Testas išlaikytas!
Testas neišlaikytas!
Rezultatas: 73 %
Teisingai atsakyta į 11 iš 15 klausimų.
Apibūdinkite sąvoką „Lietuvos Respublikos teritorinė jūra“:
85% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Ką reiškia „UTB“ raidės, naudojamos radijo dažnių sąvokose:
90% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Laivo greitį mažiau veikia priešinis vėjas ir bangavimas, didėja kuro ekonomija, mažėja vibracija ir sraigto sukeliamas triukšmas, kai:
76% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kuo daugiau menčių, tuo laivas turi didesnę atramą į vandenį ir tuo mažiau jo greitį veikia priešinis vėjas ir bangavimas, didėja kuro ekonomija, mažėja vibracija ir sraigto sukeliamas triukšmas.
Paveikslo schemoje pavaizduota plaukia trys buriniai laivai, kuris laivas ir kuriam laivui privalo duoti kelią:
76% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Jeigu susikerta dviejų burinių laivų kursai, tai pirmumo teisę turi:
- jei burlaiviai plaukia skirtingais halsais (halsas – burlaivio padėtis vėjo atžvilgiu; jeivėjas pučia į burlaivio kairįjį bortą, tai burlaivis plaukia kairiuoju halsu; jei vėjaspučia į dešinįjį bortą – dešinysis halsas), tai pirmumo teisę praplaukti turi burlaivis, plaukiantis dešiniuoju halsu;
- jei burlaiviai plaukia vienodais halsais (abu kairiaisiais arba abu dešiniaisiais), tai pirmumo teisę turi pavėjinis burlaivis, t.y. burlaivis, kuris yra pavėjui nuo kito burlaivio. Kitas burlaivis yra vadinamas “priešvėjiniu”; priešvėjinis turi praleisti pavėjinį;
- jei pavėjinis burlaivis, plaukdamas kairiuoju halsu, negali tiksliai nustatyti, kokiu halsu plaukia priešvėjinis burlaivis (schemoje burlaivis D iš savo buvimo vietos negali tiksliai tiksliai nustatyti, kokiu halsu plaukia burlaivis A – kairiuoju ar dešiniuoju), tai jis privalo praleisti priešvėjinį burlaivį.
- jei burlaiviai plaukia skirtingais halsais (halsas – burlaivio padėtis vėjo atžvilgiu; jeivėjas pučia į burlaivio kairįjį bortą, tai burlaivis plaukia kairiuoju halsu; jei vėjaspučia į dešinįjį bortą – dešinysis halsas), tai pirmumo teisę praplaukti turi burlaivis, plaukiantis dešiniuoju halsu;
- jei burlaiviai plaukia vienodais halsais (abu kairiaisiais arba abu dešiniaisiais), tai pirmumo teisę turi pavėjinis burlaivis, t.y. burlaivis, kuris yra pavėjui nuo kito burlaivio. Kitas burlaivis yra vadinamas “priešvėjiniu”; priešvėjinis turi praleisti pavėjinį;
- jei pavėjinis burlaivis, plaukdamas kairiuoju halsu, negali tiksliai nustatyti, kokiu halsu plaukia priešvėjinis burlaivis (schemoje burlaivis D iš savo buvimo vietos negali tiksliai tiksliai nustatyti, kokiu halsu plaukia burlaivis A – kairiuoju ar dešiniuoju), tai jis privalo praleisti priešvėjinį burlaivį.
Esant ribotam matomumui, laivas stovintis ant seklumos perspėdamas artėjančius laivus, privalo signalizuoti:
48% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Remiantis Europos vidaus vandenų kelių laivybos taisyklėmis 6.30 straipsnis.
8. Plaukiantys ir stovintys laivai esant ribotam matomumui privalo signalizuoti:
- Pavieniai laivai ar vilkstinės, stovinčios nuleidusios inkarą arba ant seklumos farvateryje:vienu trumpu, vienu ilgu ir vienu trumpu garsais;
8. Plaukiantys ir stovintys laivai esant ribotam matomumui privalo signalizuoti:
- Pavieniai laivai ar vilkstinės, stovinčios nuleidusios inkarą arba ant seklumos farvateryje:vienu trumpu, vienu ilgu ir vienu trumpu garsais;
Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste draudžiama bunkeruoti laivą naftos produktais:
70% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kuris atvejis klasifikuojamas kaip „laivo avarija“:
48% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kaip turi elgtis ir signalizuoti laivavedys, artėdamas prie sunkiai praplaukiamo ir blogai matomo ruožo, jei sutinkamo laivo iš anksto vizualiai pastebėti neįmanoma:
79% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kasmetinės ir neeilinės laivų techninės apžiūros atliekamos:
67% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Ką reiškia penki trumpi garsiniai signalai:
81% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Paskaičiuoti, kokiu kursu reikia plaukti, jeigu TK (tikras kursas) =350°, d = 2° W ir δ = 8° W:
70% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
TK (tikrasis kursas) – kampas tarp krypties į geografinį šiaurės polių ir laivo plaukimokrypties. Tačiau magnetinis kompasas mums parodys ne kryptį į geografinį šiaurės polių, o į magnetinį šiaurės polių. Nurodytų polių buvimo vietos nesutampa – tarp jų šiuo metu yra maždaug 3000 km atstumas. Dėl šios priežasties atsiranda paklaida (vadinama deklinacija arba variacija, žymima lotyniška raide “d”) tarp kompaso rodomos krypties į magnetinį polių ir krypties į geografinį polių. Be šios paklaidos, kiekvienas magnetinis kompasas turi irsavo individualią paklaidą, atsirandančią dėl kompaso magnetinės rodyklės ir metalinių laivo detalių sąveikos. Pastaroji paklaida vadinama deviacija ir žymima graikiška raide “delta”. Šios paklaidos – deklinacija ir deviacija – būna arba rytų krypties (žymimos raide”E”), arba vakarų krypties (žymimos raide “W”). Kad perskaičiuoti tikrąjį kursą į kompasinį kursą, mes privalome prie tikrojo kurso paklaidas su ženkleliu “W” pridėti, o paklaidas su ženkleliu “E” – atimti.
Tokiu būdu, 350+2+8=360=0 (apskritimą sudaro 360 laipsnių, todėl 360=0).
Tokiu būdu, 350+2+8=360=0 (apskritimą sudaro 360 laipsnių, todėl 360=0).
Kuriuose, saugomose teritorijose esančiuose vandens telkiniuose nuo liepos 1 d. iki navigacijos sezono pabaigos plaukioti savaeigėmis plaukiojimo priemonėmis ( išskyrus vandens sporto varžybų ir treniruočių metu vandens sporto įstaigoms ir organizacijoms ) draudžiama:
48% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Koks topo žiburio matomumo nuotolis laivuose, kurių ilgis yra mažesnis kaip 12 metrų: COLREG-72.
53% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kokia yra vėjo susidarymo priežąstis:
96% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Apibūdinkite sąvoką „Vidaus vandenų transportas“:
77% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas