Testas išlaikytas!
Testas neišlaikytas!
Rezultatas: 3 %
Teisingai atsakyta į 1 iš 40 klausimų.
Koks nuotolis (distancija) (kilometrais ir myliomis) tarp punktų, kurių koordinatės yra: 55°04'N, 24°53E ir 54°48'N, 24°26'E ?
38% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Družai - Žiežmariai
Paskaičiuoti kelio greitį (GS), esant šioms sąlygoms:
Magnetinis kelio kampas (MKK) = 80°;
Magnetinė deklinacija (Δm) = 10°W;
Kompaso deviacija (Δk) = 3°E;
Tikrasis greitis Vt = 200 km/val. (110 kts);
Vėjas: meteorologinė kryptis (δm) = 340°;
Vėjo stiprumas (greitis) U = 40 km/val. (22 kts).
Kelio greitis (GS) yra:
35% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Atliekant posūkį Šiaurės pusrutulyje prieš laikrodžio rodyklę, išvedimą iš posūkio reikiama kryptimi reikėtų pradėti:
50% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Whenever the pilot turns through the nearer pole (that is, the North Pole in the Northern Hemisphere, or the South Pole in the Southern Hemisphere), the aircraft and compass magnet rotate in the same direction. In this situation, the relative movement between the compass card (attached to the magnet) and the compass housing will be small, and the compass card will appear to react sluggishly. Therefore, the pilot must roll out of the turn early, just before the indicated heading is reached. Figure shows an aircraft turning from 045° onto a heading of 315°, in the Northern Hemisphere. The pilot must roll out “early”, at an indication of about 335°. If turning from 315° back to 045°, the pilot could roll out “early” at about 025°. Such conditions are typical in rate 1 turns.
Whenever the pilot turns through the further pole (that is, the South Pole in the Northern Hemisphere, or the North Pole in the Southern Hemisphere), the aircraft and the compass rotate in opposite directions. In this situation, the relative movement between the compass card and the compass housing will be large and the compass card will react in a lively manner. Therefore, the pilot must roll out of the turn just after the indicated heading is reached. Figure shows an aircraft turning from 135° onto a heading of 225°, in the Northern Hemisphere. The pilot must roll out “late”, at an indication of about 245°. If turning from 225° onto 135° the pilot would also roll out “late”, at an indication of about 115°.
20 cm atkarpa 1: 1 000 000 mastelio žemėlapyje atitinka:
63% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
20 cm = 200 km / 1.852 = 108 NM
DME rodiklyje indukuojamas nuotolis - tai:
56% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kursinis radijo kampas (KRK) - tai kampas tarp:
34% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
KRK - kursinis radijo kampas. Tai kampas tarp lėktuvo išilginės ašies ir krypties į radijo švytūrį.
Skaičiuojama nuo lėktuvo išilginės ašies pagal laikrodžio rodyklę į krypties radio švytūrį (NDB).
MRP - magnetinis radijo pelengas. Tai kampas tarp magnetinės šiaurės krypties pereinančios per lėktuvą ir krypties į radijo švytūrį (NDB).
MK - magnetinis lėktuvo kursas.
MRP = MK + KRK
Avariniais atvejais orlaivio atsakiklyje nustatomas kodas:
74% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Ekstremaliomis avarinėmis sąlygomis perduokite MAYDAY pranešimą 121,5MHz dažniu ir laukite šiame dažnyje tolesnių instrukcijų. Jei turimas transponderis surink kodą 7700. Jei nepavyko nustatyti vietos nelaukiant tamsos ar visiško degalų sunaudojimo nutūpk pirmame sutiktame aerodrome ar pasirinktame lauke. Prastas oras yra būdingiausia priežastis dėt ko pilotas pasiklysta o skrydis gali baigtis pražūtingai.
Maršrutiniai apžvalgos radarai - tai:
71% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Magnetinė deklinacija (variacija) (ΔM), tai kampas tarp:
68% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Greičio mato vienetas 1 kt (mazgas) atitinka:
79% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Nustatyti orlaivio vietą pagal šiuos momentinius Vilniaus VOR / DME rodmenis: radialas - 283° nuotolis - 57 km (30,8 nm). Orlaivio vieta yra:
59% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Vertikalus orlaivio greitis Vy= 10 m/s apytikriai atitinka:
69% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Aerodromo KTT kryptis yra 353°. Paskaičiuoti priešingą KTT kryptį. Ji yra:
86% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
353° - 180° = 173°
Vizualių skrydžių, žemiau 4500 ft MSL, nekontroliuojamojoje oro erdvėje, aukštis atskaitomas pagal:
62% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Pagal pateiktus duomenis nustatyti (paskaičiuoti) ar galite skristi maršrutu (jeigu negalite, tai kodėl). Duota:
lėktuvo maksimali kilimo masė - 1200 kg (2640 lbs);
tuščio lėktuvo svoris - 855 kg (1881 lbs);
degalų lėktuvo bakuose - 120 I (31,7 gal);
piloto svoris - 80 kg;
degalų lyginamasis svoris (SG) - 0,716;
vidutinė degalų išeiga maršrute - 35 l/val. (9,3 gal/val);
degalų išeiga paleidžiant variklį ir riedant -10 I (2,6 gal);
maršruto ilgis - 320 km (173 nm);
vidutinis kelio greitis - 160 km/val. (87 kts);
atstumas iki atsarginio aerodromo - 80 km (41 nm);
lėktuvo įkrova: du keleiviai, po 80 kg kiekvienas, ir bagažas 35 kg.
38% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kuris iš teiginių yra klaidingas?
32% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Paskaičiuoti nuonašos kampą (NšK) ir Kompasinį kursą (KK). Sąlygos:
Tikrasis kelio kampas (TKK) = 310°;
Magnetinė deklinacija (Δm) = 9°E;
Kompaso deviacija (Δk) = 3°E;
Tikrasis greitis Vt = 180 km/val. (97 kts);
Vėjas: meteorologinė kryptis (δm) = 350°;
Vejo stiprumas (greitis) U = 40 km/val. (22 kts).
Nuonašos kampas (NšK) ir Kompasinis kursas (KK) yra:
34% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Atsakiklio kodas, nustatytas orlaivio atsakiklyje, teikia skrydžių vadovui labai svarbią informaciją, kurią jis gauna:
42% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
VOR radialas, tai:
55% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Koks nuotolis (distancija) (kilometrais ir myliomis) tarp punktų, kurių koordinatės yra: 54°59'N, 25°31'E ir 55°04'N, 24°53'E ?
44% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Sužionys - Družai
Užklausus QDM ir skrydžių vadovui pranešus "QDM 080", manoma, kad skrydžių vadovas pranešė:
58% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Gavote informaciją, kad paskirties aerodrome darbinė juosta 27 ir faktinis vėjas 330' 20 mazgų. Kokia yra šoninio vėjo dedamoji ir ar galite tūpti šiame aerodrome pučiant tokiam vėjui, jeigu orlaiviui leistinas maksimalus šoninis vėjas 16 mazgų?
56% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
330 - 270 = 60; sin 60 = 0,86 * 20 kt = ~17,5
Praskridote visakryptį radijo švyturį (NDB) ir skrendate nuo jo laikydami Magnetinį kursą (MK) lygu Magnetiniam kelio kampui (MKK) (prognozuojamas nepastovios krypties vėjas). Sąlyga:
Kompasinis kelio kampas (KKK) = 273°;
Magnetinė deklinacija (Δm) = 6°E;
Kompaso deviacija (Δk) = 3°E;
Praėjus 30 min, RBI nuskaitėte kursinį radijo švyturio kampą (KRK),jis buvo = 180°,
Nustatyti orlaivio vietą kelio linijos atžvilgiu. Orlaivis yra:
38% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Jeigu magnetinė deklinacija (Δm) Vakarų (W) - Magnetinis kursas už Tikrajį yra:
62% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Aerodromo tūpimo juosta 03. Pučia 360° krypties vėjas. Kokiam didžiausiam vėjo stiprumui esant dar galite tūpti, jeigu orlaiviui leistinas maksimalus šoninis vėjas 12 mazgų?
64% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Uš = U sinVK
U = Umax / sinVK
U = 12 kt / sin30° = 24 kt
Aeronavigaciniame žemėlapyje izogona paženklinta pvz. : 5W tai reiškia:
62% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Greičio matavimo vienetas Mazgas (kt) yra:
80% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Deviacija, tai kampas tarp:
58% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Feromagnetinės medžiagos (geležis arba plienas) bei elektros srovė sukuria papildomą orlaivio magnetinį lauką, kuris iškreipia grynąjį žemės magnetinį lauką, o tokiu būdu ir magnetinio kompaso rodmenis. Tokiu būdu kompasas rodo iškreiptą magnetinį kursą, kuris yra kompasinis kursas, ir kuris matuojamas nuo įsivaizduojamo kompasinio meridiano (kompasinės Šiaurės), magnetinės Šiaurės ir krypties, kurią rodo magnetinio kompaso rodyklė vadinasi deviacijos. Gryno ir iškreipto magnetinio kursų skirtumai yra kompaso magnetinė paklaida - deviacija. Deviacija vadinama kampas tarp Magnetinės ir Kompasinės Šiaurės, matuojant laipsniais nuo magnetinės šiaurės į Rytus ir Vakarus.
Skrendama į VOR laikant Magnetinį kursą (MK) lygų Magnetiniam kelio kampui (MKK) (prognozuojamas nepastovios krypties vėjas). Sąlyga:
Kompasinis kelio kampas (KKK) = 133°;
Magnetinė deklinacija (Δm) = 6°W;
Kompaso deviacija (Δk) = 3°W;
Likus 100 km. (55 nm) nuskaitėte Radialą, jis buvo = 320°.
Nustatyti orlaivio vietą kelio linijos atžvilgiu. Orlaivis yra:
33% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
QDR (nuo radijo stoties į orlaivį): 320°
Orlaivio magnetinis kursas: 140°
Naudojantis Lietuvos vizualiųjų skrydžių žemėlapiu nustatyti Magnetinį kelio kampą(MKK) tarp punktų, kurių koordinatės: 54'30'N, 24'42'E ir 55'29'N, 25'43'E. MKK yra:
40% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Skrendama nuo punkto A į punktą B. Punkte B yra visakryptis radijo švyturys (NDR). Sąlygos:
Tikrasis kelio kampas (TKK) = 245°;
Magnetinė deklinacija (Δm) = 5°E;
Kompaso deviacija (Δk) = 3°E;
Likus 90 km iki punkto B, RMI nuskaitėte Magnetinį radijo pelengą (MRP), jis buvo = 240°.
Paskaičiuoti kiek kilometrų (mylių) ir į kurią pusę nuo planuojamos (paskaičiuotos) kelio linijos nukrypo orlaivis? Orlaivis yra:
44% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Antrinės apžvalgos lokacijos informacija skrydžių vadovui pateikiama:
57% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
DME yra įrenginys veikiantis antrinės lokacijos principu arba kitaip paklausimu-atsakymu. Nuotolis randamas pagal pasiųsto ir atsakyto signalo laiko skirtumą, kuris skaitmenine forma prietaise pateikiamas pilotui VOR ir DME veikia skirtingų bangų diapazonuose VOR-VHF, o DME-UHF diapazone. DME veikia 200NM atstumu ir vienu metu gali aptarnauti iki 100 orlaivių.
Jeigu didžiausias vietos aukštis 1:500000 mastelio Lietuvos vizualiųjų skrydžių žemelapyje 30'x 30' (minučių) kvadrate yra 810 pėdų, tai koks minimalus saugus aukštis virš jūros lygio (skrendant debedyse) yra šiame kvadrate ir kokiu skaičiumi (MEF) jis pažymėtas?
52% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Maksimalus vietos aukščio skaičius (MEF)
Kas pusę laipsnio ilgumos ir platumos stačiakampiuose žymimi maksimalūs vietos aukščiai, kur didelių matmenų skaičiai rodo tūkstančius, o mažų matmenų - šimtus pėdų altitudes nuo MSL. Šie aukščiai apima didžiausią kliūtį žemės paviršiuje, o kai jos nėra 100m (328 ft) aukštį nežinomoms kliūtims. MEF nėra saugi skrydžio altitudė.
Kas pusę laipsnio ilgumos ir platumos stačiakampiuose žymimi maksimalūs vietos aukščiai, kur didelių matmenų skaičiai rodo tūkstančius, o mažų matmenų - šimtus pėdų altitudes nuo MSL. Šie aukščiai apima didžiausią kliūtį žemės paviršiuje, o kai jos nėra 100m (328 ft) aukštį nežinomoms kliūtims. MEF nėra saugi skrydžio altitudė.
Didysis ratas, kurio plokštuma statmena į Žemės ąšį, vadinamas:
74% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Didysis ratas, kurio plokštuma yra statmena Žemės ašiai, vadinamas Ekvatoriumi. Ekvatorius yra platumos matavimo pradžia ir atitinka X ašį stačiakampėje koordinačių sistemoje.
Magnetinė deklinacija gali būti:
60% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Tikroji ir magnetinė kryptys tarp savęs nesutampa, ir skirtumas tarp jų, yra variacijos kampas Variacija yra kampas tarp Tikrosios ir Magnetinės Šiaurės, matuojant laipsniais į Rytus arba į Vakarus.
Sutarta, kad rytų variaciją žymėti raide "E" ir laikyti teigiama (+), o vakarų - raide "W" ir laikyti neigiama (-). Aviacijos dokumentuose variacija sutrumpintai rašoma "VAR" anglų k, žodžio "variation".
Kai orlaivis nutolęs 3nm nuo tūpimo taško ir glisados kampas 5.5°, orlaivio aukštis turi būti:
66% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
aukštis = Kampas (GIisad 100 x Nuotolis)
Kokiu principu veikia DME?
55% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
DME yra įrenginys veikiantis antrinės lokacijos principu arba kitaip paklausimu-atsakymu. Nuotolis randamas pagal pasiųsto ir atsakyto signalo laiko skirtumą, kuris skaitmenine forma prietaise pateikiamas pilotui VOR ir DME veikia skirtingų bangų diapazonuose VOR-VHF, o DME-UHF diapazone. DME veikia 200NM atstumu ir vienu metu gali aptarnauti iki 100 orlaivių. DME suporinami su navigacijos sistemomis DME/VOR. DME1LS/MLS sudarydami vientisą sistemą, kurioje surinkus jų dažnius automatiškai surenkamas DME kanalai Pavyzdžiui surinkus Vilniaus Švyturio VOR 113*8 dažnį automatiškai surenkamas DME kanalas 85X (1109MHz klausiamojo ir Tikslumas: 72MHz atsakomojo impulsų dainiai).
DME veikiančio maršrutų sistemoje su VOR, nuotolio matavimo tikslumas neturi viršyti ±o 5 nm arba ±3% nuotolio, imant didesnįjį iki nuotolio 200NM;
Sistemoje DME/ILS visa paklaida neturi viršyti ±0,2NM.
Sistemoje DME/MLS (tikslusis DME/P) nuo galinio artėjimo taško 9,3km (5NM) iki KTT slenksčio neviršija ±12m
Trūkumai;
matuoja nuožulnų nuotolį;
ribotas veikimo nuotolis (200NM -300NM).
matuoja nuožulnų nuotolį;
ribotas veikimo nuotolis (200NM -300NM).
Pranašumai:
Nenutrūkstamai teikia tikslų nuotolį iki tūpimo vietos;
Naudojamas artėjimui ir laukimo procedūrose, ir drauge su VOR įgalina žinoti tikslią vietą bei paskaičiuoti atvykimo laiką;
Naudojamas intervalams tarp orlaivių nustatyti;
Skrydžių vadovui radiolokaciniame skrydžių valdyme padeda atpažinti orlaivį
Pirminė radiolokacija – kai radiolokacinė stotis išspinduliuoja elektromagnetinės bangos impulsą, jis atsispindi nuo lėktuvo ir radiolokacinė stotis priima šį signalą. Pagal signalo parametrus nustatomos orlaivio koordinatės. Ši radiolokacija dar vadinama pasyviąja.
Nenutrūkstamai teikia tikslų nuotolį iki tūpimo vietos;
Naudojamas artėjimui ir laukimo procedūrose, ir drauge su VOR įgalina žinoti tikslią vietą bei paskaičiuoti atvykimo laiką;
Naudojamas intervalams tarp orlaivių nustatyti;
Skrydžių vadovui radiolokaciniame skrydžių valdyme padeda atpažinti orlaivį
Pirminė radiolokacija – kai radiolokacinė stotis išspinduliuoja elektromagnetinės bangos impulsą, jis atsispindi nuo lėktuvo ir radiolokacinė stotis priima šį signalą. Pagal signalo parametrus nustatomos orlaivio koordinatės. Ši radiolokacija dar vadinama pasyviąja.
Antrinė radiolokacija – kai radiolokacinė stotis išspinduliuoja koduotą paklausimo signalą, lėktuve esantis atsakiklis priima ir pasiunčia atsakomąjį kodą. Pagal šio kodo vėlavimo laiką ir pagal kodo spinduliavimo kryptį bei jo turinį nustatomos orlaivio koordinatės.
Paskaičiuoti kiek degalų mažiausiai turi būti orlaivyje prieš paleidžiant variklį, jeigu:
• maršruto ilgis - 200 km (108 nm);
• atstumas iki atsarginio aerodromo - 30 km (16 nm);
• vidutinis kelio greitis maršrute - 150 km/val. (81 kts,);
• vidutinė degalų išeiga maršrute - 30 l/val. (8 gal/val);
• išeiga paleidžiant variklį, riedant ir kylant - 10 I (2,6 gal);
• navigacinė degalų atsarga - 30 min;
• degalų atsarga nenumatytoms aplinkybėms -4%.
Mažiausiai degalų turi būti:
52% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Ekvatorius Žemę dalina į šiuos pusrutulius:
87% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Ketinate tūpti aerodrome, kurio darbinė juosta 22. Pučia 250° 22 mazgų vėjas. Kokia yra šoninio vėjo dedamoji ir ar galite tūpti šiame aerodrome, jeigu orlaiviui leistinas maksimalus šoninis vejas 14 mazgų?
75% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Šiame teste parinkti klausimai, kuriuos atsakinėdamas (-a) dažnai padarai klaidų. Kuo dažniau į šiuos klausimus atsakysi teisingai, tuo rečiau jie kartosis šiame teste.