Testas išlaikytas!
Testas neišlaikytas!
Rezultatas: 93 %
Teisingai atsakyta į 37 iš 40 klausimų.
Kas yra „skrydžio planas“?
62% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Skrydžio planas - oro eismo paslaugų teikimo padaliniams teikiama atitinkama informacija apie numatomą orlaivio skrydį arba jo dalį.
Kiek kartų galima laikyti teorijos egzaminą?
95% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
23.2. Egzaminai turi būti išlaikyti per laiką ne ilgesnį kaip:
23.2.1. PPL(A) licencijai gauti – per 18 mėn. (JAR-FCL 1.130 ir 135 5);
23.2.2. PPL(H), SK, LA licencijoms gauti – per 12 mėn. (JAR-FCL 2.130 ir 135 5);
23.2.3. CPL, ATPL licencijoms bei kvalifikacijoms gauti – per 18 kalendorinių mėnesių. Laikas skaičiuojamas nuo mėnesio, kada laikomas pirmas egzaminas (bandymas), pabaigos (JAR-FCL 1(2).490(b);
23.3. Laikyti teorijos egzaminą leidžiama ne daugiau kaip 4 kartus (keturi bandymai).
24. Neįvykdžius bent vieno šių Taisyklių 23.2 ir 23.3 punktuose nurodytų reikalavimų, laikomi visi teorijos egzaminai iš naujo, papildomai mokantis pagal CAA nurodymą (JAR-FCL 1(2).490(c).
23.2.1. PPL(A) licencijai gauti – per 18 mėn. (JAR-FCL 1.130 ir 135 5);
23.2.2. PPL(H), SK, LA licencijoms gauti – per 12 mėn. (JAR-FCL 2.130 ir 135 5);
23.2.3. CPL, ATPL licencijoms bei kvalifikacijoms gauti – per 18 kalendorinių mėnesių. Laikas skaičiuojamas nuo mėnesio, kada laikomas pirmas egzaminas (bandymas), pabaigos (JAR-FCL 1(2).490(b);
23.3. Laikyti teorijos egzaminą leidžiama ne daugiau kaip 4 kartus (keturi bandymai).
24. Neįvykdžius bent vieno šių Taisyklių 23.2 ir 23.3 punktuose nurodytų reikalavimų, laikomi visi teorijos egzaminai iš naujo, papildomai mokantis pagal CAA nurodymą (JAR-FCL 1(2).490(c).
Lietuvos Respublikos oro erdvėje vykdomi skrydžiai yra skirstomi į:
73% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
18 straipsnis. Oro erdvės tvarkyba ir oro eismas
2. Lietuvos Respublikos oro erdvėje vykdomi skrydžiai yra skirstomi į:
1) bendrąjį oro eismą – visi civilinių ir valstybės orlaivių skrydžiai, kurie yra vykdomi laikantis Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (toliau – ICAO) procedūrų, Europos Sąjungos ir nacionalinių civilinės aviacijos teisės aktų;
2) operatyvųjį oro eismą – visi karinių orlaivių skrydžiai, kurie yra vykdomi laikantis kariuomenės vado su LTSA suderintų ir patvirtintų operatyviojo oro eismo taisyklių.
2. Lietuvos Respublikos oro erdvėje vykdomi skrydžiai yra skirstomi į:
1) bendrąjį oro eismą – visi civilinių ir valstybės orlaivių skrydžiai, kurie yra vykdomi laikantis Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (toliau – ICAO) procedūrų, Europos Sąjungos ir nacionalinių civilinės aviacijos teisės aktų;
2) operatyvųjį oro eismą – visi karinių orlaivių skrydžiai, kurie yra vykdomi laikantis kariuomenės vado su LTSA suderintų ir patvirtintų operatyviojo oro eismo taisyklių.
Kokia į(iš)skridimo tvarka į(iš) CTR oro erdvę skrendant pagal VST?
77% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Orlaivio patyrusio avariją, vadas arba bet kuris įgulos narys nedelsdamas privalo informuoti apie avariją:
80% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
2.1.1. Pirminis pranešimas.
Civilinio orlaivio, patyrusio avariją, likę gyvi įgulos nariai arba bet kuris aviacijos pareigūnas ar specialistas, turintis informaciją apie avariją, skubiausiu ir tinkamiausiu būdu nedelsdami privalo informuoti VĮ „Oro navigacija“ Aeronautikos paieškos ir gelbėjimo koordinacinį centrą.
Civilinio orlaivio, patyrusio avariją, likę gyvi įgulos nariai arba bet kuris aviacijos pareigūnas ar specialistas, turintis informaciją apie avariją, skubiausiu ir tinkamiausiu būdu nedelsdami privalo informuoti VĮ „Oro navigacija“ Aeronautikos paieškos ir gelbėjimo koordinacinį centrą.
Kas turi teisę rengti, perkvalifikuoti civilinės aviacijos specialistus bei kelti jų kvalifikaciją?
74% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Civilinės aviacijos specialistus rengti, perkvalifikuoti bei kelti jų kvalifikaciją gali mokymo organizacijos, kurios turi Direkcijos patvirtintas mokymo programas.
Nustatytoji geografinė padėtis, pagal kurią gali būti pranešama orlaivio buvimo vieta:
85% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Karinių orlaivių eksploatavimo priežiūrą atlieka:
68% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
16 straipsnis. Valstybės orlaivių registravimas ir eksploatavimas
5. Karinių orlaivių skrydžių reikalavimus tvirtina kariuomenės vadas, suderinęs su Agentūra. Šie reikalavimai turi nekelti grėsmės civilinių orlaivių saugai. Karinių orlaivių eksploatavimo priežiūrą atlieka kariuomenės vadas.
5. Karinių orlaivių skrydžių reikalavimus tvirtina kariuomenės vadas, suderinęs su Agentūra. Šie reikalavimai turi nekelti grėsmės civilinių orlaivių saugai. Karinių orlaivių eksploatavimo priežiūrą atlieka kariuomenės vadas.
Jeigu pretendentas neišlaikė skrydžio egzamino, jam vėl leidžiama laikyti šį egzaminą:
94% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Licencijuotas įgulos narys, atsakantis už orlaivio valdymą per visą skrydžio laiką:
84% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kokios meteorologinės sąlygos nustatytos vizualiesiems skrydžiams nekontroliuojamoje oro erdvėje, skrendant 900 m MSL aukštyje ir žemiau?
74% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Leidžiama skristi esant ne mažesniam kaip 1 500 M skrydžio matomumui, jeigu:
i) skrendama 140 mazgų IAS arba mažesniu greičiu, kad laiku būtų pastebėtas kitas orlaivis arba kliūtis ir išvengta susidūrimo;
ii) tikimybė susidurti su kitu orlaiviu paprastai yra nedidelė, pvz., neintensyvaus oro eismo rajonuose arba atliekant specialiuosius aviacijos darbus žemame lygyje.
Ar gali 60 metų asmuo turintis CPL / ATPL licenciją dirbti orlaivio pilotu komerciniame skrydyje?
83% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
132. Kai CPL savininkui sukanka 60 metų, jam neleidžiama dirbti pilotu ir vykdyti komercinių skrydžių (JAR-FCL 1(2).060(a), išskyrus, kai:
132.1. skrendama daugiapiločiu (MP) orlaiviu; ir
132.2. orlaivio įguloje šio amžiaus pilotas yra vienintelis įgulos narys.
133. Kai CPL savininkui sukanka 65 metai, jam vykdyti komercinius skrydžius yra draudžiama (JAR-FCL 1(2).060(b).
132.1. skrendama daugiapiločiu (MP) orlaiviu; ir
132.2. orlaivio įguloje šio amžiaus pilotas yra vienintelis įgulos narys.
133. Kai CPL savininkui sukanka 65 metai, jam vykdyti komercinius skrydžius yra draudžiama (JAR-FCL 1(2).060(b).
Artėjant vienos klasės dviems orlaiviams susikertančiais kursais maždaug viename aukštyje, orlaivis privalo duoti kelią:
73% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Bendras laikas nuo tada, kai orlaivis pajuda kilti, iki galutinio sustojimo pasibaigus skrydžiui:
94% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Civilinės aviacijos specialisto licencijos galiojimas gali būti sustabdytas, jei licencijos savininkas:
80% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Specialios veiklos oro erdvė, tai:
66% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kokio amžiaus sulaukus licencijos savininkui laikas tarp I klasės medicinos patikrinimų sutrumpinamas per pusę?
87% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
LR oro erdvėje yra šios zonos:
86% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Vizualius skrydžius valdomoje oro erdvėje leidžiama atlikti:
85% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Oro eismas, tai:
72% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Koks yra pagrindinis ICAO dokumentas?
87% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Ar leidžiama skristi VMC (vizualiosios meteorologinės sąlygos) pagal SPT (skrydis pagal prietaisus)?
82% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kokia bauda baudžiamas asmuo, pilotuojantis orlaivį, neturint galiojančios atitinkamos aviacijos specialisto licencijos?
74% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Orlaivio įgulos nario skrydis be galiojančios atitinkamos civilinės aviacijos specialisto licencijos, orlaivio techninės priežiūros ir remonto darbų atlikimas neturint galiojančios atitinkamos civilinės aviacijos specialisto licencijos, orlaivio techninės priežiūros taisyklių pažeidimas arba skrydžių saugos taisyklių pažeidimas – užtraukia baudą nuo vieno šimto keturiasdešimt keturių iki dviejų šimtų aštuoniasdešimt devynių eurų.
Ar tikrinami praktiniai gebėjimai, jei pretendentas neišlaikė teorijos egzamino?
82% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Koks yra PPL(A) licenzijos galiojimo laikas?
77% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
55. JAA pavyzdžio licencijos išduodamos 5 metams. Keičiant licencijas įrašomos tik galiojančios kvalifikacijos ir leidimai.
Orlaivių parodomieji skrydžiai virš gyvenamųjų vietovių leidžiami:
82% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
61 straipsnis. Skrydžiai virš gyvenamųjų vietovių
1. Orlaiviai virš gyvenamųjų vietovių turi skristi nustatytame aukštyje, kuris užtikrintų priverstinį orlaivio nutupdymą už gyvenamosios vietovės ribų.
2. LTSA nustato minimalų orlaivių skrydžių virš tam tikrų gyvenamųjų vietovių aukštį.
3. Orlaivių parodomieji skrydžiai virš gyvenamųjų vietovių leidžiami tik suderinus juos su savivaldybe, virš kurios bus vykdomi parodomieji skrydžiai, ir gavus Agentūros leidimą.
1. Orlaiviai virš gyvenamųjų vietovių turi skristi nustatytame aukštyje, kuris užtikrintų priverstinį orlaivio nutupdymą už gyvenamosios vietovės ribų.
2. LTSA nustato minimalų orlaivių skrydžių virš tam tikrų gyvenamųjų vietovių aukštį.
3. Orlaivių parodomieji skrydžiai virš gyvenamųjų vietovių leidžiami tik suderinus juos su savivaldybe, virš kurios bus vykdomi parodomieji skrydžiai, ir gavus Agentūros leidimą.
Kokia yra aviacijos įvykių klasifikacija?
75% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
II. AVIACIJOS ĮVYKIŲ KLASIFIKAVIMAS
14. Aviacijos įvykiai yra skirstomi į avarijas, incidentus ir pavojingus incidentus.
14.1. Avarija – įvykis, susijęs su orlaivio panaudojimu ir įvykęs per laikotarpį nuo ketinančio juo skristi asmens įlipimo į tą orlaivį iki jo išlipimo iš orlaivio, kai:
14.1.1. asmuo mirtinai ar sunkiai sužeidžiamas dėl buvimo orlaivyje, tiesioginio sąlyčio su kuria nors orlaivio dalimi, įskaitant nuo orlaivio atitrūkusias dalis, reaktyvinio variklio išmetamųjų dujų srovės tiesioginio poveikio, išskyrus atvejus, kai asmuo susižeidžia pats, jį sužeidžia kiti asmenys, arba jis miršta natūralia mirtimi, arba kai sužeidžiami nelegaliai skrendantys keleiviai, kurie slepiasi orlaivio vietose, kuriomis paprastai nesinaudoja keleiviai ir įgulos nariai;
14.1.2. orlaivis sulaužomas ar pažeidžiama jo konstrukcija ir dėl to susilpnėja konstrukcijos tvirtumas, pablogėja jo techninės ar skrydžio charakteristikos ir įprastai reikalingas stambus remontas arba pažeisto elemento pakeitimas, išskyrus variklio gedimus, kai sugadintas jis pats, jo dangčiai ar agregatai, arba sugadinti tik oro sraigtai, sparno galai, antenos, ratų pneumatika, stabdymo įtaisai, gaubtai, arba nežymiai įlenkiama ar praduriama orlaivio danga;
14.1.3. orlaivis dingsta be žinios arba patenka į tokią vietą, kur priėjimas prie jo visiškai neįmanomas.
14.2. Incidentas – su orlaivio naudojimu susijęs įvykis, išskyrus avariją, kurio metu iškyla arba galėjo iškilti pavojus skrydžių saugai. Tirtinų incidentų sąrašas pateiktas 16 priede.
14.3. Pavojingas incidentas – incidentas, kurio aplinkybės rodo, kad vos buvo išvengta avarijos. Pavojingų incidentų tipiškų pavyzdžių sąrašas pateiktas 17 priede.
14. Aviacijos įvykiai yra skirstomi į avarijas, incidentus ir pavojingus incidentus.
14.1. Avarija – įvykis, susijęs su orlaivio panaudojimu ir įvykęs per laikotarpį nuo ketinančio juo skristi asmens įlipimo į tą orlaivį iki jo išlipimo iš orlaivio, kai:
14.1.1. asmuo mirtinai ar sunkiai sužeidžiamas dėl buvimo orlaivyje, tiesioginio sąlyčio su kuria nors orlaivio dalimi, įskaitant nuo orlaivio atitrūkusias dalis, reaktyvinio variklio išmetamųjų dujų srovės tiesioginio poveikio, išskyrus atvejus, kai asmuo susižeidžia pats, jį sužeidžia kiti asmenys, arba jis miršta natūralia mirtimi, arba kai sužeidžiami nelegaliai skrendantys keleiviai, kurie slepiasi orlaivio vietose, kuriomis paprastai nesinaudoja keleiviai ir įgulos nariai;
14.1.2. orlaivis sulaužomas ar pažeidžiama jo konstrukcija ir dėl to susilpnėja konstrukcijos tvirtumas, pablogėja jo techninės ar skrydžio charakteristikos ir įprastai reikalingas stambus remontas arba pažeisto elemento pakeitimas, išskyrus variklio gedimus, kai sugadintas jis pats, jo dangčiai ar agregatai, arba sugadinti tik oro sraigtai, sparno galai, antenos, ratų pneumatika, stabdymo įtaisai, gaubtai, arba nežymiai įlenkiama ar praduriama orlaivio danga;
14.1.3. orlaivis dingsta be žinios arba patenka į tokią vietą, kur priėjimas prie jo visiškai neįmanomas.
14.2. Incidentas – su orlaivio naudojimu susijęs įvykis, išskyrus avariją, kurio metu iškyla arba galėjo iškilti pavojus skrydžių saugai. Tirtinų incidentų sąrašas pateiktas 16 priede.
14.3. Pavojingas incidentas – incidentas, kurio aplinkybės rodo, kad vos buvo išvengta avarijos. Pavojingų incidentų tipiškų pavyzdžių sąrašas pateiktas 17 priede.
Ar panaikinus orlaivio registravimą, būtina jo registravimo liudijimą grąžinti jį išdavusiai istaigai?
85% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
26 straipsnis. Orlaivio registravimo liudijimas
2. Panaikinus orlaivio registravimą, orlaivio savininkas arba jo įgaliotas atstovas orlaivio registravimo liudijimą grąžina jį išdavusiai institucijai.
2. Panaikinus orlaivio registravimą, orlaivio savininkas arba jo įgaliotas atstovas orlaivio registravimo liudijimą grąžina jį išdavusiai institucijai.
Nustatytojo dydžio oro erdvė, kurioje teikiamos skrydžių informacijos ir aliarmo skelbimo paslaugos:
67% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Orlaivių įgulų pokalbiai su skrydžių vadovais LR oro erdvėje vyksta:
83% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
56. Orlaivių įgulų pokalbiai su skrydžių vadovais vyksta lietuvių arba anglų kalba. Įgulų pokalbiai su skrydžių vadovais vyksta tik pagal nustatytas radijo ryšio frazeologijos taisykles.
Kokia bauda baudžiamas asmuo, pilotuojantis orlaivį, apsvaigęs alkoholiu, narkotinėmis ar toksinėmis medžiagomis?
71% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Lietuvos Respublikos aviacijos įstatyme įvardytų civilinės aviacijos specialistų savo tiesioginių pareigų vykdymas apsvaigus nuo alkoholinių gėrimų, narkotinių ar psichotropinių medžiagų, skrydžių saugos taisyklių pažeidimas, sukėlęs avarinę situaciją, – užtraukia baudą nuo penkių šimtų septyniasdešimt devynių iki aštuonių šimtų šešiasdešimt aštuonių eurų.
Pakartotinis Lietuvos Respublikos aviacijos įstatyme įvardytų civilinės aviacijos specialistų savo tiesioginių pareigų vykdymas apsvaigus nuo alkoholinių gėrimų, narkotinių ar psichotropinių medžiagų – užtraukia teisės skraidyti orlaivio įgulos nariu, atlikti orlaivių techninę priežiūrą, dirbti skrydžių vadovu atėmimą iki penkerių metų.
Pakartotinis Lietuvos Respublikos aviacijos įstatyme įvardytų civilinės aviacijos specialistų savo tiesioginių pareigų vykdymas apsvaigus nuo alkoholinių gėrimų, narkotinių ar psichotropinių medžiagų – užtraukia teisės skraidyti orlaivio įgulos nariu, atlikti orlaivių techninę priežiūrą, dirbti skrydžių vadovu atėmimą iki penkerių metų.
Aukščiausia Tarptautinė civilinės aviacijos organizacijos (ICAO) institucija:
80% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
ICAO tvirtina tarptautinius oro transporto standartus, rengia praktines bei procedūrines rekomendacijas techniniais, ekonominiais bei juridiniais klausimais. Kartu įvairių šalių vyriausybines institucijas, oro transporto priemonių gamintojus bei specialistus skatina keistis informacija bei koordinuoti veiksmus. Pagrindines ICAO veiklos sritis nustato aukščiausia šios organizacijos institucija – ICAO Asamblėja.
Fizinis asmuo, turintis specialų aviacijos išsilavinimą ir tam tikrą kvalifikaciją:
96% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Valdomoji oro erdvė, nusidriekusi į viršų nuo tam tikros ribos virš žemės paviršiaus:
68% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Ar galima orlaivį įregistruoti keliose valstybėse?
83% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kursas, tai:
81% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Horizontali raudona kvadratinė signalinė marška su viena geltona įstriža juosta, patiesta signalinėje aikštelėje, reiškia:
73% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kas yra CA specialistai?
67% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
35 straipsnis. Specialisto licencija
1. Eksploatuoti orlaivius ir atlikti jų techninę priežiūrą bei remonto darbus, taip pat vadovauti skrydžiams leidžiama asmenims, turintiems atitinkamą specialisto licenciją. Specialisto licencijos išduodamos aviacijos specialistams – skrydžio įgulos nariams, skrydžių vadovams, skrydžių dispečeriams, aviacijos inžinieriams ir technikams bei orlaivių palydovams.
1. Eksploatuoti orlaivius ir atlikti jų techninę priežiūrą bei remonto darbus, taip pat vadovauti skrydžiams leidžiama asmenims, turintiems atitinkamą specialisto licenciją. Specialisto licencijos išduodamos aviacijos specialistams – skrydžio įgulos nariams, skrydžių vadovams, skrydžių dispečeriams, aviacijos inžinieriams ir technikams bei orlaivių palydovams.
Kas yra „pavojingas incidentas“?
76% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
PAVOJINGŲ INCIDENTŲ PAVYZDŽIŲ SĄRAŠAS
Išvardytų incidentų, laikytinų pavojingais, pavyzdžių sąrašas nėra užbaigtas, jo tikslas – pailiustruoti „pavojingo incidento“ apibrėžimą.
1. Variklio išjungimas (išsijungimas) skrydžio metu.
2. Pavojingi suartėjimai, kuriems esant yra būtina ar tikslinga būtų atlikti manevrą susidūrimui arba pavojingai situacijai išvengti.
3. Situacija, kurios metu vos pavyko išvengti techniškai tvarkingo orlaivio susidūrimo su žeme.
4. Nutrauktas kilimas nuo uždaryto arba užimto KTT.
5. Kilimas nuo uždaryto arba užimto KTT, esant minimaliam nuo kliūčių nuotoliui.
6. Tūpimas ar bandymas tūpti ant uždaryto arba užimto KTT.
7. Atvejis, kai nesugebama pasiekti nustatytų parametrų įsibėgėjimo, pakilimo ir pradinio aukštėjimo metu.
8. Gaisrai ir atsiradę dūmai keleivių salone, bagažinėse arba variklio gaisrai, net jei jie buvo užgesinti naudojant gesinimo priemones.
9. Situacijos, kurių metu orlaivio įgulos nariai buvo priversti skubiai naudotis deguonimi.
10. Orlaivio konstrukcijos arba variklio suirimo atvejai, neklasifikuojami kaip avarijos.
11. Vienos ar kelių orlaivio sistemų pakartotini gedimai, pavojingi saugiai orlaivio eksploatacijai.
12. Atvejai, kai įgulos nariai praranda darbingumą skrydžio metu.
13. Kuro kiekis, kuriam esant skelbiama avarinė padėtis.
14. Kilimo ar tūpimo metu įvykę incidentai, tokie kaip tūpimas iki ženklo, išriedėjimas arba šoninis išriedėjimas už KTT.
15. Orlaivio sistemų gedimai, patekimas į pavojingų meteorologinių reiškinių zoną, ribinių skrydžio parametrų pažeidimai ir kiti įvykiai, galintys sukelti orlaivio valdymo sunkumus.
16. Daugiau kaip vienos rezervinės sistemos, būtinos skrydžių valdymui ir navigacijai, gedimas.
Išvardytų incidentų, laikytinų pavojingais, pavyzdžių sąrašas nėra užbaigtas, jo tikslas – pailiustruoti „pavojingo incidento“ apibrėžimą.
1. Variklio išjungimas (išsijungimas) skrydžio metu.
2. Pavojingi suartėjimai, kuriems esant yra būtina ar tikslinga būtų atlikti manevrą susidūrimui arba pavojingai situacijai išvengti.
3. Situacija, kurios metu vos pavyko išvengti techniškai tvarkingo orlaivio susidūrimo su žeme.
4. Nutrauktas kilimas nuo uždaryto arba užimto KTT.
5. Kilimas nuo uždaryto arba užimto KTT, esant minimaliam nuo kliūčių nuotoliui.
6. Tūpimas ar bandymas tūpti ant uždaryto arba užimto KTT.
7. Atvejis, kai nesugebama pasiekti nustatytų parametrų įsibėgėjimo, pakilimo ir pradinio aukštėjimo metu.
8. Gaisrai ir atsiradę dūmai keleivių salone, bagažinėse arba variklio gaisrai, net jei jie buvo užgesinti naudojant gesinimo priemones.
9. Situacijos, kurių metu orlaivio įgulos nariai buvo priversti skubiai naudotis deguonimi.
10. Orlaivio konstrukcijos arba variklio suirimo atvejai, neklasifikuojami kaip avarijos.
11. Vienos ar kelių orlaivio sistemų pakartotini gedimai, pavojingi saugiai orlaivio eksploatacijai.
12. Atvejai, kai įgulos nariai praranda darbingumą skrydžio metu.
13. Kuro kiekis, kuriam esant skelbiama avarinė padėtis.
14. Kilimo ar tūpimo metu įvykę incidentai, tokie kaip tūpimas iki ženklo, išriedėjimas arba šoninis išriedėjimas už KTT.
15. Orlaivio sistemų gedimai, patekimas į pavojingų meteorologinių reiškinių zoną, ribinių skrydžio parametrų pažeidimai ir kiti įvykiai, galintys sukelti orlaivio valdymo sunkumus.
16. Daugiau kaip vienos rezervinės sistemos, būtinos skrydžių valdymui ir navigacijai, gedimas.
Oro eismo informacijos zona, tai:
50% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas