Testas išlaikytas!
Testas neišlaikytas!
Rezultatas: 93 %
Teisingai atsakyta į 14 iš 15 klausimų.
Į kurias pagrindines sudedamasias dalis skirstoma vidaus vandens kelių locija:
78% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Ką reiškia šis ženklas:
88% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kiek galioja laivų ir jų variklių, nuo kurių pastatymo (pagaminimo) datos praėjo ne daugiau kaip 1 metai, pirminė techinė apžiūra ir kada turi būti atliekama kita techninė apžiūra?
58% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Remiantis Pramoginių ir asmeninių laivų techninių apžiūrų atlikimo taisyklių 10.1.1 punktu
Kaip laive turi būti išdėstytos gelbėjimo liemenės:
97% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Esant ribotam matomumui, laivas stovintis ant seklumos perspėdamas artėjančius laivus, privalo signalizuoti:
48% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Remiantis Europos vidaus vandenų kelių laivybos taisyklėmis 6.30 straipsnis.
8. Plaukiantys ir stovintys laivai esant ribotam matomumui privalo signalizuoti:
- Pavieniai laivai ar vilkstinės, stovinčios nuleidusios inkarą arba ant seklumos farvateryje:vienu trumpu, vienu ilgu ir vienu trumpu garsais;
8. Plaukiantys ir stovintys laivai esant ribotam matomumui privalo signalizuoti:
- Pavieniai laivai ar vilkstinės, stovinčios nuleidusios inkarą arba ant seklumos farvateryje:vienu trumpu, vienu ilgu ir vienu trumpu garsais;
Kurias pagrindines savybes turi laivo valdomumas:
60% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Laivo valdomumas iš esmės charakterizuojamas dviem laivo savybėm: stabilumu kurse ir paslankumu manevre (pasukamumu).
Stabilumas kurse – tai laivo gebėjimas išlaikyti tiesų laivo judėjimą. Išskiriamos dvi stabilumo kurse rūšys: pačio laivo stabilumas kurse ir eksploatacinis stabilumas kurse. Laivai neturintys stabilumo kurse, paveikti išorinio veiksnio tęsia posūkį ir tada kai išorinis veiksnys jau neveikia. Dauguma laivų yra nestabilūs kurse.
Laivo paslankumas manevre suprantamas, kaip laivo gebėjimas keisti kursą užduota kreivalinijine trajektorija.
Laivo stabilumas kurse ir jo paslankumas yra priešingos viena kitai savybės: gerinant stabilumą kurse blogėja paslankumas ir atvirkščiai.
Stabilumas kurse – tai laivo gebėjimas išlaikyti tiesų laivo judėjimą. Išskiriamos dvi stabilumo kurse rūšys: pačio laivo stabilumas kurse ir eksploatacinis stabilumas kurse. Laivai neturintys stabilumo kurse, paveikti išorinio veiksnio tęsia posūkį ir tada kai išorinis veiksnys jau neveikia. Dauguma laivų yra nestabilūs kurse.
Laivo paslankumas manevre suprantamas, kaip laivo gebėjimas keisti kursą užduota kreivalinijine trajektorija.
Laivo stabilumas kurse ir jo paslankumas yra priešingos viena kitai savybės: gerinant stabilumą kurse blogėja paslankumas ir atvirkščiai.
Įregistruojant vidaus vandenų transporto priemonę Lietuvos Respublikos vidaus vandenų transporto registre, nuosavybės teisę į vidaus vandenų transporto priemonę patvirtinantys dokumentai užsienio vals
78% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Ką reiškia šis ženklas:
89% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kokiais ženklais žymima kairioji vidaus vandens kelių farvaterio pusė:
69% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Kuriame vandens telkinyje laivo grimzlė didesnė:
86% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Koks tai laivas:
86% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Vandenys, esantys į sausumos pusę nuo teritorinės jūros bazinės linijos, yra:
58% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Vidaus vandenys – išskyrus Jūrų teisės konvencijos IV dalyje nurodytus atvejus, vandenys, esantys į sausumos pusę nuo teritorinės jūros bazinės linijos, yra valstybės vidaus vandenų dalis (Jūrų teisės konvencija, 8 str. 1 d.). Jei, nustatant tiesiąją bazinę liniją pagal 7 straipsnyje nurodytą metodą, į vidaus vandenis yra įtraukiami tokie plotai, kurie anksčiau nebuvo laikomi vidaus vandenimis, tai tokiuose vandenyse galioja taikaus plaukimo teisė, numatyta šioje Konvencijoje. Wikipedia
Koks tai laivas:
48% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
Vidaus vandenų transporto priemonių vairavimas, kai tai daro neblaivūs asmenys, kuriems nustatomas nuo 0,41 promilės neblaivumo (girtumo) laipsnis, arba apsvaigę nuo narkotinių, psichotropinių ar kitų
91% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
407 straipsnis. Nežymų sveikatos sutrikdymą sukėlęs arba vidaus vandenų transporto priemonių ar kitokio turto sugadinimą nulėmęs laivybos taisyklių pažeidimas
3. Šio straipsnio 1 ar 2 dalyje numatytas administracinis nusižengimas, padarytas neblaivaus ar apsvaigusio nuo narkotinių, psichotropinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų asmens,užtraukia baudą laivavedžiams nuo šešių šimtų iki aštuonių šimtų penkiasdešimt eurų ir neturintiems teisės vairuoti vidaus vandenų transporto priemones asmenims – nuo aštuonių šimtų iki vieno tūkstančio penkių šimtų eurų. Už šio straipsnio 3 dalyje numatytą administracinį nusižengimą laivavedžiams gali būti skiriamas teisės vairuoti vidaus vandenų transporto priemones atėmimas nuo dvejų iki trejų metų.
3. Šio straipsnio 1 ar 2 dalyje numatytas administracinis nusižengimas, padarytas neblaivaus ar apsvaigusio nuo narkotinių, psichotropinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų asmens,užtraukia baudą laivavedžiams nuo šešių šimtų iki aštuonių šimtų penkiasdešimt eurų ir neturintiems teisės vairuoti vidaus vandenų transporto priemones asmenims – nuo aštuonių šimtų iki vieno tūkstančio penkių šimtų eurų. Už šio straipsnio 3 dalyje numatytą administracinį nusižengimą laivavedžiams gali būti skiriamas teisės vairuoti vidaus vandenų transporto priemones atėmimas nuo dvejų iki trejų metų.
Lateralinė farvaterio ženklinimo sistema yra:
85% lankytojų šį klausimą atsakė teisingai
Paaiškinimas
FARVATERIO ŽYMĖJIMO ŽENKLAI (LATERALINIAI ŽENKLAI)
Farvaterio kryptimi vidaus vandenyse laikoma kryptis nuo upės aukštupio (ištakų) link jūros, t.y. pasroviui. Jei įsivaizduosime, kad stovime upės vagoje ir žiūrime pasroviui, tai mums iš kairės pusės bus kairysis krantas (kairioji farvaterio pusė), o iš dešinės – dešinysis krantas (dešinioji farvaterio pusė). Jei plauksime prieš srovę, tai kairysis krantas bus mums iš dešinės, o dešinysis – iš kairės.
Dešinė farvaterio pusė žymima raudonais cilindro formos plūdurais, o jei farvateris eina palei krantą, tai ant kranto pastatytais kvadratiniais skydais, nudažytais horizontaliomis balta-raudona-balta spalvomis.
Kairioji farvaterio pusė žymima žaliais kūgio formos plūdurais, o jei farvateris eina palei krantą, tai rombo pavidalo skydais, kurių viršutinė pusė žalia, o apatinė balta.
Farvaterio išsišakojimas žymimas cilindro formos plūdurais, nudažytais horizontaliomis raudonomis-žaliomis juostomis.
Farvaterio kryptimi vidaus vandenyse laikoma kryptis nuo upės aukštupio (ištakų) link jūros, t.y. pasroviui. Jei įsivaizduosime, kad stovime upės vagoje ir žiūrime pasroviui, tai mums iš kairės pusės bus kairysis krantas (kairioji farvaterio pusė), o iš dešinės – dešinysis krantas (dešinioji farvaterio pusė). Jei plauksime prieš srovę, tai kairysis krantas bus mums iš dešinės, o dešinysis – iš kairės.
Dešinė farvaterio pusė žymima raudonais cilindro formos plūdurais, o jei farvateris eina palei krantą, tai ant kranto pastatytais kvadratiniais skydais, nudažytais horizontaliomis balta-raudona-balta spalvomis.
Kairioji farvaterio pusė žymima žaliais kūgio formos plūdurais, o jei farvateris eina palei krantą, tai rombo pavidalo skydais, kurių viršutinė pusė žalia, o apatinė balta.
Farvaterio išsišakojimas žymimas cilindro formos plūdurais, nudažytais horizontaliomis raudonomis-žaliomis juostomis.