Testas išlaikytas!
Testas neišlaikytas!
Rezultatas: 95 %
Teisingai atsakyta į 38 iš 40 klausimų.
Naudodamiesi Lietuvos vizualiųjų skrydžių žemėlapiu (pvz. Nr. 4) išmatuoti magnetinę kryptį tarp Tauragės ir Skuodo.
62% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Nepririštas krovinys stabdomame OL juda:
86% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
KTT yra padengtas 0,5 cm šlapiu sniegu. Kaip pasikeis tūpimo nuotolis lyginant su sausu KTT?
83% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kuriems aparatams kyla didžiausias susidūrimo pavojus leidžiantis į aikštelę?
81% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Ką ir kaip reikia daryti gelbstint nukentėjusįjį:
93% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Lėktuvais su stūmokliniais varikliais, maksimalus skrydžio laikas skrendant pasiekiamas, išlaikant:
70% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kai aerodromo kilimo-tūpimo tako kursas yra 353°, priešingas kursas paskaičiuojamas taip:
90% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Lėktuvas su stūmokliniu varikliu:
riedėjimo kuras – 20 lb,
kuro sąnaudos kreiseriniu režimu – 150 lb/h,
kuro sąnaudos laukimo režimu – 60 lb/h,
skrydžio laikas – 1 h 20min,
kuras skrydžiui į atsarginį aerodromą – 40lb.
Tariant, kad kuro buvo paimtas minimalus reikiamas kiekis ir kuro atsarga (contingency) nebuvo išnaudota, kiek jūs turėsite kuro atskridę į atsarginį aerodromą?
62% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Nenumatytų aplinkybių degalai, kurių kiekis turi būti nemažesnis kaip (a) arba (b) žemiau:
a) vienas iš šių dviejų variantų:
- I 5 % nuo planuojamųjų kelionės degalų, arba, tuo atveju kai keičiamas skrydžio planas, 5% nuo degalų reikalingų skristi likusį kelią; arba
- II Nemažiau kaip 3% planuojamųjų kelionės degalų arba, tuo atveju kai keičiamas skrydžių planas, 3% nuo degalų reikiamų skristi likusį kelią, kai turimas maršruto atsarginis aerodromas. Maršruto atsarginis aerodromas turi būti išsidėstęs apibrėžto rato rajone, kurio spindulio ilgis lygaus 20% nuo viso planuojamo maršruto ilgio. Rato centras pasirenkamas planuojamame maršruto taške, kuris nutolęs nuo pasirinkto aerodromo 25% viso planuojamo kelio ilgio, arba 20% viso planuoto kelio ilgio plius 50NM, priklausomai kas yra didesnis; arba
- III Degalų kiekis pakankamas skristi 20minučių skrydžio laiko, paskaičiuoto planuojamo kelio degalų sąnaudų pagrindu, jei eksploatuotojas turi degalų priežiūros programą individualiems lėktuvams ir naudoja galiojančius duomenis, nustatytus tokios programos kuro paskaičiavimui; arba
- IV Degalų kiekis pakankamas skristi 15 minučių nustatytu laukimo greičiu 1500ft (450m) virš paskirties aerodromo standartinėmis sąlygomis, kai vežėjas turi sankcionuotą programą skirtą stebėti degalų sąnaudas kiekvienoje maršruto/orlaivio kombinacijoje ir šiuos duomenis naudoja statistinei analizei skaičiuoti kurui nenumatytiems atvejams šiose maršruto/orlaivio kombinacijose; arba
b) degalai skristi 5 min laukimo greičiu 1500 ft (450m) virš paskirties aerodromo standartinėse sąlygose.
Reikiamas lėktuvui pakilti įsibėgėjimo ilgis didėja, jeigu:
88% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kodėl ruošiantis startui, visą OL reikia tikrinti visada tokia pat tvarka?
91% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Lėktuvo svorio centras yra 12,53 m nuo nulinio atskaitos taško. Sparno priekinė briauna (VAS) – 9,63 m nuo nulinio atskaitos taško. VAS ilgis 8m. Svorio centras išreikštas % nuo MAC bus lygus:
67% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Lėktuvo masė 49000 N, masės centras yra 7 m nuo nulinės atskaitos taško. Koks momentas nulinės atskaitos taške?
78% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kokiame aukštyje juntamas deguonies stygius ilgiau paskridus:
82% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Skirtumas tarp leistinų skrydžio greičių – didžiausio ir mažiausio, vadinamas:
91% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
OL greičiu TAS 380 kt skrenda iš taško A į tašką B ir atgal į tašką A. A – B atstumas 480 NM. Skrendant iš taško A į B patiriamo priešinio vėjo dedamoji – 60kt. Vėjas išlieka pastovus. Skrydžio trukmė bus:
71% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
A->B
TAS 380 kt (vėjo dedamoji +60 kt).
TAS 380 kt (vėjo dedamoji +60 kt).
GS 440 kt
480 NM per 1,09h (65 min)
B->A
TAS 380 kt (vėjo dedamoji -60 kt).
480 NM per 1,09h (65 min)
B->A
TAS 380 kt (vėjo dedamoji -60 kt).
GS 320 kt
480 NM per 1,5h (90 min)
Bendrai 65 + 90 = 155 min (2h 35min)
480 NM per 1,5h (90 min)
Bendrai 65 + 90 = 155 min (2h 35min)
Skraidyklė skrisdama sukelia oro srauto sūkurį. Ar gali tai sudaryti sunkumų paskui jus skrendančiam pilotui?
90% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Reikiamas OL pakilti įsibėgėjimo ilgis didėja, jeigu:
80% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kai aerodromo kilimo-tūpimo tako kursas yra 153°, priešingas kursas paskaičiuojamas taip:
89% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Atakos kampas, lėktuvui turinčiam didesnę skrydžio masę, bet skrendančiam tuo pačiu greičiu:
83% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Naudodamiesi Lietuvos vizualiųjų skrydžių žemėlapiu (pvz. Nr. 6) nustatykite VNO VOR/DME dažnį. Lėktuvas skrenda vizualiai, Skrydžių lygis 55, magnetinis kursas 090º, atstumas nuo VOR/DME 20 NM:
63% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
FL 195 reiškia:
87% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
VST skrydžio plane nurodytas skrydžio laikas – tai:
79% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Pildant ATC skrydžių planą Europoje, koks laikas jame turi būti nurodomas?
94% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Navigacinis planas:
kelionės kuras – 100 kg,
skrydžio laikas – 1 h 35 min,
riedėjimo kuras – 3 kg,
visas (block) kuras – 181 kg.
ATC skrydžio plane galimas skrydžio laikas (endurance) bus:
66% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
1h 35min = 1.583 h
100kg / 1.583 h = 63.17 kg /h
181 kg - 3 kg = 178 kg
178 kg / 63.17 kg / h = 2.818h = 2 h 49 min
100kg / 1.583 h = 63.17 kg /h
181 kg - 3 kg = 178 kg
178 kg / 63.17 kg / h = 2.818h = 2 h 49 min
Prieš pat nusileidžiant staiga pasikeičia vėjo kryptis. Pastebite, kad vėjas pučia į nugarą:
90% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kokią paskirtį turi vėjarodė nusileidimo vietoje:
90% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Orlaivio centruotė (CG) prieš skrydį nustatoma:
83% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kurie iš nurodytų faktorių įtakoja lėktuvo kilimo charakteristikas ir pilotas privalo jas įvertinti prieš kildamas?
78% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kokie pavojai tyko leidžiantis į vandenį?
94% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kilimo-tūpimo takas, kurio magnetinė kryptis yra 073° žymimas taip:
92% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Lėktuvas su stūmokliniu varikliu:
riedėjimo kuras – 20 lb,
kuro sąnaudos kreiseriniu režimu – 150 lb/h,
kuro sąnaudos laukimo režimu – 60 lb/h,
skrydžio laikas – 1 h 20min,
kuras skrydžiui į atsarginį aerodromą – 40lb.
Tariant, kad kuro buvo paimtas minimalus reikiamas ir nenumatyta kuro atsarga (contingency) nebuvo išnaudota, kiek jūs turėsite kuro atskridę į paskirties aerodromą, jei prieš tai laukimo zonoje reikėjo laukti 20 min.?
47% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Nenumatytų aplinkybių degalai, kurių kiekis turi būti nemažesnis kaip (a) arba (b) žemiau:
a) vienas iš šių dviejų variantų:
- I 5 % nuo planuojamųjų kelionės degalų, arba, tuo atveju kai keičiamas skrydžio planas, 5% nuo degalų reikalingų skristi likusį kelią; arba
- II Nemažiau kaip 3% planuojamųjų kelionės degalų arba, tuo atveju kai keičiamas skrydžių planas, 3% nuo degalų reikiamų skristi likusį kelią, kai turimas maršruto atsarginis aerodromas. Maršruto atsarginis aerodromas turi būti išsidėstęs apibrėžto rato rajone, kurio spindulio ilgis lygaus 20% nuo viso planuojamo maršruto ilgio. Rato centras pasirenkamas planuojamame maršruto taške, kuris nutolęs nuo pasirinkto aerodromo 25% viso planuojamo kelio ilgio, arba 20% viso planuoto kelio ilgio plius 50NM, priklausomai kas yra didesnis; arba
- III Degalų kiekis pakankamas skristi 20minučių skrydžio laiko, paskaičiuoto planuojamo kelio degalų sąnaudų pagrindu, jei eksploatuotojas turi degalų priežiūros programą individualiems lėktuvams ir naudoja galiojančius duomenis, nustatytus tokios programos kuro paskaičiavimui; arba
- IV Degalų kiekis pakankamas skristi 15 minučių nustatytu laukimo greičiu 1500ft (450m) virš paskirties aerodromo standartinėmis sąlygomis, kai vežėjas turi sankcionuotą programą skirtą stebėti degalų sąnaudas kiekvienoje maršruto/orlaivio kombinacijoje ir šiuos duomenis naudoja statistinei analizei skaičiuoti kurui nenumatytiems atvejams šiose maršruto/orlaivio kombinacijose; arba
b) degalai skristi 5 min laukimo greičiu 1500 ft (450m) virš paskirties aerodromo standartinėse sąlygose.
Pagal kokį slėgį matuojamas absoliutusis skrydžio aukštis žemiau perėjimo lygio (transition level)?
85% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Aukščiai yra skirstomi pagal nustatytą ar pasirinktą slėgį. Jie skirstomi:
- Skrydžio lygis (flight level), kai orlaivis yra pereinamajame skrydžio lygyje arba aukščiau jo, arba kai orlaivis aukštėdamas perskrenda pereinamąjį absoliutųjį aukštį (aukščiamatyje nustatytas QNE slėgis 1013,2 hPa).
- Absoliutus aukštis, kai orlaivis yra pereinamajame absoliučiajame aukštyje arba žemiau jo, arba kai žemėdamas perskrenda pereinamąjį skrydžio lygį (aukščiamatyje nustatytas QNH).
- Santykinis aukštis (height) – išmatuotas pagal QFE slėgį.
- Skrydžio lygis (flight level), kai orlaivis yra pereinamajame skrydžio lygyje arba aukščiau jo, arba kai orlaivis aukštėdamas perskrenda pereinamąjį absoliutųjį aukštį (aukščiamatyje nustatytas QNE slėgis 1013,2 hPa).
- Absoliutus aukštis, kai orlaivis yra pereinamajame absoliučiajame aukštyje arba žemiau jo, arba kai žemėdamas perskrenda pereinamąjį skrydžio lygį (aukščiamatyje nustatytas QNH).
- Santykinis aukštis (height) – išmatuotas pagal QFE slėgį.
Po 16 min skrydžio TAS 100 kt greičiu, esant nugarinei 20 kt vėjo dedamajai, jūs turite grįžti į išvykimo aerodromą. Jūs atvyksite po:
76% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
TAS 100 kt su 20 kt nugariniu vėju lygu GS 120 kt
Atstumas į priekį 120 kt * (16/60) h = 32 NM
TAS 100 kt su 20 kt priešiniu vėju lygu GS 80 kt
Laikas atgal 32 NM / 80 kt = 0.4 h = 24 min
Atstumas į priekį 120 kt * (16/60) h = 32 NM
TAS 100 kt su 20 kt priešiniu vėju lygu GS 80 kt
Laikas atgal 32 NM / 80 kt = 0.4 h = 24 min
OL kyla nuo kilimo tako, kuris padengtas 5mm šlapio sniego sluoksniu. Jo kilimo distancija:
91% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Lėktuvas turi neutralų stabilumą, kai:
61% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kas svarbiausia, kai leidžiatės į aikštelę:
81% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Nuotolis tarp C ir D yra 500 NM. Orlaivis išskrido iš C link D laiku 1000 GS 300 kt ir kitas orlaivis išskrido iš D link C 1015 GS 240 kt. Paskaičiuoti orlaivių susitikimi laiką ir jų nuotolį iki C?
58% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
C - D = 500 NM
1. C -> D
1000
300 kt
15min = 75 NM nuo C
2. D -> C
1015
240 kt
500 - 75 = 425 NM (likęs atstumas)
425 = X * 300 kt + X * 240 kt
425 = 540 X
X = 0.787 h = 47.22 min = 47 min 13 s
T = 1015 + 47 = 1102
S = (47.22/60) * 300 + 75 = 311.1 NM
1. C -> D
1000
300 kt
15min = 75 NM nuo C
2. D -> C
1015
240 kt
500 - 75 = 425 NM (likęs atstumas)
425 = X * 300 kt + X * 240 kt
425 = 540 X
X = 0.787 h = 47.22 min = 47 min 13 s
T = 1015 + 47 = 1102
S = (47.22/60) * 300 + 75 = 311.1 NM
Koks yra pavojus, jeigu jūs skrendate po Cb debesim ir patenkate į stiprėjantį kilimą?
86% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Pastovus priešinis vėjas:
66% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Sausa eksploatacinė masė „Dry operating mass“ DOM yra visa parengto konkretaus tipo operacijoms orlaivio masė ir susideda iš:
84% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Visa specialiam skrydžio tipui parengto lėktuvo masė be visų naudotinų degalų ir vežamos krovos. Šią masę sudaro:
1) įgula ir įgulos bagažas,
2) virtuvės ir kilnojamoji keleivių aptarnavimo įranga, ir
3) geriamasis vanduo ir tualeto chemikalai.
1) įgula ir įgulos bagažas,
2) virtuvės ir kilnojamoji keleivių aptarnavimo įranga, ir
3) geriamasis vanduo ir tualeto chemikalai.
Basic Empty Mass (Basic Mass): It is the mass of an aeroplane plus standard items such as: unusable fuel and other unusable fluids; lubricating oil in engine and auxiliary units; fire extinguishers; pyrotechnics; emergency oxygen equipment; supplementary electronic equipment.
Variable Load: It consists of the crew, their baggage and any removable equipment that is required for that flight, for instance catering and passenger service equipment food and beverages, potable water and lavatory chemicals. It is also referred to as "operational items".
Dry Operating Mass (DOM): It is the total mass of the aeroplane ready for a specific type of operation excluding usable fuel and traffic load. The mass includes items such as:
i) Crew and crew baggage.
ii) Catering and removable passenger service equipment.
iii) Potable water and lavatory chemicals.
iv) Food and beverages.
DOM = Basic Mass + Variable Load
Variable Load: It consists of the crew, their baggage and any removable equipment that is required for that flight, for instance catering and passenger service equipment food and beverages, potable water and lavatory chemicals. It is also referred to as "operational items".
Dry Operating Mass (DOM): It is the total mass of the aeroplane ready for a specific type of operation excluding usable fuel and traffic load. The mass includes items such as:
i) Crew and crew baggage.
ii) Catering and removable passenger service equipment.
iii) Potable water and lavatory chemicals.
iv) Food and beverages.
DOM = Basic Mass + Variable Load
Šiame teste parinkti klausimai, kurie rečiausiai pasitaiko.