Testas išlaikytas!
Testas neišlaikytas!
Rezultatas: 5 %
Teisingai atsakyta į 2 iš 40 klausimų.
Žiurint iš Pietų ašigalio žemė sukasi apie savo ąšį:
78% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Žemė sukasi aplink Saulę prieš laikrodžio rodyklę žiūrint iš šiaurinio jos poliaus pusės. Žemės orbita yra elipsė, bet labai artima apskritimui. Žemė aplink Saulę apsisuka per apie 365,25 dienas (metai). Žemė sukasi aplink savo ašį irgi prieš laikrodžio rodyklę žiūrint iš šiaurinio jos poliaus pusės. Vieno apsisukimo trukmė (para) – apie 24 valandos. Žemės sukimosi ašis pasvirusi į orbitos plokštumą pastoviu apie 23,5 laipsnių kampu, dėl ko Žemėje susidaro sezonai (metų laikai).
Kokiu principu veikia DME?
55% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
DME yra įrenginys veikiantis antrinės lokacijos principu arba kitaip paklausimu-atsakymu. Nuotolis randamas pagal pasiųsto ir atsakyto signalo laiko skirtumą, kuris skaitmenine forma prietaise pateikiamas pilotui VOR ir DME veikia skirtingų bangų diapazonuose VOR-VHF, o DME-UHF diapazone. DME veikia 200NM atstumu ir vienu metu gali aptarnauti iki 100 orlaivių. DME suporinami su navigacijos sistemomis DME/VOR. DME1LS/MLS sudarydami vientisą sistemą, kurioje surinkus jų dažnius automatiškai surenkamas DME kanalai Pavyzdžiui surinkus Vilniaus Švyturio VOR 113*8 dažnį automatiškai surenkamas DME kanalas 85X (1109MHz klausiamojo ir Tikslumas: 72MHz atsakomojo impulsų dainiai).
DME veikiančio maršrutų sistemoje su VOR, nuotolio matavimo tikslumas neturi viršyti ±o 5 nm arba ±3% nuotolio, imant didesnįjį iki nuotolio 200NM;
Sistemoje DME/ILS visa paklaida neturi viršyti ±0,2NM.
Sistemoje DME/MLS (tikslusis DME/P) nuo galinio artėjimo taško 9,3km (5NM) iki KTT slenksčio neviršija ±12m
Trūkumai;
matuoja nuožulnų nuotolį;
ribotas veikimo nuotolis (200NM -300NM).
matuoja nuožulnų nuotolį;
ribotas veikimo nuotolis (200NM -300NM).
Pranašumai:
Nenutrūkstamai teikia tikslų nuotolį iki tūpimo vietos;
Naudojamas artėjimui ir laukimo procedūrose, ir drauge su VOR įgalina žinoti tikslią vietą bei paskaičiuoti atvykimo laiką;
Naudojamas intervalams tarp orlaivių nustatyti;
Skrydžių vadovui radiolokaciniame skrydžių valdyme padeda atpažinti orlaivį
Pirminė radiolokacija – kai radiolokacinė stotis išspinduliuoja elektromagnetinės bangos impulsą, jis atsispindi nuo lėktuvo ir radiolokacinė stotis priima šį signalą. Pagal signalo parametrus nustatomos orlaivio koordinatės. Ši radiolokacija dar vadinama pasyviąja.
Nenutrūkstamai teikia tikslų nuotolį iki tūpimo vietos;
Naudojamas artėjimui ir laukimo procedūrose, ir drauge su VOR įgalina žinoti tikslią vietą bei paskaičiuoti atvykimo laiką;
Naudojamas intervalams tarp orlaivių nustatyti;
Skrydžių vadovui radiolokaciniame skrydžių valdyme padeda atpažinti orlaivį
Pirminė radiolokacija – kai radiolokacinė stotis išspinduliuoja elektromagnetinės bangos impulsą, jis atsispindi nuo lėktuvo ir radiolokacinė stotis priima šį signalą. Pagal signalo parametrus nustatomos orlaivio koordinatės. Ši radiolokacija dar vadinama pasyviąja.
Antrinė radiolokacija – kai radiolokacinė stotis išspinduliuoja koduotą paklausimo signalą, lėktuve esantis atsakiklis priima ir pasiunčia atsakomąjį kodą. Pagal šio kodo vėlavimo laiką ir pagal kodo spinduliavimo kryptį bei jo turinį nustatomos orlaivio koordinatės.
Naudojantis Lietuvos vizualiųjų skrydžių žemėlapiu nustatyti orlaivio vietą pagal šiuos momentinius radijo švyturių duomenis: Vilniaus VOR Radialas = 355°; Kėdainių AD pelengatoraus QDM = 261°; Orlaivio vieta yra:
57% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Skrendant 6000 pėdų aukštyje 220 km/val. (120 kts) greičiu duota komanda žemėti iki 1000 pėdų aukščio išlaikant 5 m/s spartą. Kiek laiko žemėsite iki nurodyto aukščio?
61% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Reikia nužemėti 5000 pėdų (5000 / 3.28 = 1524 m)
Žemėjimo laikas: 1524 / 5 = 305 s = 5.08 min
Geografinė ilguma (longitude) matuojama kampo laipsniais, minutėmis ir sekundėmis ir atskaitoma:
75% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Jūs skrendate 5500 pėdų aukštyje. Posūkio punktą skaičiuojate 11.45. Gautas nurodymas virš posūkio punkto užimti 1500 pėdų aukštį. Žemėti nusprendėte 2 m/sek. sparta. Kada ketinate pradėti žemėti?
66% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Reikiamas nužemėjimas: 5500 ft - 1500 ft = 4000 ft = 1219 m
Žemėjimo laikas: 1219 m / 2m/s = 610 s = 10min
Įgulai vykdant skrydį maršrutu, orlaivyje privalo būti aeronavigacinė informacija ir žemėlapiai, kurie apima:
82% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Deklinacija, tai:
90% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Magnetinė deklinacija gali būti:
60% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Tikroji ir magnetinė kryptys tarp savęs nesutampa, ir skirtumas tarp jų, yra variacijos kampas Variacija yra kampas tarp Tikrosios ir Magnetinės Šiaurės, matuojant laipsniais į Rytus arba į Vakarus.
Sutarta, kad rytų variaciją žymėti raide "E" ir laikyti teigiama (+), o vakarų - raide "W" ir laikyti neigiama (-). Aviacijos dokumentuose variacija sutrumpintai rašoma "VAR" anglų k, žodžio "variation".
Nustatyti orlaivio vietą pagal šiuos momentinius Vilniaus VOR / DME rodmenis: radialas - 283° nuotolis - 57 km (30,8 nm). Orlaivio vieta yra:
59% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Vertikalus orlaivio greitis Vy=2000 f/min apytikriai atitinka:
81% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kada ore esantis orlaivis bus matomas antrinės apžvalgos radiolokatoriaus (radaro) (SSR) ekrane?
81% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Naudojantis Lietuvos vizualiųjų skrydžių žemėlapiu nustatyti orlaivio vietą pagal šiuos momentinius VOR Radialus: Kauno VOR Radialas = 175°; Vilniaus VOR Radialas = 247°. Orlaivio vieta yra:
64% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Orlaivio greitis 250 KT apytikriai atitinka:
69% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kokią reikšmę turi skaičius 988 Lietuvos vizualiųjų skrydžių žemėlapyje, kurio koodinatės 55°26'N, 23°40'E ?
69% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Ketinate tūpti aerodrome, kurio darbinė juosta 22. Pučia 260° 24 mazgų vėjas. Kokia yra priešinio vėjo dedamoji?
54% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Antrinės apžvalgos lokacijos informacija skrydžių vadovui pateikiama:
57% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
DME yra įrenginys veikiantis antrinės lokacijos principu arba kitaip paklausimu-atsakymu. Nuotolis randamas pagal pasiųsto ir atsakyto signalo laiko skirtumą, kuris skaitmenine forma prietaise pateikiamas pilotui VOR ir DME veikia skirtingų bangų diapazonuose VOR-VHF, o DME-UHF diapazone. DME veikia 200NM atstumu ir vienu metu gali aptarnauti iki 100 orlaivių.
Slėgio vienetas 1 mmHg atitinka:
72% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
P=1013,25 hPa; P=760 mm Hg; P=29,92 inches Hg
1 mmHg = 1013 / 760 = 133 hPa
Žiurint iš Šiaures ašigalio žemė sukasi apie savo aši:
78% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Žemė sukasi aplink Saulę prieš laikrodžio rodyklę žiūrint iš šiaurinio jos poliaus pusės. Žemės orbita yra elipsė, bet labai artima apskritimui. Žemė aplink Saulę apsisuka per apie 365,25 dienas (metai). Žemė sukasi aplink savo ašį irgi prieš laikrodžio rodyklę žiūrint iš šiaurinio jos poliaus pusės. Vieno apsisukimo trukmė (para) – apie 24 valandos. Žemės sukimosi ašis pasvirusi į orbitos plokštumą pastoviu apie 23,5 laipsnių kampu, dėl ko Žemėje susidaro sezonai (metų laikai).
Pagal pateiktus duomenis nustatyti (paskaičiuoti) ar galite skristi maršrutu (jeigu negalite, tai kodel). Duota:
lėktuvo maksimali kilimo masė - 1100 kg (2420 lbs);
tuščio lėktuvo svoris -750 kg (1650 lbs);
degalų lėktuvo bakuose - 120 I (31,7 gal);
piloto svoris - 80 kg;
degalų lyginamasis svoris (SG) -0,725;
vidutinė degalų išeiga maršrute - 40 I/val. (10,6 gal/val);
degalų išeiga paleidžiant variklį ir riedant - 10 I (2,6 gal);
maršruto ilgis - 260 km (140 nm);
vidutinis kelio greitis - 130 km/val. (70 kts);
atstumas iki atsarginio aerodromo - 95 km (51,3 nm);
navigacinė degalų atsarga - 30 min.
lėktuvo įkrova: du keleiviai, po 80 kg (176 lbs) kiekvienas,
vienas vaikas - 30 kg (66 lbs) ir bagažas 35 kg (77 lbs).
47% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Supaprastintu mintinu skaičiavimu paskaičiuokite kiek greitis 20 mazgų (kts) atitinka greitį km/h?
87% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Gavote informaciją, kad paskirties aerodrome darbinė juosta 27 ir faktinis vėjas 330' 20 mazgų. Kokia yra šoninio vėjo dedamoji ir ar galite tūpti šiame aerodrome pučiant tokiam vėjui, jeigu orlaiviui leistinas maksimalus šoninis vėjas 16 mazgų?
56% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
330 - 270 = 60; sin 60 = 0,86 * 20 kt = ~17,5
Ketinate tūpti aerodrome, kurio darbinė juosta 22. Pučia 250° 22 mazgų vėjas. Kokia yra šoninio vėjo dedamoji ir ar galite tūpti šiame aerodrome, jeigu orlaiviui leistinas maksimalus šoninis vejas 14 mazgų?
74% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kai orlaivis nutolęs 3nm nuo tūpimo taško ir glisados kampas 5.5°, orlaivio aukštis turi būti:
66% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
aukštis = Kampas (GIisad 100 x Nuotolis)
Paskaičiuoti kiek degalų mažiausiai turi būti orlaivyje prieš paleidžiant variklį, jeigu:
• maršruto ilgis - 200 km (108 nm);
• atstumas iki atsarginio aerodromo - 30 km (16 nm);
• vidutinis kelio greitis maršrute - 150 km/val. (81 kts,);
• vidutinė degalų išeiga maršrute - 30 l/val. (8 gal/val);
• išeiga paleidžiant variklį, riedant ir kylant - 10 I (2,6 gal);
• navigacinė degalų atsarga - 30 min;
• degalų atsarga nenumatytoms aplinkybėms -4%.
Mažiausiai degalų turi būti:
52% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Žemėlapyje išmatuotas tikrasis kursas 080° ir deklinacija yra 8°E. Tam, kad skristi išmatuota kelio linija, pilotas turi laikyti magnetinį kursą:
77% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
20 cm atkarpa 1: 1 000 000 mastelio žemėlapyje atitinka:
63% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
20 cm = 200 km / 1.852 = 108 NM
Orlaivio konstrukcijos geležinės detalės magnetinio kompaso rodomą kursą:
87% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Jūs skridote 5000 pėdų aukštyje 300 km/val. (162 kts) greičiu. Esate 10 km (5.4 nm) iki posūkio punkto. Gavote nurodymą virš posūkio punkto užimti 1000 pėdų aukštį. Kokia žemėjimo sparta privalote žemėti?
65% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Reikiamas nužemėjimas: 5000 ft - 1000 ft = 4000 ft = 1220 m
Skrydžio laikas iki punkto: 5.4 nm / 162 kt = 0.033 h = 120 s
Žemėjimo sparta: 1220 m / 120 s = 10 m / s
Skrydžio laikas iki punkto: 5.4 nm / 162 kt = 0.033 h = 120 s
Žemėjimo sparta: 1220 m / 120 s = 10 m / s
Kokia platuma yra taško, kuris yra 300 nm į šiaurę nuo ekvatoriaus?
68% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kilometras (km) - yra 1/10 000 dalis nuotolio nuo ekvatoriaus iki poliaus. Šis nuotolis yra 10 000 km ir visas nuotolis aplink Žemę yra 40 000 km.
Jūrmylė (nm)- jūrmylė yra svarbus nuotolio matavimo vienetas, kuris tiesiogiai susijęs su kampų matavimu Žemėje.
Jūrmylė apima 1852 metrus
Viena sekundė platumos = 34 jardai (31 metrai)
Viena minutė platumos = 1 nm
Viena minutė ilgumos Ekvatoriuje = 1 nm,
Vienas laipsnis platumos = 60 nm.
Platumos pasikeitimas nuo Ekvatoriaus iki Poliaus (90°) sudaro 5400 nm nuotolį Žemės apie Ekvatorių nuotolis yra 360x60=21 600 nm
Tarptautinis signalas, perduodamas radiotelefonu, norint pranešti apie galinčią kilti grėsmę keleiviams, bei ekipažui, esantiems orlaivyje:
71% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Tam, kad būtų išvengta kompaso paklaidų, visi metaliniai ir įmagnetinti daiktai orlaivyje turi būti:
84% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Naudojantis Lietuvos vizualiųjų skrydžių žemėlapiu (žemėlapis 1) nustatyti orlaivio vietą pagal Vilniaus VOR / DME, jeigu: Radialas = 283°; Atstumas - 57 km (30,8 nm). Orlaivio vieta yra;
59% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Vienas metras yra lygus:
92% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Paskaičiuoti priešinio vėjo dedamąją kylančiam orlaiviui 200° kursu, kai pučia 230° ir 20 kts vėjas. Priešinio vėjo dedamoji yra:
61% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
V - Tikrasis oro greitis (true air spead - TAS)
U - Vėjo greitis
U - Vėjo greitis
W - Kelio greitis (ground spead - GS)
VK - Vėjo kampas
W = V±U (kai vėjas griežtai priešvėjis arba pavėjis)
W = V (kai vėjas pučia stačiu keliui kampu (90°)
W = V+U cosVK (kai vėjas pučia ne stačiu keliui kampu)
Priešinio vėjo dedamoji U cosVK = 20 kt x cos30° = 17kt
W = V (kai vėjas pučia stačiu keliui kampu (90°)
W = V+U cosVK (kai vėjas pučia ne stačiu keliui kampu)
Priešinio vėjo dedamoji U cosVK = 20 kt x cos30° = 17kt
Ratas žemės paviršiuje, kurio centras ir spindulys nėra kaip žemės, vadinamas:
78% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Ratas žemės paviršiuje, kurio centras ir spindulys nėra tokie kaip žemės vadinamas mažuoju ratu. Mažieji ratai yra taško vietos platumos lygiagretės.
Paskaičiuoti kelio greitį (GS), esant šioms sąlygoms:
Magnetinis kelio kampas (MKK) = 80°;
Magnetinė deklinacija (Δm) = 10°W;
Kompaso deviacija (Δk) = 3°E;
Tikrasis greitis Vt = 200 km/val. (110 kts);
Vėjas: meteorologinė kryptis (δm) = 340°;
Vėjo stiprumas (greitis) U = 40 km/val. (22 kts).
Kelio greitis (GS) yra:
35% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Naudodamiesi Lietuvos vizualiųjų skrydžių žemėlapiu nustatykite, su kuo ir kokiu dažniu skrendant maršrutu: Akmenė AD - Barysiai AD - Šeduva - Rojūnai AD bus palaikomas radijo ryšys nevaldomoje oro erdvėje?
82% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Atliekant posūkį Šiaurės pusrutulyje prieš laikrodžio rodyklę, išvedimą iš posūkio reikiama kryptimi reikėtų pradėti:
50% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Whenever the pilot turns through the nearer pole (that is, the North Pole in the Northern Hemisphere, or the South Pole in the Southern Hemisphere), the aircraft and compass magnet rotate in the same direction. In this situation, the relative movement between the compass card (attached to the magnet) and the compass housing will be small, and the compass card will appear to react sluggishly. Therefore, the pilot must roll out of the turn early, just before the indicated heading is reached. Figure shows an aircraft turning from 045° onto a heading of 315°, in the Northern Hemisphere. The pilot must roll out “early”, at an indication of about 335°. If turning from 315° back to 045°, the pilot could roll out “early” at about 025°. Such conditions are typical in rate 1 turns.
Whenever the pilot turns through the further pole (that is, the South Pole in the Northern Hemisphere, or the North Pole in the Southern Hemisphere), the aircraft and the compass rotate in opposite directions. In this situation, the relative movement between the compass card and the compass housing will be large and the compass card will react in a lively manner. Therefore, the pilot must roll out of the turn just after the indicated heading is reached. Figure shows an aircraft turning from 135° onto a heading of 225°, in the Northern Hemisphere. The pilot must roll out “late”, at an indication of about 245°. If turning from 225° onto 135° the pilot would also roll out “late”, at an indication of about 115°.
Nuokrypio kampas (nuokrypis) (NkK), tai kampas tarp:
53% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas