Testas išlaikytas!
Testas neišlaikytas!
Rezultatas: 73 %
Teisingai atsakyta į 29 iš 40 klausimų.
Ar šalis – ICAO narė – privalo laikytis Čikagos Konvencijos prieduose numatytų standartų ir rekomenduojamosios praktikos?
75% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
LR oro erdvėje yra šios zonos:
86% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Ką privalo įvykdyti orlaivio vadas iki skrydžio?
64% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Licencijos savininkas nedelsdamas privalo informuoti CA vyriausiąjį medicinos ekspertą apie hospitalizaciją, trukusią ilgiau kaip:
72% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kokią prasmę turi “mirksinčios baltos” spalvos šviesos signalas (žemėje), kai nėra radijo ryšio su aerodromo SV?
94% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kiek laiko galioja skrydžio egzaminas?
70% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAD/TAIS.278744
26. Išlaikytas praktinių gebėjimų (skrydžio) egzaminas galioja 90 dienų.
26. Išlaikytas praktinių gebėjimų (skrydžio) egzaminas galioja 90 dienų.
Kam taikoma muitinės sienos apsaugos kontrolė trečiose šalyse?
94% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Tam tikram laikui nustatyto dydžio oro erdvė, skirta konkrečiai aviacijos veiklai:
74% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Vertikali juoda C raidė geltoname fone, reiškia:
92% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Nustatytojo dydžio oro erdvė, kurioje teikiamos skrydžių informacijos ir aliarmo skelbimo paslaugos:
67% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Koks orlaivis laikomas civiliniu orlaiviu?
71% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kas kiek laiko pilotas instruktorius privalo įrodyti CAD inspekcijos įgaliotąjam asmeniui gebėjimą atlikti piloto instruktoriaus pareigas?
69% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
344. FI(A) kvalifikacija pratęsiama, jeigu instruktorius įvykdė du iš šių 3 reikalavimų (JAR-FCL 1.355 (a):
344.1. per visą instruktoriaus kvalifikacijos galiojimo laiką (3 metus) atliko ne mažiau kaip 100 val. skrydžių instruktoriumi kaip FI, CRI, IRI arba skrydžio egzaminuotoju, iš kurių ne mažiau kaip 30 val. per pastaruosius 12 mėn. iki FI kvalifikacijos galiojimo.
Jeigu instruktorius turi teisę mokyti skraidyti pagal prietaisus, šiam leidimui pratęsti reikia turėti ne mažiau kaip 10 val. iš reikiamų 30 val. skridos instruktoriumi pagal prietaisus;
344.2. sėkmingai baigė FI instruktorių tobulinimo kursus pagal CAA patvirtintą programą. Kursų programa pateikta AMCFCL1.355(a)(2);
344.3. per pastaruosius 12 mėn. iki FI kvalifikacijos galiojimo pasitikrino instruktoriaus profesinius gebėjimus. Tikrina CAA egzaminuotojas (FIE). Egzamino turinys nurodytas 2 priede JAR-FCL 1.330 ir 1.345.
344.1. per visą instruktoriaus kvalifikacijos galiojimo laiką (3 metus) atliko ne mažiau kaip 100 val. skrydžių instruktoriumi kaip FI, CRI, IRI arba skrydžio egzaminuotoju, iš kurių ne mažiau kaip 30 val. per pastaruosius 12 mėn. iki FI kvalifikacijos galiojimo.
Jeigu instruktorius turi teisę mokyti skraidyti pagal prietaisus, šiam leidimui pratęsti reikia turėti ne mažiau kaip 10 val. iš reikiamų 30 val. skridos instruktoriumi pagal prietaisus;
344.2. sėkmingai baigė FI instruktorių tobulinimo kursus pagal CAA patvirtintą programą. Kursų programa pateikta AMCFCL1.355(a)(2);
344.3. per pastaruosius 12 mėn. iki FI kvalifikacijos galiojimo pasitikrino instruktoriaus profesinius gebėjimus. Tikrina CAA egzaminuotojas (FIE). Egzamino turinys nurodytas 2 priede JAR-FCL 1.330 ir 1.345.
Ar galimas akrobatinis skrydis valdomoje oro erdvėje?
87% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Akrobatinis skrydis valdomoje oro erdvėje galimas tik orlaiviu su veikiančiu radiolokaciniu atsakikliu ir gavus skrydžių vadovo leidimą vykdyti tokį skrydį bei laikantis visų jo nurodymų. Akrobatinį skrydį vykdančio orlaivio vadas yra atsakingas už skrydžių saugą ir orlaivių skirstymą su kitais, toje pačioje oro erdvės dalyje vykdančiais akrobatinius skrydžius, orlaiviais bei kliūtimis ant žemės ir ore.
Kas tai yra "orlaivio vadas"?
79% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
31 straipsnis. Orlaivio vadas
1. Orlaivio vadas – pilotas, atsakingas už orlaivio valdymą ir saugą skrydžio metu.
2. Orlaivio vadas vadovauja orlaivio įgulos darbui. Jei orlaivio įguloje yra tik vienas pilotas, jis yra ir orlaivio vadas.
3. Jei skrydžio metu orlaivio vadas negali eiti savo pareigų, jas perima ir atlieka antrasis pilotas.
4. Keleiviams yra privalomi orlaivio vado nurodymai palaikyti tvarką ir užtikrinti saugą.
1. Orlaivio vadas – pilotas, atsakingas už orlaivio valdymą ir saugą skrydžio metu.
2. Orlaivio vadas vadovauja orlaivio įgulos darbui. Jei orlaivio įguloje yra tik vienas pilotas, jis yra ir orlaivio vadas.
3. Jei skrydžio metu orlaivio vadas negali eiti savo pareigų, jas perima ir atlieka antrasis pilotas.
4. Keleiviams yra privalomi orlaivio vado nurodymai palaikyti tvarką ir užtikrinti saugą.
Tarptautinis avarinis radijo ryšio dažnis yra:
86% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kokio minimalaus amžiaus turi būti pretendentas norėdamas gauti PPL:
86% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Lietuvos Respublikos oro erdvės organizavimo taisykles rengia:
66% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
18 straipsnis. Oro erdvės tvarkyba ir oro eismas
1. Lietuvos Respublikos oro erdvės organizavimo taisykles rengia LTSA ir kariuomenės vadas, tvirtina Vyriausybė.
1. Lietuvos Respublikos oro erdvės organizavimo taisykles rengia LTSA ir kariuomenės vadas, tvirtina Vyriausybė.
Ką reiškia 2-oji skrydžių laisvė?
68% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Tarpvyriausybinės sutartys
Reguliarių reisų vykdymas oro transportu turi būti vykdomas pasirašius tarpvyriausybines sutartis dėl oro pranešimų. Čarteriniai reisai gali būti vykdomi pagal atskirą leidimą. Specialius leidimus išduoda vyriausybinės organizacijos.
Tarpvyriausybinės sutarties turinį sudaro susitarimai, kuriuose šalys duoda viena kitai leidimus oro pranešimams.
Dėl klasifikacijos patogumo sutartines linijas priimta skirstyti į taip vadinamas „oro laisves”. Šiuo metu dėl susiklosčiusios tarptautinės praktikos tokių laisvių yra septynios.
Pirmoji oro laisvė – teisė atlikti tranzitinį skrydį be teisės nusileisti valstybės, kuri suteikia šią teisę, teritorijoje.
Antroji oro laisvė – teisė praskristi per svetimą teritoriją ir nusileisti ne komerciniais tikslais (kuro papildymui, remontui, techniniam aptarnavimui ir t.t.) be teisės iškrauti ar pakrauti krovinį, imti keleivius ar paštą.
Trečioji oro laisvė – teisė užsienio teritorijoje imti ar išlaipinti keleivius, krauti krovinius ar paštą, kurie buvo paimti tos valstybės teritorijoje, kuriai priklauso lėktuvas.
Ketvirtoji oro laisvė – teisė užsienio teritorijoje imti keleivius, vykstančius į tą valstybę, kuriai priklauso lėktuvas, o taip pat ir krovinius bei paštą.
Penktoji oro laisvė - teisė užsienio teritorijoje imti keleivius, vykstančius į bet kurią trečią šalį, kuri nėra susitarimo dalyvė, o taip pat ir krovinius bei paštą, siunčiamus iš bet kurios teritorijos.
Šeštoji oro laisvė – teisė pervežinėti keleivius, krovinius ir paštą tarp trečių šalių kertant savo teritoriją.
Septintoji oro laisvė - teisė pervežinėti keleivius, krovinius ir paštą tarp trečių šalių, nekertant valstybės teritorijos, kuriai priklauso lėktuvas.
Komercinių teisių naudojimo tvarka konkretizuojama komerciniuose susitarimuose tarp orobendrovių.
Nustatydamos bendrą vienas kitam teikiamų komercinių teisių visumą, susitarimo šalys paprastai siekia, kad jos būtų beveik vienodos, t.y., kad būtų laikomasi lygybės principo gaunant ekonominę naudą.
Reguliarių reisų vykdymas oro transportu turi būti vykdomas pasirašius tarpvyriausybines sutartis dėl oro pranešimų. Čarteriniai reisai gali būti vykdomi pagal atskirą leidimą. Specialius leidimus išduoda vyriausybinės organizacijos.
Tarpvyriausybinės sutarties turinį sudaro susitarimai, kuriuose šalys duoda viena kitai leidimus oro pranešimams.
Dėl klasifikacijos patogumo sutartines linijas priimta skirstyti į taip vadinamas „oro laisves”. Šiuo metu dėl susiklosčiusios tarptautinės praktikos tokių laisvių yra septynios.
Pirmoji oro laisvė – teisė atlikti tranzitinį skrydį be teisės nusileisti valstybės, kuri suteikia šią teisę, teritorijoje.
Antroji oro laisvė – teisė praskristi per svetimą teritoriją ir nusileisti ne komerciniais tikslais (kuro papildymui, remontui, techniniam aptarnavimui ir t.t.) be teisės iškrauti ar pakrauti krovinį, imti keleivius ar paštą.
Trečioji oro laisvė – teisė užsienio teritorijoje imti ar išlaipinti keleivius, krauti krovinius ar paštą, kurie buvo paimti tos valstybės teritorijoje, kuriai priklauso lėktuvas.
Ketvirtoji oro laisvė – teisė užsienio teritorijoje imti keleivius, vykstančius į tą valstybę, kuriai priklauso lėktuvas, o taip pat ir krovinius bei paštą.
Penktoji oro laisvė - teisė užsienio teritorijoje imti keleivius, vykstančius į bet kurią trečią šalį, kuri nėra susitarimo dalyvė, o taip pat ir krovinius bei paštą, siunčiamus iš bet kurios teritorijos.
Šeštoji oro laisvė – teisė pervežinėti keleivius, krovinius ir paštą tarp trečių šalių kertant savo teritoriją.
Septintoji oro laisvė - teisė pervežinėti keleivius, krovinius ir paštą tarp trečių šalių, nekertant valstybės teritorijos, kuriai priklauso lėktuvas.
Komercinių teisių naudojimo tvarka konkretizuojama komerciniuose susitarimuose tarp orobendrovių.
Nustatydamos bendrą vienas kitam teikiamų komercinių teisių visumą, susitarimo šalys paprastai siekia, kad jos būtų beveik vienodos, t.y., kad būtų laikomasi lygybės principo gaunant ekonominę naudą.
Kur rengiami CA specialistai?
94% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
CA specialistai rengiami tik TKA akredituotose mokymo įstaigose. Akreditavimo pažymėjimai išduodami pagal Susisiekimo ministerijos nustatytą tvarką. Mokymo įstaigos turi atitikti TKA patvirtintus reikalavimus.
Asmenys, kuriems suteikta teisė eksploatuoti orlaivį:
65% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Aerodromo skrydžių valdymo zona, tai:
57% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Jėgainės varomas sunkesnis už orą orlaivis, kurio keliamoji galia skrendant iš esmės susidaro dėl aerodinaminių reakcijų ant paviršių, kurie šiomis skrydžio sąlygomis išlieka nejudantys:
92% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Orlaivio skrydis be specialaus leidimo draudžiamose zonose, užtraukia:
79% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Už skrydį be leidimo zonoje gręsią atsakomybė pagal ANK 394 straipsnio 9 dalį (Orlaivio skrydis be specialaus leidimo draudžiamose zonose užtraukia baudą nuo trijų šimtų iki penkių šimtų penkiasdešimt eurų).
Kokia yra raudonos raketos reikšmė?
84% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Ar privalo orlaivio vadas apie avariją ir incidentą pranešti TKA?
86% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Jei avarinės aplinkybės, gresiančios lėktuvo ar asmenų saugai, reikalauja imtis priemonių, kurios galėtų pažeisti šias taisykles, lėktuvo vadas nedelsdamas apie tai turi pranešti Transporto kompetencijų agentūrai (toliau – TKA). Jeigu incidentas su Lietuvos Respublikoje registruotu bendrosios aviacijos lėktuvu įvyko ne Lietuvos Respublikos teritorijoje ir atitinkamos valstybės reikalavimu lėktuvo vadas pranešimą apie minėtą pažeidimą teikia tos valstybės įgaliotajai institucijai, lėktuvo vadas tokio pranešimo kopiją taip pat turi pateikti ir TKA. Tokie pranešimai teikiami kaip galima greičiau, bet ne vėliau kaip per 10 dienų.
Kas vykdo LR civilinės aviacijos valstybinį valdymą?
58% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Koks orlaivio tinkamumo skraidyti pažymėjimo (Airworthiness) galiojimo laikas?
73% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
TSP GALIOJIMAS
28. Sklandytuvams TSP gali būti išduotas (pratęstas) ne ilgesniam kaip dvejų metų laikotarpiui.
29. Kitiems orlaiviams TSP gali būti išduotas (pratęstas) ne ilgesniam kaip vienerių metų laikotarpiui.
28. Sklandytuvams TSP gali būti išduotas (pratęstas) ne ilgesniam kaip dvejų metų laikotarpiui.
29. Kitiems orlaiviams TSP gali būti išduotas (pratęstas) ne ilgesniam kaip vienerių metų laikotarpiui.
Matomumo (RVR) matavimo vienetai ant KTT naudojami LR civilinėje aviacijoje:
74% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kokio amžiaus sulaukus CPL ir ATPL licencijos savininkui neleidžiama dirbti daugiapiločio orlaivio vadu pagal LR darbo sutarties įstatymą, atliekant komercinius skrydžius?
72% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
132. Kai CPL savininkui sukanka 60 metų, jam neleidžiama dirbti pilotu ir vykdyti komercinių skrydžių (JAR-FCL 1(2).060(a), išskyrus, kai:
132.1. skrendama daugiapiločiu (MP) orlaiviu; ir
132.2. orlaivio įguloje šio amžiaus pilotas yra vienintelis įgulos narys.
133. Kai CPL savininkui sukanka 65 metai, jam vykdyti komercinius skrydžius yra draudžiama (JAR-FCL 1(2).060(b).
https://www.easa.europa.eu/document-library/research-reports/easarepresea20171
132.1. skrendama daugiapiločiu (MP) orlaiviu; ir
132.2. orlaivio įguloje šio amžiaus pilotas yra vienintelis įgulos narys.
133. Kai CPL savininkui sukanka 65 metai, jam vykdyti komercinius skrydžius yra draudžiama (JAR-FCL 1(2).060(b).
https://www.easa.europa.eu/document-library/research-reports/easarepresea20171
Judėjimo lauko dalis, numatyta orlaiviams tūpti ir kilti:
71% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Koks yra pagrindinis ICAO dokumentas?
87% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Ar Jūs galite skraidyti, jei Jūsų amžius viršija 65 metus?
79% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kam suteikiamas LR oro erdvės naudojimo prioritetas?
81% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Pretendentas privalo išlaikyti TKA visus teorijos egzaminus PPL licencijai gauti ir atlikti ne mažiau kaip 10 skrydžių savarankiškai, jei licencija negaliojo:
81% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
122.3. PPL negaliojo daugiau kaip 4 metus, pretendentas privalo:
122.3.1. išlaikyti TKA visus teorijos egzaminus PPL licencijai gauti;
122.3.2. atnaujinti praktinius įgūdžius pagal visą atnaujinamos orlaivio klasės / tipo kvalifikacijai gauti programą, atliekant ne mažiau kaip 10 skrydžių savarankiškai;
122.3.3. pasitikrinti profesinius įgūdžius. Tikrina FE. Išvados įrašomos į piloto skraidymų knygelę ir egzaminų lapą.
122.3.1. išlaikyti TKA visus teorijos egzaminus PPL licencijai gauti;
122.3.2. atnaujinti praktinius įgūdžius pagal visą atnaujinamos orlaivio klasės / tipo kvalifikacijai gauti programą, atliekant ne mažiau kaip 10 skrydžių savarankiškai;
122.3.3. pasitikrinti profesinius įgūdžius. Tikrina FE. Išvados įrašomos į piloto skraidymų knygelę ir egzaminų lapą.
Orlaivių skirstymas pagal šiuos pagrindinius požymius (lėktuvas, sraigtasparnis, sklandytuvas, oro balionas):
54% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kas nustato draudžiamąsias, ribojamąsias arba pavojingąsias zonas?
52% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
18 straipsnis. Oro erdvės tvarkyba ir oro eismas
3. Visuomenės saugos sumetimais susisiekimo ministras nustato draudžiamąsias, ribojamąsias arba pavojingąsias zonas. Tokie sprendimai priimami LTSA teikimu, suderintu su kariuomenės vadu, arba, reaguojant į vietinio pobūdžio ginkluotus incidentus ir valstybės sienos pažeidimus, pagal savo pobūdį neprilygstančius agresijos aktams, – kariuomenės vado teikimu. Draudimai ir apribojimai neturi būti taikomi ilgiau, negu to reikalauja juos lėmusios priežastys.
3. Visuomenės saugos sumetimais susisiekimo ministras nustato draudžiamąsias, ribojamąsias arba pavojingąsias zonas. Tokie sprendimai priimami LTSA teikimu, suderintu su kariuomenės vadu, arba, reaguojant į vietinio pobūdžio ginkluotus incidentus ir valstybės sienos pažeidimus, pagal savo pobūdį neprilygstančius agresijos aktams, – kariuomenės vado teikimu. Draudimai ir apribojimai neturi būti taikomi ilgiau, negu to reikalauja juos lėmusios priežastys.
Kokią prasmę turi “nuolat žalios” spalvos šviesos signalas (žemėje), kai nėra radijo ryšio su aerodromo SV?
77% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Ar panaikinus orlaivio registravimą, būtina jo registravimo liudijimą grąžinti jį išdavusiai istaigai?
85% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
26 straipsnis. Orlaivio registravimo liudijimas
2. Panaikinus orlaivio registravimą, orlaivio savininkas arba jo įgaliotas atstovas orlaivio registravimo liudijimą grąžina jį išdavusiai institucijai.
2. Panaikinus orlaivio registravimą, orlaivio savininkas arba jo įgaliotas atstovas orlaivio registravimo liudijimą grąžina jį išdavusiai institucijai.
Iki kokio aukščio (skrydžių lygio) nustatyta nekontroliuojamoji oro erdvė (G) Lietuvoje?
71% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Nevaldoma oro erdve laikoma erdvė tarp žemės paviršiaus ir 2900 metrų aukščio (FL 95), kurioje skrydžių vykdymui taikomos paprastesnės taisyklės ir skrydžių informacijos paslauga.
Nustatytasis sausumos aerodromo kelias, parengtas orlaiviams riedėti ir jungiantis vieną aerodromo dalį su kitomis:
84% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas