuo orlaivio į radijo stotį.
Magnetinis lėktuvo pelengas (QDR) - pelengas nuo radijo stoties į lėktuvą.
Tikrasis orlaivio pelengas (QTE) - tikrasis pelengas nuo radijo stoties į lėktuvą.
Tikrasis radijo stoties pelengas (QUJ) - tikrasis pelengas nuo orlaivio į radijo stotį.
Kokia tai rombo pavidalo zona, apibrėžta oranžinės spalvos taškine linija su įrašu joje PALUKNYS SGZ . (54°16'N, 24°25'E) ? Tai:
83% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Koks teoriškai maksimalus VOR veikimo nuotolis, jeigu VOR švyturys yra 900 pėdų aukštyje virš jūros lygio, o orlaivis skrenda 18 000 pėdų aukštyje?
56% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Apskaičiuojama:
1.23 * šaknis iš siustuvo antenos aukščio + 1.23 * šaknis iš imtuvo antenos aukščio
1,23 × √900 + 1,23 × √18000 = 201,92
Paskaičiuoti, kiek laiko skris orlaivis 127 km (68,5 nm) ilgio atkarpą laikydamas 220 km/val. (119 kts) greitį ?
76% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kuomet aukščiamačio barometrinėje skalėje nustatytas slėgis 1013 hPa (760 mmHg), jis rodo:
59% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Paskaičiuoti į kokios krypties KTT dar galima tūpti orlaiviui pučiant 360° 28 mazgų vėjui, jeigu maksimaliai leistinas šoninis vėjas yra 16 mazgų?
52% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Naudojantis Lietuvos vizualiųjų skrydžių žemėlapiu nustatyti Magnetini kelio kampą(MKK) tarp punktų, kurių koordinatės: 54°40'N, 25°31'E ir 54°59'N, 25°31'E. MKK yra:
49% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Skrendama nuo punkto A į punktą B. Punkte B yra veikiantis VOR radijo švyturys. Sąlygos:
Tikrasis kelio kampas (TKK) = 285°;
Magnetinė deklinacija (Δm) = 5°E;
Likus 60 km iki Klaipėdos AD VOR Radialas buvo = 110°,
Paskaičiuoti kiek kilometrų (myliu) ir į kurią pusę nuo planuojamos (paskaičiuotos) kelio linijos nukrypo orlaivis? Orlaivis yra:
33% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
VOR rodmenys (Radialai) orientuoti pagal:
71% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Koks yra trikampio kraštinės ilgis, esancios prieš 1° kampą, 30 km. nuotolyje?
73% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Meridianas (dienovidinis), praeinantis per Grinvičą, žinomas kaip:
72% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Platuma matuojama:
77% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Paskaičiuoti kelio greitį (GS), esant šioms sąlygoms:
Tikrasis kelio kampas (TKK) = 30°;
Magnetinė deklinacija (Δm) = 9°E;
Kompaso deviacija (Δk) = 3°E;
Tikrasis greitis Vt = 200 km/val. (110 kts);
Vėjas: meteorologinė kryptis (δm) = 350°;
Vėjo stiprumas (greitis) U = 40 km/val. (22 kts).
Kelio greitis (GS) yra:
43% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Izogona, tai linija jungianti taškus su:
62% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Žemėlapyje išmatuotas tikrasis kursas 080° ir deklinacija yra 8°E. Tam, kad skristi išmatuota kelio linija, pilotas turi laikyti magnetinį kursą:
77% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Orlaivio magnetinis kursas (MK) yra kampas tarp:
67% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Jeigu magnetinė deklinacija (Δm) Vakarų (W) - Magnetinis kursas už Tikrajį yra:
62% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
20 cm atkarpa 1: 1 000 000 mastelio žemėlapyje atitinka:
63% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
20 cm = 200 km / 1.852 = 108 NM
Loksodromija, tai:
74% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Loksodromė yra kreivė sukimosi paviršiuje ( Žemės paviršiuje), kuri kerta visus meridianus tuo pačiu kampu (yra pastovaus kampo linija). Loksodromė reiškia graikų k. (loxos +dromos) kreivas arba pasviręs kelias. Per du taškus Žemės paviršiuje gali būti nubrėžta vienui viena loksodromė (kaip ir ortodromė).
Yra šie loksodromės pavyzdžiai:
platumos lygiagretės (kerta visus meridianus 90° kampu);
ekvatorius (yra kartu ir loksodromė ir ortodromė);
meridianai (yra taip pat ortodromės).
ekvatorius (yra kartu ir loksodromė ir ortodromė);
meridianai (yra taip pat ortodromės).
Loksodromė šiaurės pusrutulyje yra į Ekvatorių įlinkusi linija ir išgaubta pietų pusrutulyje.
Geografinė platuma (latitude) matuojama kampo laipsniais, minutėmis ir sekundėmis ir atskaitoma:
78% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kokį kursą rodys kompasas (KK), jeigu Tikrasis kursas (TK) = 246°, Magnetinė deklinacija (variacija) 5°W (vakarų) ir kompaso deviacija 1°E (rytų)?
73% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
246° + 5°W - 1°E = 250°
Naudojantis Lietuvos vizualiųjų skrydžių žemėlapiu (žemėlapis 2) nustatyti orlaivio vietą pagal Šiaulių VOR / DME, jeigu: Radialas = 231°; Atstumas - 74 km (40 nm). Orlaivio vieta yra:
45% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Nustatyti orlaivio vietą pagal Vilniaus VOR radialus (žemėlapis I), jeigu:
orlaivio magnetinis kelio kampas (MKK) = 335°
- faktinis greitis = 140 km/val. (76kt)
10.45 gautas Vilniaus radialas = 125°
11.00 - 260°
Orlaivio vieta yra:
42% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Ortodromija, tai:
63% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Punktyrinė linija yra Žemės Didysis ratas (lankas) kitaip vadinamas ortodrome. Graikų k. orthos+dromos (tiesus arčiausias kelias) yra linija tarp dviejų taškų sukimosi paviršiuje. Ortodromė kerta meridianus įvairiais skirtingais kampais.
Žemės didysis ratas (ortodromė) turi šias savybes:
• Šiaurės pusrutulyje yra išgaubtas į šiaurę ir pietų pusrutulyje - į pietus;
• jungia du jame esančius taškus arčiausiu nuotoliu;
• kryptis išilgai jos nuolat kinta išskyrus kai ortodromė sutampa su ekvatoriumi arba meridianu.
• jungia du jame esančius taškus arčiausiu nuotoliu;
• kryptis išilgai jos nuolat kinta išskyrus kai ortodromė sutampa su ekvatoriumi arba meridianu.
Orlaivio greitis 200 km/h apytikriai atitinka:
58% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Pagal pateiktus duomenis nustatyti (paskaičiuoti) ar galite skristi maršrutu (jeigu negalite, tai kodėl). Duota:
Iėktuvo maksimali kilimo masė - 1200 kg (2640 lbs);
tuščio lėktuvo svoris - 855 kg (1881 lbs);
degalų lėktuvo bakuose - 100 I (26,5 gal);
piloto svoris - 80 kg;
degalų lyginamasis svoris (SG) - 0,725;
vidutinė degalų išeiga maršrute - 35 I/val. (9,3 gal/val);
degalų išeiga paleidžiant variklį ir riedant - 10 I (2,6 gal);
maršruto ilgis - 320 km (173 nm);
vidutinis kelio greitis - 160 km/val. (87 kts);
atstumas iki atsarginio aerodromo - 80 km (41 nm);
krovinys lėktuve - 185 kg (407 lbs).
31% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Žemės rutulys suskirstytas į 24 laiko juostas. Viena laiko juosta apima:
79% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Nuo Grinvičo meridiano matuojama:
82% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Naudojantis Lietuvos vizualiųjų skrydžių žemėlapiu nustatyti orlaivio vietą pagal Vilniaus VOR Radialus: Skrydžio sąlygos: Magnetinis kelio kampas (MKK) = 356°; Kelio greitis (GS) = 200 km/val. (110 kts); 12.17 Radialas = 240°; 12.29 Radialas = 308°. Orlaivio vieta yra:
59% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Vizualūs skrydžiai LR "G" tipo erdvėje galimi, kai orlaivio V < arba = 140 KT (260 km/h), esant meteo sąlygom:
61% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kuris iš teiginių yra teisingas?
62% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Vienos minutės ilgumos lankas ekvatoriuje atitinka nuotolį lygų:
69% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kilometras (km) - yra 1/10 000 dalis nuotolio nuo ekvatoriaus iki poliaus. Šis nuotolis yra 10 000 km ir visas nuotolis aplink Žemę yra 40 000 km.
Jūrmylė (nm)- jūrmylė yra svarbus nuotolio matavimo vienetas, kuris tiesiogiai susijęs su kampų matavimu Žemėje.
Jūrmylė apima 1852 metrus
Viena sekundė platumos = 34 jardai (31 metrai)
Viena minutė platumos = 1 nm
Viena minutė ilgumos Ekvatoriuje = 1 nm,
Vienas laipsnis platumos = 60 nm.
Platumos pasikeitimas nuo Ekvatoriaus iki Poliaus (90°) sudaro 5400 nm nuotolį Žemės apie Ekvatorių nuotolis yra 360x60=21 600 nm
Naudojantis Lietuvos vizualiųjų skrydžių žemėlapiu nustatyti Magnetinį kelio kampą (MKK) tarp punktų, kurių koordinatės: 54'30'N, 24'42'E ir 55'31'N, 24'18'E. MKK yra;
37% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kas mažiausiai įtakoja automatinio krypties rodiklio (ADF) rodmenis?
53% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Navigation using an ADF to track NDBs is subject to several common effects:
Night effect
Radio waves reflected back by the ionosphere can cause signal strength fluctuations 30 to 60 nautical miles (54 to 108 km) from the transmitter, especially just before sunrise and just after sunset. This is more common on frequencies above 350 kHz. Because the returning sky waves travel over a different path, they have a different phase from the ground wave. This has the effect of suppressing the aerial signal in a fairly random manner. The needle on the indicator will start wandering. The indication will be most erratic during twilight at dusk and dawn.
Terrain effect
High terrain like mountains and cliffs can reflect radio waves, giving erroneous readings. Magnetic deposits can also cause erroneous readings
Thunderstorm effect
Water droplets and ice crystals circulating within a storm cloud, generate wideband noise. This high power noise may affect the accuracy of the ADF bearing. Lightning, due to the high power output will cause the needle of the RMI/RBI to point for a moment to the bearing of the lightning.
Shoreline effect
Radio waves speed up over water, causing the wave front to bend away from its normal path and pull it towards the coast.[citation needed] Refraction is negligible perpendicular (90°) to the coast, but increases as the angle of incidence decreases. The effect can be minimised by flying higher or by using NDBs situated nearer the coast.
Station interference
Due to congestion of stations in the LF and MF bands, there is the possibility of interference from stations on or near the same frequency. This will cause bearing errors. By day, the use of an NDB within the DOC will normally afford protection from interference. However, at night one can expect interference even within the DOC because of skywave contamination from stations out of range by day. Therefore, positive identification of the NDB at night should always be carried out.
Dip (bank) angle
During banking turns in an aircraft, the horizontal part of the loop aerial will no longer be horizontal and detect a signal. This causes displacement of the null in a way similar to the night effect giving an erroneous reading on the indicator which means that the pilot should not obtain a bearing unless the aircraft is wings-level.
Night effect
Radio waves reflected back by the ionosphere can cause signal strength fluctuations 30 to 60 nautical miles (54 to 108 km) from the transmitter, especially just before sunrise and just after sunset. This is more common on frequencies above 350 kHz. Because the returning sky waves travel over a different path, they have a different phase from the ground wave. This has the effect of suppressing the aerial signal in a fairly random manner. The needle on the indicator will start wandering. The indication will be most erratic during twilight at dusk and dawn.
Terrain effect
High terrain like mountains and cliffs can reflect radio waves, giving erroneous readings. Magnetic deposits can also cause erroneous readings
Thunderstorm effect
Water droplets and ice crystals circulating within a storm cloud, generate wideband noise. This high power noise may affect the accuracy of the ADF bearing. Lightning, due to the high power output will cause the needle of the RMI/RBI to point for a moment to the bearing of the lightning.
Shoreline effect
Radio waves speed up over water, causing the wave front to bend away from its normal path and pull it towards the coast.[citation needed] Refraction is negligible perpendicular (90°) to the coast, but increases as the angle of incidence decreases. The effect can be minimised by flying higher or by using NDBs situated nearer the coast.
Station interference
Due to congestion of stations in the LF and MF bands, there is the possibility of interference from stations on or near the same frequency. This will cause bearing errors. By day, the use of an NDB within the DOC will normally afford protection from interference. However, at night one can expect interference even within the DOC because of skywave contamination from stations out of range by day. Therefore, positive identification of the NDB at night should always be carried out.
Dip (bank) angle
During banking turns in an aircraft, the horizontal part of the loop aerial will no longer be horizontal and detect a signal. This causes displacement of the null in a way similar to the night effect giving an erroneous reading on the indicator which means that the pilot should not obtain a bearing unless the aircraft is wings-level.
Žemėlapyje, išmatavus geografinį (tikrąjį) kelio kampą (GKK) ir apskaičiuojant magnetinį kelio kampą MKK), reikia:
68% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Paskaiciuoti šoninio vėjo dedamąją kylančiam orlaiviui 200° kursu kai pučia 230° ir 20 kts vėjas. Šoninio vėjo dedamoji yra:
61% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
V - Tikrasis oro greitis (true air spead - TAS)
U - Vėjo greitis
U - Vėjo greitis
W - Kelio greitis (ground spead - GS)
VK - Vėjo kampas
NK° = 0° (kai vėjas griežtai pavėjis arba priešvėjis)
NK°(MAKS) ≡ U/V x 60, (kai vėjas pučia stačiu keliui kampu (90°)
NK° ≡ U/V 60 sinVK (kai vėjas pučia ne stačiu keliui kampu)
Kokia magnetinė deklinacija yra Telšiu regione?
80% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Paskaičiuoti nuonašos kampą (NšK) ir Magnetinį kursą (MK). Sąlygos:
Tikrasis kelio kampas (TKK) = 250°;
Magnetinė deklinacija (Δm) = 7°W;
Tikrasis greitis Vt = 200 km/val. (108 kts);
Vėjas: meteorologinė kryptis (δm) = 120°,
vėjo stiprumas (greitis) U = 40 km/val. (22 kts).
Koks nuonašos kampas (NšK) ir kokį Magnetinį kursą (MK) turi laikyti orlaivis, kad skristų paskaičiuota kelio linija?
50% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Naudojantis Lietuvos vizualiųjų skrydžių žemėlapiu nustatyti orlaivio vietą pagal šiuos momentinius VOR Radialus: Kauno VOR Radialas = 65°; Vilniaus VOR Radialas = 01°; Orlaivio vieta yra:
68% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas