Testas išlaikytas!
Testas neišlaikytas!
Rezultatas: 83 %
Teisingai atsakyta į 33 iš 40 klausimų.
Kaip vadinami lėktuvo pusiau monokoko tipo liemens išilginiai konstrukcijos elementai?
80% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Pagrindinis keičiamo žingsnio sraigto privalumas lyginant su fiksuoto žingsnio sraigtu yra:
90% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kokia yra lėktuvo smukos įspėjimo sistemos paskirtis?
83% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Smukos įspėjimo sistema įspėja lakūną apie artėjančią smuką. Sistema registruoja atakos kampą ir kai jis tampa artimas smukos kampui įspėja lakūną, palikdama pakankamai laiko, kad būtų galima atlikti reikalingus veiksmus iki smuka prasidės.
Ką rodo lėktuvo posūkio indikatorius?
64% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kaip suprantamas diferiancialinis eleronų sistemos valdymas?
69% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Eleronai, kurie žemyn atsilenkia gerokai mažiau negu aukštyn, vadinami diferencialiniais. Diferencialiniai eleronai sumažina nepalankų krypties momentą. Kai posvyris valdomas eleronais, nesusidaro nepalankaus krypties momento, nes atlenkiamas spoileris tik ant to sparno, kurio keliamąją jėgą reikia sumažinti.
Pagal veikimo principą aviaciniai prietaisai skirstomi į:
90% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Pagal veikimo principą aviaciniai prietaisai skirstomi į šias grupes:
manometriniai matuojantys slėgių skirtumus (greičio prietaisas, manometrai, variometrai);
barometriniai kurių veikimas pagrįstas absoliutaus slėgio matavimu (barometriniai aukštimačiai);
giroskopiniai dirbantys giroskopo principu ir turintys du arba tris laisvės laipsnius (posūkio-pokrypio prietaisas, aviahorizontas);
elektriniai neelektrinių dydžių matavimas elektriniu būdu (termometrai, tepalo ir kuro manometrai, kuro lygio matuoklė);
magnetiniai kompasai, jų veikimas pagrįstas orientuotis į žemės meridiano magnetizmo kryptį;
mechaniniai jų veikimas pagrįstas mechanikos teorijomis (laikrodis, akselerometras);
kompleksiniai prietaisai jų veikimas pagrįstas įvairiomis fizikinėmis teorijomis (kursinė sistema, giroindukciniai kompasai).
manometriniai matuojantys slėgių skirtumus (greičio prietaisas, manometrai, variometrai);
barometriniai kurių veikimas pagrįstas absoliutaus slėgio matavimu (barometriniai aukštimačiai);
giroskopiniai dirbantys giroskopo principu ir turintys du arba tris laisvės laipsnius (posūkio-pokrypio prietaisas, aviahorizontas);
elektriniai neelektrinių dydžių matavimas elektriniu būdu (termometrai, tepalo ir kuro manometrai, kuro lygio matuoklė);
magnetiniai kompasai, jų veikimas pagrįstas orientuotis į žemės meridiano magnetizmo kryptį;
mechaniniai jų veikimas pagrįstas mechanikos teorijomis (laikrodis, akselerometras);
kompleksiniai prietaisai jų veikimas pagrįstas įvairiomis fizikinėmis teorijomis (kursinė sistema, giroindukciniai kompasai).
Prietaisas, kurio pagalba matuojamas orlaivio kursas (kryptis) žemės paviršiuje pasirinktos linijos atžvilgiu:
88% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Krypties indikatoriumi matuojamas orlaivio kursas (kryptis) žemės paviršiuje pasirinktos linijos atžvilgiu. Krypties indikatorių galima vartoti norint tiksliai pasukti orlaivį reikiamu kampu (pakeisti kursą). Kurso matavimo esmė tokiu prietaisu yra tame, kad pagrindinė giroskopo ašis orlaiviui keičiant kursą išlieka nepakitusioje padėtyje, orlaivis pats pasisuka šios ašies atžvilgiu. Jei orlaivis toliau skrenda nekeisdamas kurso, kampas tarp jo išilginės ašies ir giroskopo pagrindinės ašies nesikeičia.
Krypties indikatorius arba giropuskompasis, yra giroskopas su trimis laisvės laipsniais. Jo išorinė ašis vertikali, o pagrindinė horizontali ir palaikoma šioje padėtyje korekcijos sistema. Pagrindinė tokio giroskopo ašis horizontalioje padėtyje gali būti pasisukusi bet kuriuo kampu orlaivio išilginės ašies atžvilgiu, pvz. prieš orlaiviui pakylant, ji gali būti statmena orlaivio ašiai.
Krypties indikatorius arba giropuskompasis, yra giroskopas su trimis laisvės laipsniais. Jo išorinė ašis vertikali, o pagrindinė horizontali ir palaikoma šioje padėtyje korekcijos sistema. Pagrindinė tokio giroskopo ašis horizontalioje padėtyje gali būti pasisukusi bet kuriuo kampu orlaivio išilginės ašies atžvilgiu, pvz. prieš orlaiviui pakylant, ji gali būti statmena orlaivio ašiai.
Variometro parodymams reikalingas:
76% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kūną supančio oro slėgis vadinamas statiniu slėgiu. Statinis slėgis su šiuo prieaugiu vadinamas pilnuoju slėgiu. Orlaivio greitis proporcingas pilnojo ir statinio slėgių skirtumui, kuris vadinamas dinaminiu slėgiu.
Variometrui statinis slėgis paduodamas į prietaiso korpuso vidų pro labai mažą kapiliarinę skylutę. Keičiantis orlaivio aukščiui, oras nespėja patekti į korpuso vidų ir slėgis nespėja staigiai pasikeisti. Prietaiso korpuso viduje yra manometrinė (aneroidinė) dėžutė, į kurią statinis slėgis paduodamas tiesiogiai, todėl keičiantis aukščiui dėžutę veikia slėgių skirtumas, tuo pat metu kinta ir dėžutės deformacija, jos judesys paduodamas į prietaiso rodyklę. Dėžutės deformacija proporcinga vertikaliajam greičiui. Kai orlaivis skrenda vienodame aukštyje (horizontaliai), slėgiai dėžutės viduje ir aplink ją susilygina ir prietaisas rodo nulinį vertikalųjį greitį. Variometrų trūkumas yra tas, kad orlaiviui po aukščio pakeitimo pradėjus skristi horizontaliai, jis vis dar rodo vertikalųjį greitį ir tai trunka, kol slėgiai prietaiso korpuse ir manometrinėje dėžutėje susilygins. Netoli žemės, tai trunka kelias dešimtąsias sekundės dalis ir keletą sekundžių dideliuose aukščiuose.
Riedantis žeme lėktuvas vairuojamas:
94% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
„Saugia konstrukcija" vadinama:
91% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kuro bakai lėktuvuose būna:
89% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kaip nustatoma orlaivio naudinga krova?
90% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Orlaivio naudinga krova nustatoma iš maksimalaus kilimo svorio atėmus tuščio orlaivio svorį.
Kaip reikia patikrinti važiuoklę atlikus techninės priežiūros darbus, kurie gali turėti įtakos važiuoklės išleidimo ir pakėlimo sistemos darbui?
86% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Atlikus bet kuriuos orlaivio važiuoklės techninės priežiūros darbus, kurie gali turėti įtakos sistemos gebėjimui pakelti ir išleisti važiuoklę, būtina pakelti orlaivį keltuvais ir patikrinti važiuoklės valdymo sistemos darbą.
Kaip veikia greičio prietaisas?
83% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Indikatorinis (prietaiso) orinis greitis Vi (Indicated air speed) atitinka dinaminio slėgio dydį, nuo kurio reikšmės priklauso aerodinaminės jėgos, veikiančios orlaivį, jo stabilumo bei valdymo charakteristikos, minimalus saugaus skrydžio greitis. Stebimojo greičio reikšmių laikomasi automatizuotai valdant skrydžio greitį, parenkant optimalias skrydžio ir variklių veikimo charakteristikas.
Kad išmatuotume indikatorinį oro greitį Vi, reikia nustatyti slėgių Pp ir P skirtumą, lygų Pdin. Pilnutinį slėgį Pp priima pilnutinio slėgio imtuvas.
Pro pneumatinį vamzdį 4 šis slėgis perduodamas į membraninę dėžutę 6. Statinį slėgį P priima statinio slėgio imtuvas 2 ir pneumatiniu vamzdžiu 3 perduoda į matuoklio korpusą 5. Membraninės dėžutės standžiojo centro poslinkis per PDM, sudarytą iš alkūninio mechanizmo 7 ir krumpliaračių pavaros 8, 9, perduodamas indikatoriaus skalės 11 rodyklei 10 (arba elektrinio keitiklio JE).
Kad išmatuotume indikatorinį oro greitį Vi, reikia nustatyti slėgių Pp ir P skirtumą, lygų Pdin. Pilnutinį slėgį Pp priima pilnutinio slėgio imtuvas.
Pro pneumatinį vamzdį 4 šis slėgis perduodamas į membraninę dėžutę 6. Statinį slėgį P priima statinio slėgio imtuvas 2 ir pneumatiniu vamzdžiu 3 perduoda į matuoklio korpusą 5. Membraninės dėžutės standžiojo centro poslinkis per PDM, sudarytą iš alkūninio mechanizmo 7 ir krumpliaračių pavaros 8, 9, perduodamas indikatoriaus skalės 11 rodyklei 10 (arba elektrinio keitiklio JE).
Kokia yra orsraigčio paskirtis?
93% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Pernelyg riebų kuro mišinį parodo:
78% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Nuimant orlaivio bateriją, kurį antgalį reikia atjungti pirmiausiai?
78% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Svarbiausi oro sraigto parametrai?
63% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kur lėktuvo kairysis bortas, kur dešinysis, nustatome:
92% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Aukštimačio pagrindinė konstrukcinė detalė yra:
55% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kūną supančio oro slėgis vadinamas statiniu slėgiu. Statinis slėgis su šiuo prieaugiu vadinamas pilnuoju slėgiu. Orlaivio greitis proporcingas pilnojo ir statinio slėgių skirtumui, kuris vadinamas dinaminiu slėgiu.
Aukštimatį sudaro hermetiškas korpusas, į jį paduodamas statinis slėgis iš orlaivio statinio slėgio sistemos. Korpuso viduje yra barometrinė dėžutė iš kurios išsiurbtas oras. Kai orlaivis yra ant žemės, dėžutę veikia didelis statinis slėgis ir ji yra smarkiai susispaudusi. Kylant orlaiviui dėžutė plečiasi, jos judesys krumpliaračių ir svirtelių pagalba perduodamas į prietaiso rodyklę. Aukštimačiai priskiriami barometrinių prietaisų grupei. Barometrinių aukštimačių paklaida netoli žemės neviršija ±10m, didesniuose aukščiuose paklaida gali padidėti iki ±30m.
Elektros krūvio nešėjai laidininkuose?
96% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Koks slėgis veikia dinaminio slėgio sistemos imtuvą:
67% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kas yra lėktuvo sparnas?
91% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Sparnas, tai orlaivio elementas suteikiantis jam keliamąją jėgą ir skrydžio metu orlaivį laikantis ore. Prie sparno tvirtinami eleronai, užsparniai, tūpimo skydeliai, priešsparniai, tūpimo ir ridenimo lempos, pito vamzdelis (oro slėgio imtuvas), taip pat gali būti tvirtinama pagrindinė važiuoklė (žemasparniuose orlaiviuose). Sparno viduje gali būti montuojami kuro bakai, taip pat sparno viduje sumontuota eleronų valdymo traukių sistema. Sparno gale montuojama šviesinė signalizacija (strobai: kairėje pusėje raudonas, dešinėje – žalias). Sparnas gali būti medinis (detalės pagamintos iš medžio), metalinis (detalės pagamintos iš įvairių metalų lydinių) ir sparnas gali būti gaminamas iš kompozicinių medžiagų (anglies, stiklo pluoštas). Sparno karkasą sudaro skersinis ir išilginis komplektai.
Vertikalaus greičio indikatoriaus (variometro, VSI) pagrindinė konstrukcinė detalė yra:
70% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kūną supančio oro slėgis vadinamas statiniu slėgiu. Statinis slėgis su šiuo prieaugiu vadinamas pilnuoju slėgiu. Orlaivio greitis proporcingas pilnojo ir statinio slėgių skirtumui, kuris vadinamas dinaminiu slėgiu.
Variometrui statinis slėgis paduodamas į prietaiso korpuso vidų pro labai mažą kapiliarinę skylutę. Keičiantis orlaivio aukščiui, oras nespėja patekti į korpuso vidų ir slėgis nespėja staigiai pasikeisti. Prietaiso korpuso viduje yra manometrinė (aneroidinė) dėžutė, į kurią statinis slėgis paduodamas tiesiogiai, todėl keičiantis aukščiui dėžutę veikia slėgių skirtumas, tuo pat metu kinta ir dėžutės deformacija, jos judesys paduodamas į prietaiso rodyklę. Dėžutės deformacija proporcinga vertikaliajam greičiui. Kai orlaivis skrenda vienodame aukštyje (horizontaliai), slėgiai dėžutės viduje ir aplink ją susilygina ir prietaisas rodo nulinį vertikalųjį greitį. Variometrų trūkumas yra tas, kad orlaiviui po aukščio pakeitimo pradėjus skristi horizontaliai, jis vis dar rodo vertikalųjį greitį ir tai trunka, kol slėgiai prietaiso korpuse ir manometrinėje dėžutėje susilygins. Netoli žemės, tai trunka kelias dešimtąsias sekundės dalis ir keletą sekundžių dideliuose aukščiuose.
Kas yra svarbiausia renkantis šalmą?
86% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kokiu būdu dažniausiai apsaugomas karbiuratorius nuo apledėjimo?
90% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Norint apsaugoti karbiuratorių nuo apledėjimo dažniausiai pašildomas įsiurbiamas oras.
Ne pirmo būtinumo prietaisai, kurių pagalba, skrydžio metu, kontroliuojama tam tikros orlaivio įrangos būklė:
95% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Pagal paskirtį prietaisai gali būti skirstomi į tris grupes:
Pilotažo-navigaciniai prietaisai. Šią grupę sudaro prietaisai reikalingi pilotuoti lėktuvą ir vykdyti orlaivio navigaciją, o taip pat pilotažo-navigacinė sistema: posūkio pokrypio prietaisas, aviahorizontas, magnetinis kompasas, akselerometras, laikrodis, kursinė sistema ir kiti.
Variklio darbo kontrolės prietaisai. Šią grupę sudaro prietaisai reikalingi kontroliuoti variklio temperatūrinius režimus, variklio tepimo režimus, o taip pat prietaisai parodantys kuro kiekį ir sąnaudas: cilindrų galvučių temperatūros prietaisas, mišinio termometras, kombinuotas tepalo slėgio ir temperatūros, bei kuro slėgio prietaisas, tachometras, manovakuumetras, kuro lygio matuoklė ir kiti.
Pagalbiniai prietaisai. Šią grupę sudaro prietaisai nesantys pirmo būtinumo pilotuojant orlaivį, bet skrydžio metu jų pagalba kontroliuojama tam tikros orlaivio įrangos būklė. Prie šių prietaisų priskiriami voltmetrai, ampermetrai, suspausto oro slėgio manometrai.
Pilotažo-navigaciniai prietaisai. Šią grupę sudaro prietaisai reikalingi pilotuoti lėktuvą ir vykdyti orlaivio navigaciją, o taip pat pilotažo-navigacinė sistema: posūkio pokrypio prietaisas, aviahorizontas, magnetinis kompasas, akselerometras, laikrodis, kursinė sistema ir kiti.
Variklio darbo kontrolės prietaisai. Šią grupę sudaro prietaisai reikalingi kontroliuoti variklio temperatūrinius režimus, variklio tepimo režimus, o taip pat prietaisai parodantys kuro kiekį ir sąnaudas: cilindrų galvučių temperatūros prietaisas, mišinio termometras, kombinuotas tepalo slėgio ir temperatūros, bei kuro slėgio prietaisas, tachometras, manovakuumetras, kuro lygio matuoklė ir kiti.
Pagalbiniai prietaisai. Šią grupę sudaro prietaisai nesantys pirmo būtinumo pilotuojant orlaivį, bet skrydžio metu jų pagalba kontroliuojama tam tikros orlaivio įrangos būklė. Prie šių prietaisų priskiriami voltmetrai, ampermetrai, suspausto oro slėgio manometrai.
Vidaus degimo variklio galia kylant (valdymo sverto padėtis išlieka pastovi) krenta todėl, kad:
86% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kokia hidraulinės sistemos akumuliatoriaus paskirtis?
57% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Akumuliatorius palaiko siurblio sudarytą slėgį hidraulinėje sistemoje. Slėgį jis palaiko suslėgtu oru ar azotu, spausdamas skystį per kamerą, diafragmą ar stūmoklį.
Kokios dvi priežastys lėmė, kad horizontalaus išdėstymo varikliai yra populiariausios konfigūracijos varikliai šiuolaikiniams bendrosios paskirties lėktuvams?
74% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Šiuolaikiniuose karbiuratoriuose degiojo mišinio santykis keičiamas koreguojant:
91% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Jei cilindre didėja temperatūra ir auga slėgis, tūris mažėja bei abu vožtuvai yra uždaryti, reiškia vyksta:
77% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Detonacija gali įvykti dėl:
91% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Neįtraukiama važiuoklė dažniausiai naudojama:
93% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kokios sandarinimo priemonės dažniausiai naudojamos norint išvengti hidraulinės sistemos agregatų skysčio išorinio ir vidinio nuotėkio?
80% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Koks giroskopas vadinamas trijų laisvės laipsnių giroskopu?
96% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Ką reiškia skaičius, kuriuo pažymėta OL kokybė?
85% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kokią tendenciją turi gero išilginio stabilumo lėktuvas?
67% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kas sudaro sparno karkaso išilginį kompleksą?
77% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kuris gaisro gesinimo reagentas dažniausiai naudojamas gesinant deganti varikli?
85% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas