Testas išlaikytas!
Testas neišlaikytas!
Rezultatas: 88 %
Teisingai atsakyta į 35 iš 40 klausimų.
Apledėjus priekinei sparno briaunai:
87% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Ką reikšmingo žinome apie greitį žymimą VNO ?
67% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Dinaminis slėgis gali būti suskaičiuojams naudojantis pagal formule:
83% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Oro srauto kinetinę energiją apibūdina dinaminis slėgis. Dinaminis slėgis q yra proporcingas oro tankiui ρ ir srauto greičio V kvadratui: q=qV2/2.
Ką darytumėt, kad orlaivis nusklęstų toliau?
78% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Eleronų reversas suprantamas, kaip:
82% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Eleronų paskirtis: sumažinti keliamąją jėgą viename sparne ir padidinti keliamąją jėgą kitame sparne, taip sudarant momentą išilginės ašies atžvilgiu. Eleronai dažniausiai būna sparnų gale, kad jų efekto petys išilginės ašies atžvilgiu būtų didžiausias.
Kai lėktuvas skrenda mažu greičiu, jo atakos kampas yra artimas kritiniam atakos kampui. Jeigu esant tokiam skrydžio režimui atlenkiami eleronai, tai tuose sparno pjūviuose, kuriuose eleronas atlenktas žemyn, kritinis atakos kampas sumažėja. Efektyvus atakos kampas gali viršyti kritinį, keliamoji jėga gali sumažėti. Vietoj pageidaujamo posvyrio į vieną pusę lėktuvas gali pasvirti į kitą pusę. Šis reiškinys vadinamas eleronų reversu esant mažiems greičiams.
Kai lėktuvas skrenda mažu greičiu, jo atakos kampas yra artimas kritiniam atakos kampui. Jeigu esant tokiam skrydžio režimui atlenkiami eleronai, tai tuose sparno pjūviuose, kuriuose eleronas atlenktas žemyn, kritinis atakos kampas sumažėja. Efektyvus atakos kampas gali viršyti kritinį, keliamoji jėga gali sumažėti. Vietoj pageidaujamo posvyrio į vieną pusę lėktuvas gali pasvirti į kitą pusę. Šis reiškinys vadinamas eleronų reversu esant mažiems greičiams.
Sraigto mentės tvirtinimo kampas _________ nuo drūtgalio iki sraigto mentės galo, kad sukimo metu būtų palaikomas optimalus _________ nuo drūtgalio iki galo.
66% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kad visi mentės profiliai veiktų naudingiausiomis aerodinaminėmis sąlygomis, mentės turi geometrinį sukimą, todėl tvirtinimo kampai φ išilgai mentės yra skirtingi - kuo toliau nuo drūtgalio, tuo φ mažesnis. Todėl skaičiuojant mentės tvirtinimo kampą imamas tariamasis mentės profilis, kuris paprastai esti 1000 ir 1600 mm nuo sukimosi centro arba r = 0,75 R.
Kokią įtaką pasipriešinimui X turi sukūriai, atsirandantys oro srovei aptekant kūną?
88% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kalbant apie jėgas veikiančias orlaivį skrendant pastoviu greičiu, kuris tvirtinimas yra teisingas?
75% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kaip yra vadinamas OL (profilio, sparno) Y ir X priklausomybės nuo α grafiškas vaizdavimas?
86% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Ką pasirinktumėte, kad toliau nusklęsti?
78% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Naudingiausias atakos kampas αnaud ir atitinkamas jam greitis Vnaud - šiam kampui atitinka mažiausias sklendimo kampas θ, todėl jis dar yra vadinamas sklandžiausiu kampu. Sklendžiant šiuo greičiu sklendimo nuotolis būna didžiausias;
Atsižvelgiant į kūno tiesinį pagreitį veikiant tam tikrai jėgai:
67% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Jeigu krypties atžvilgiu statiškai stabilus orlaivis slysta į dešinę:
66% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Oro tankumas :
86% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Sparno profilio atakos kampas skaičiuojamas tarp:
83% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Sraigto apledėjimas:
94% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Esant kokiam α nesimetriniame iškilime profilyje Y bus lygi 0?
70% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Orlaivio aukštumos vairas turi įtaisytą servokompensatorių, kuris buvo nulenktas žemyn atliktus vairalazdės judesį. Į kokią padėtį buvo nustatytas aukštumos vairas?
83% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Šarnyriniams momentams (apkrovoms) sumažinti plačiai naudojami servokompensatoriai - papildomos plokštumos, įtaisytos vairų nuoslydžio briaunose ir sujungtos nevaldomomis trauklėmis su nejudama lėktuvo (stabilizatoriaus, sparno) dalimi. Vairui atsilenkiant serokompensatorius pats atsilenkia priešinga vairo atlenkimo kiyptimi ir sumažina šarnyrinį momentą (apkrovą).
Atsilenkus vairui, servovairas atsilenkia priešinga kryptimi - atsiranda aerodinaminė jėga Ys, kuri, veikdama petimi Ls, sukuria momentą, mažinantį vairo šarnyrinį momentą (Mš.v = YLv). Servokompensatoriai naudojami ir mažuose, ir dideliuose lėktuvuose.
Aptekančios sparno profilį srovės greitis yra didžiausias ten, kur:
81% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kuri iš šių sąvokų yra teisinga ?
81% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Didžiausias greitis, kuriuo orlaivis gali skristi su išskleistais užsparniais:
84% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Atlenkus užsparnius slėgio centras:
61% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Išleidus užsparnius padidėja sparno profilio kreivumas ir aerodinaminė sparno keliamoji jėga, o slėgio centras pasislenka atgal. Tada padidėja atstumas tarp MC ir SC, o padidėjusį keliamoji jėga sukuria didesnį pikiravimo momentą. Bet išleidus užsparnius oro srautas daugiau nulenkiamas už sparno ir ant stabilizatoriaus patenka didesniu neigiamu atakos kampu (-α). Nuo šių momentu (sparno ir stabilizatoriaus) sumos priklausys, kokį momentą turės lėktuvas - kabravimo ar pikiravimo.
Lėktuvų , kurių uodega yra T formos ir stabilizatorius iškeltas, sparno nulenktas oro srautas mažiau veikia stabilizatorių ir tokie lėktuvai, išleidus užsparnius, turi didesnius pikiravimo momentus.
Sparnas, kurio tvirtinimo kampas mažėja nuo liemens link galo, vadinamas:
64% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Išilginį stabilumą išlaiko:
69% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Ar keičiasi fiksuoto žingsnio oro sraigto trauka (P) sumažėjus greičiui (V) ir nepakitus apsukoms (n)?
57% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kurioje vietoje tvirtinamas vairų išsvėrimo balansas (mass balance) :
78% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Jeigu slėgis jūros lygyje yra lygus ISA, o temperatūra yra 10 laipsnių aukštesnė už ISA, oro tankumas bus:
83% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Koks būtų pagal laikrodžio rodyklę besisukančio sraigto (žiūrint iš piloto sėdynės) giroskopinis vienmotorio variklio poveikis, orlaiviui su galine važiuokle, kai jis pakelia uodega kilimo metu?
44% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Sraigtiniai lėktuvai paprastai savaime nukrypsta nuo tiesios trajektorijos dėl oro sraigto reaktyvinio momento, vairu plokštumų nesimetrinės srauto aptekos, dėl sraigto giroskopinio momento veikimo.
Sraigto giroskopinis momentas didesnę įtaką turi pakeliant nuo žemės užpakalinį arba priekinį ratą. Kylant lėktuvui su užpakaliniu važiuoklės ratu, riedos metu atsiradęs giroskopinis momentas verčia lėktuvą suktis priešinga oro sraigto sukimosi krypčiai, o kylant lėktuvui su priekiniu važiuoklės ratu, atsiradęs giroskopinis momentas vėrčia lėktuvą suktis oro sraigto sukimosi kryptimi.
Veikimo įtaka didėja staigiai didinant variklio traukos jėgą ir staigiai keliant užpakalinį arba priekinį važiuoklės ratą.
Ką vadiname atakos kampu?
81% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kas lemia perkrovos dydį viraže (posūkyje):
77% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kad lėktuvas skrydžio metu galėtų pasukti, reikia jėgos, veikiančios posūkio centro link – įcentrinės jėgos. Koordinuotas lėktuvo viražas yra posūkis horizontaliojoje plokštumoje su posvyriu ir be slydimo. Viražo metu keliamoji jėga yra didesnė už lėktuvo svorį. Keliamosios jėgos ir lėktuvo svorio santykis yra perkrovos koeficientas. Didėjant posvyrio kampui Φ viraže didėja ir perkrovos koeficientas n.
Kuriomis orlaivio valdymo plokštumomis naudojasi pilotas išilginiam orlaivio valdymui:
49% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Sparnas, kuris tvirtinamas prie liemens taip, kad sparno galas yra žemiau sparno tvirtinimo prie liemens vietos (žiūrint iš priekio arba iš galo), vadinamas :
84% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Žiūrint į lėktuvą iš priekio sparnas dar apibūdinamas skersiniu V.Sparno skersinis V kampas α yra kampas tarp lėktuvo skersinėsašies ir sparno vidurio linijos (sparno židinių linija). Sparno skersinisV turi didelės įtakos lėktuvo posvyrio stabilumui. Teigiamas skersinisV gerina posvyrio stabilumą, o neigiamas - blogina. Šiuolaikinių lėktuvų skersinis V gali būti nuo -10° iki +10°.
Jeigu vairas pasukamas dešinėn (vairalazdė nulenkiama dešinėn), aerodinaminio atsvėrimo plokštuma (balanced tab) ant kairiojo elerono :
64% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kuria valdymo plokštuma orlaivis valdomas apie vertikalią (normal) ašį ?
78% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Dinaminis slėgis yra:
70% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
DYNAMIC PRESSURE: If a body is moving through a gas or liquid, in addition to the static pressure acting on it, the body also experiences a pressure resulting from its motion. This additional pressure is called dynamic pressure. So, while a stationary body within a gas or liquid will experience static pressure, the frontal surfaces of a moving body will experience both static pressure and dynamic pressure.
Dynamic pressure is exerted on an aircraft moving through air because the air is brought to rest on the cross sectional area of the frontal surfaces of the aircraft. In being brought to rest, the air applies a force on the object. If we divide that force by the frontal cross sectional area, we can measure the dynamic pressure being exerted.
The total pressure experienced by the frontal surfaces of an aircraft in fight, therefore, is equal to dynamic pressure plus static pressure. Those parts of the aircraft which are not exposed to the airfow, and against which the air is not brought to rest, will experience only static pressure.
Slėgio centras yra:
77% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Slėgio jėgų atstojamosios jėgos veikimo taškas, kai atstojamasis momentas lygus nuliui, vadinamas slėgio centru. Slėgio centro vieta priklauso nuo profilio gaubtumo ir atakos kampo. Kai atakos kampas didėja, teigiamai gaubto profilio slėgio centras juda pirmyn. Kai atakos kampas mažėja, slėgio centras juda atgal. Kai keliamoji jėga artėja prie nulio, slėgio centras tolsta į begalybę.
Kaip vadinamas OL sukimasis apie vertikalią ašį ir kokiais vairais tai atliekama?
87% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Trimerio plokštumų paskirtis:
87% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Valdymo plokštumos gali būti išsvertos (mass balanced):
79% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Aukštėjant pastoviu greičiu, trauka yra:
62% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kaip vadinamas atakos kampas pažymėtas 3 ?
83% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas